{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Street triple, benzin indikator {{forumTopicSubject}}

Halløj der ude i det relativt gode forårs vejr vi har for tiden!

Jeg har her i den nye sæson skiftet min gamle SV650'er ud med en Street Triple årgang 2008. Min gamle SV'er havde 2 niveauer for benzin. blink = 50 km tilbage, konstant = 20 km tilbage. Det ser ud til at min street triple bare lyser konstant når der er 4 liter tilbage i tanken (ifølge manualen). Men nogen der har erfaringer med hvor langt jeg skal regne med i praksis og om de 4 liter ca. passer?

Jeg tankede i dag efter at have kørt ca. 40 km med tankindikatoren tændt (260 km i alt). Ved standeren viste den 15,5 liter benzin, manualen siger vist 17,4 liter tank, men det ved jeg godt, jeg nok ikke skal regne med at kunne tanke på sidestøttefod osv.

Nogen der har erfaring med hvor langt denne model i praksis kan køre efter benzin lampen er begyndt at lyse (blandet kørsel). Eller alternativ hvor meget man kan tanke når den er helt tom, så kan jeg regne baglæns ift. de 15 liter jeg tankede i dag?

Står og skal til Norge her i starten af juni og der kan godt være lidt længere med tankstationerne end i Danmark. Derfor ville det være rart at vide hvor meget aktionsradius jeg skal regne med smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Street triple, benzin indikator
  • #1   2. maj 2017 kan du ikke sidde på den under tankning ,på den måde kan du fylde helt op , og dermed regne det ud .
    men hvis vi siger der var lige så meget på sidst du tankede ,så har du kørt 260km på 15.5 l = 16.77 km pr liter , da den lyste kørte du 40 km det vil sige du brugte ca 2.3 liter af de 4 der skulle være tilbage ,det vil sige der i teorien skulle være 1.7 liter tilbage i tanken 1.7+15.5 =17.2 liter =difference på 0.2 liter , så det bliver vist ikke mere præcist , end at du kører ca 16.77 pr liter


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.659
    #2   3. maj 2017 Det spørgsmål har mange stillet før dig - hver gang siger jeg det samme.

    Tag en dunk benzin med og kør til den stopper af sig selv, og læg mærke til hvad der lyser hvornår og hvor mange km det svarer til. Tank den 1-2 liter på og kør til nærmeste tank og fyld helt op.
    Det er meget få steder i Danmark man er længere væk fra en tankstation, end man kan komme på 1-2 liter... smiley

    Så har du svaret. Gentag gerne 2-3 gange for at få et statistisk grundlag.


  • #3   3. maj 2017 Det var faktisk en smart måde at regne de ud på Michael! Så lader det til at passe meget godt. I hvert fald under forudsætning af at jeg fyldte den helt op sidst jeg tankede. Men for at være sikker på at den er fyldt, kunne det godt være jeg skulle side på cyklen og fylde den op næste gang. Så kan jeg også se om jeg når ca. samme resultat igen.
    Det lader til at omkring 40-50 km på reservetank er realistisk med andre ord. Så måske lidt i reserve hvis man skulle være uheldig med stationene.

    Ja ja Sajmon det kan man jo altid gøre. Men den mindste benzindunk jeg har er vist 10 liter til bilen, så lidt besværligt at have med :). Og så var det jo nemmere hvis nogen Triumph ejere lige vidste det. Men det kan jo være jeg misser en tankning på et tidspunkt og finder ud af den på den hårde måde smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.659
    #4   3. maj 2017 1½ liters flasker kan sagtens holde til Benzin. smiley


  • #5   3. maj 2017 I hvert fald noget tid. Ville ikke opbevare benzin i ret land tid i en sådan flaske før jeg tror plastikken bliver opløst, men et par timer skal nu nok gå ja!

Kommentér på:
Street triple, benzin indikator

Annonce