{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.313 visninger | Oprettet:

Fremgangsmåde - Spray og klarlak {{forumTopicSubject}}

Halløj derude.

Er ved at gøre et par sideskjolde klar til folie, i den anledning har jeg brugt noget polyester og tænker lige at give det noget filler/grunder samt lidt spray og klarlak, men hvordan er fremgangsmåden på dette?

Min kammerat prøvede sidste år at male noget af hans stel hvor han prøvede med klarlak dagen efter, det gik ikke og begyndte at boble op.
Så tænker det skal være indenfor et eller andet tidsrum?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremgangsmåde - Spray og klarlak
  • #1   16. maj 2017 Forstår ikke, hvad du rigtig vil. Folie, grunder og klarlak???. Ang bobler så er det sikkert fordi det ikke var ordentligt ren under spray malingen. Vask altid området med silikone fjerner, inden du bruger spray maling.
    Maling og klarlak bliver bedst når det er samme fabrikat. Brug 2k klarlak, den er nemlig modstandsdygtig overfor benzin.


  • #2   16. maj 2017 Nej.
    Den skal jo ha folie på.
    Så er ved at gøre den KLAR til dette, men da der har været rep på dem skal de ha noget spray og klarlak FØRST.
    Behøver ikke 2K klarlak, kun noget folien binder på.


  • #3   16. maj 2017 Hvorfor i alverden vil du male inden folie, det er da komplet spild af arbejde og penge. Alt skal selvfølgelig være slebet på bedste vis, og så en gang grunder, så er det da rigelig fint.

  • #4   16. maj 2017 Du ved tydeligvis ikke noget omkring Folie ka jeg se smiley

    Folien binder ikke på samme måde til grunder/filller.
    Læs evt. databladet fra 3M hvis du i tvivl.


  • #5   16. maj 2017 Nå ok. Rengøring med silikone fjerner er stadig en snu ting:)

  • #6   16. maj 2017 Yes, det var nu egentlig rengjort, endda med Avery surface cleaner.

    Synes bare jeg havde hørt noget med at man sku gøre det indenfor et bestemt tidsrum med det klarlak? Hvis ikke man nåede dette, skulle malingen hærde helt op først før man gjorde det, ellers ville det koge op


  • #7   16. maj 2017 Med silikone fjerner, skal overfladen være tør og hær det.

  • #8   16. maj 2017 Hvis dit dåse maling er ved at hærde, eks fra 30 min til 8 timer, alt afhængig af lagtykkelse. Og du så kommer et nyt lak på, så vil man opløse bunden, og det vil koge op. Jeg tror du skal prøve dig frem med tynde lag. Og derefter lade det tørre ordentlig op for du giver sidste lag lak. Vil selvfølgelig anbefale du bruger et to komponent produkt, så du undgår at rive lakken af når folien ikke holder længere.

    Var jeg dig ville jeg vente mindst tre dage før folien kommer på. Gerne en uges tid. Ellers lukker du opløsningsmidler inde i folien, og det det falde af fra en ende af.

    Har ikke meget erfaring på dåse lak. Men tænker det kan bruges! Go vind smiley


Kommentér på:
Fremgangsmåde - Spray og klarlak

Annonce