{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.657 visninger | Oprettet:

Startproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Er der nogen her der kan fortælle mig hvad der eventuelt kunne være galt her:

Var ude og køre - startede uden problemer og det hele spillede som det skulle. Næste gang jeg skulle starte sker der INTET når jeg trykker på el-starteren. Der er rigeligt med strøm; lys og benzinpumpe kører - men siger ikke så meget som et klik.
Som den store amatør jeg er, har jeg sat ny sikring i startrelæet smiley
Kan i øvrigt også løbe den i gang, men det er jeg ved at være lidt træt af efterhånden; kan nærmest heller ikke passe bukserne længere.

VH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startproblemer
  • #1   4. maj 2017 Prøv at give din starter et lille dask med en gummihammer eller fastnøgle. Og rens stelforbindelser til/fra starteren.

  • #2   4. maj 2017 Enten er det styrestrømmen, den som giver signal til startrelæet, der er defekt, eller selve relæet.
    # 1 Den klikker jo ikke, så relæet reagere ikke.


  • #3   4. maj 2017 Har hørt at det skulle være et udbredt problem at starterkontakten går i stykker med tiden? Jeg må bare til at komme i gang med at fejlsøge - håbede bare lidt på at der måske var noget jeg lige ku' prøve inden jeg gik i kast med at skille ting ad smiley Tak for svarene

  • #4   4. maj 2017 er bukserne da blevet for små. smiley

  • #5   4. maj 2017 Hvis du kan se starteren er der en lille cylinder ovenpå den store cylinder. Den lille cylinder er startrelæet, den store selve startmotoren. Der er et tykt kabel fra batteriet til den lille cylinder fra batteriet og en tynd ledning fra din startkontakt. Prøv at give den lille ledning strøm fra det tykke kabel, så burde starteren springe igang hvis det er kontakten der er problemet.

    Men pas på! det tykke kabel kan trække en masse strøm og lave en pæn svejsebue. Så tag en tynd ledning, sæt den på relæet og lad den så forsigtigt røre terminalen for det tykke kabel

    Disclaimer - det er sådan den virker på min Guzzi, din nye maskine kan være lidt mere kompliceret


  • #6   4. maj 2017 Jeg tror ikke der er et relæ på starteren, det sidder nok under et af sidedækslerne. En guzzi har jo en starter fra en lastbul smiley :-)


  • #7   4. maj 2017 På min bimmer sidder startrelæet under tanken. Hvis du har forsøgt at starte dyret med lav spænding på batteriet kan det have ødelagt relæet. (Det kan det ihvertfald på bmw'en).


  • #8   4. maj 2017 Det der BMW og Guzzi snak kan ikke bruges på en Motorcykel, da de begge kører med bilstartere smiley

  • #9   4. maj 2017 Haha smiley ...Min gamle guzzi V7 havde faktisk også en fiatnøgle smiley

  • #10   5. maj 2017 Jeg beklager hvis jeg har forplumret debatten men som jeg skrev var det nok anderledes på trådstarters cykel.

    Princippet er dog det samme med et starterrelæ der styres af startknappen på styret. Starter motoren med + direkte på indgangsterminalen er det styrkontakten der er stået af. Sker der ingenting (ingen klik) er det relæet der er stået af. Klikker relæet og ingenting sker er det startmotoren.

    Jeg overlader hermed tråden til mere seriøse indlæg som at slå på starteren med en hammer og lignende smiley


  • #11   5. maj 2017 Hold nu op da smiley Jeg ligger selv under for drilleriet, pga. min bmw, så no worries.
    Det med at give starteren et lille dask har hjulpet mig et par gange, sikkert pga. ophobet støv - Men selvfølgelig kun i det tilfælde at startrelæet ikke var stået af først.
    Dog klikkede mit startrelæ ikke og starteren tørnede ikke før jeg havde renset stelforbindelsen til starteren. Hvorfor det hænger sådan sammen ved jeg ikke noget om, det er bare min personlige erfaring jeg deler med trådstarter.
    Mht. sammensmeltede platiner i startrelæet på en bmw K75, der er forsøgt startet ved for lav spænding på batteriet, ved jeg ikke om hans problem kunne stamme fra samme problematik, hvorfor jeg tillod mig at nævne det.

    Til trådstarter: Prøv at vippe plastikdækslet af dit startrelæ og se hvordan det ser ud.


  • #12   5. maj 2017 Nu går jeg ud fra der er trådstarters GSXR der er tale om og den kan man ikke bare vippe noget dæksel af, Det første gode råd er at holde kæft hvis ikke man ved hvad man snakker om.



  • #13   5. maj 2017 Det ligner nu eller meget godt (se link) - Normalt er der to små plastikflapper man kan trykke på med en skruetrækker, og vippe 'lået' af relæet. Så kan man jo se om skidtet er irret eller brændt af indvortes. Eller sætte strøm til og tjekke om det klikker isoleret set smiley Jeg kan så ikke se hvornår det er blevet så slemt at snakke ud fra sine erfaringer, selvom det ikke er 100 % samme maskine det handler om.

    Forresten sidder der to sikringer på relæet, dem kan Jens Trådstarter jo også lige tjekke.
    https://www.google.dk/search?q=starter+relay+gsxr+600&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjO_9Hn8djTAhVBWywKHWpzBkEQ_AUIBigB&biw=1920&bih=950#imgrc=Fs_Pn0TFYev9fM:


  • #14   6. maj 2017 Jo, der sidder et lille plastikcover på relæet (som i øvrigt, rigtigt nok, sidder på bagstellet under plastikken) hvor der sidder en enkelt sikring.
    Sikringen er intakt dog - og hvis jeg kortslutter den drejer startmotoren rundt. Jeg tror sgu at jeg prøver lykken og køber et nyt relæ - så håber jeg bare på at det ikke er selve kontakten den er gal med.
    Lyder det fornuftigt?


  • #15   6. maj 2017 Du kunne jo lige måle om der kom styrestrøm ned til relæet når du trykker på startkontakten, så ved du om det er det ene eller andet.

  • #16   21. jun 2017 Hov, undskyld jeg ikke lige gav en update:
    Jeg skiftede startrelæet og så virkede alt som det skulle igen smiley
    Tak for hjælpen


Kommentér på:
Startproblemer

Annonce