{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

GSXR
GSXR
Tilmeldt:
6. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Suzuki GSXR-1000 K3 kan ikke starte... {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer,

Jeg har en udfordring med min Suzuki GSXR-1000 K3, som pludselig ikke kan starte. Jeg havde den igang for et par uger siden og da jeg skal køre i dag og skal til at starte den, så lykkes det ikke. Der er tænding, lys i displayet, den checker for olie, starteren kører og batteriet er fuldt opladt.
Udfordringen er, at når jeg slår "Kill Switch"/dødmandsknappen/stopknappen ned, så får jeg ikke den vante lyd (en slags servo lyd), hvilket siger mig, at den ikke kan starte.
Dog virker den elektroniske starter fint og der kommer start i startmotoren, da der kommer lyd fra motoren, når der trykkes på den elektroniske starter, men MC'en starter ikke. Det lyder som om, at den er tæt på, men det sker aldrig.
Jeg har tjekket ledningssystemet igennem, dog ikke ved displayet og det hjalp ikke.

Min umiddelbare tanke er, at det måske kan være ét tændrør eller måske noget med benzintilførslen? - Dog tænker jeg stadig på denne manglende "servo-lyd", når jeg slår dødmandsknappen fra, altså klar til kørsel... Hvad kan det være?

Jeg tager imod alle eventuelle tanker til løsningsforslag, så jeg kan få gang i dyret igen!
- På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GSXR-1000 K3 kan ikke starte...
  • R H
    R H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #1   21. maj 2017 Den servo lyd du snakker om, kunne godt lyde som benzin pumpen. Hvis den ikke kører kan den ikke starte.

  • #2   21. maj 2017 Der er både servo i indsugning / udstøsning og en benzin pumpe..

    Start med at tjek om den står i gear, eller er det sikker støttebens kontakten der laver nummeret.


  • GSXR
    GSXR Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   22. maj 2017 Mange tak for Jeres hurtige svar.
    Jeg har tjekket om den står i gear og støttebenet er oppe.
    - tænker at jeg vil gå igang med at kigge på benzinpumpen, tak.


  • #4   22. maj 2017 Skriv lige en besked når du finder problemet... (bare nysgerig)

  • GSXR
    GSXR Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   23. maj 2017 Funo; jeps, det kan du tro. Det bliver på torsdag.

  • #6   24. maj 2017 Jeg har en gsxr 750 fra 2000. Når du sætter tænding på, kører benzinpumpen (det høres tydeligt) for at lave starttryk, hvis enten relæ eller pumpe er defekt, så vil den ikke starte. Jeg ville også starte med pumpen.

  • GSXR
    GSXR Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   26. maj 2017 Godt så... Nu har jeg fået nyt benzinpumperelæ, da det andet var irret. Jeg kunne godt mistænke en dårlig overgang, men det er ikke tilfældet.
    Jeg har testet 12V igennem hele ledningsystemet op til benzinpumpen og det kører.
    Jeg har skilt benzinpumpen ad, renset den, smut de små tænder i selve pumpen, pustet den igennem og sikret 12V til selve pumpen, som sidder i benzintanken.
    Den starter fortsat ikke...
    Så nu tænker jeg, det her lyd (brummen/servo lyd), når jeg drejer nøglen, den er der jo fortsat ikke. Hvad tænker I, at det kan være? - kommer denne lyd fra benzinpumpen?
    I så fald kunne det være:
    Dårlig forbindelse i ledningsystemet oppe ved tanken og/eller displayet?
    Defekt benzinpumpe?
    Eller ...?

    Jeg er åben for alle muligheder og de vil blive undersøgt smiley
    - På forhånd tak.


  • #8   26. maj 2017 Måleapperat på pumpen når du sætter tænding på, der skal være 12v det er benzinpumpen der skal køre. Alternativt kan vi bytte, jeg har en 750 du kan få så overtager jeg din 1000 smiley

  • GSXR
    GSXR Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   26. maj 2017 haha Andreas aka Ace - Mange tak for tilbudet, men jeg må desværre afslå smiley

    Der er 12V på benzinpumpen ved tænding.

    Jeg tænker lidt, at det måske er fordi, at kontaktpunkterne i selve pumpen måske er fået i stykker eller at der er sket et eller andet, så de ikke mødes.
    Jeg tror, at jeg forsøger at skille hele pumpen fra hinanden.


  • #10   26. maj 2017 Man må jo prøve smiley :-) så er din pumpe desværre nok død, prøv at sætte 12v direkte på den, og se om den kører smiley

  • GSXR
    GSXR Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   26. maj 2017 Jeg frygter desværre også, at det er tilfældet... De er jo ikke helt billige sådanne pumper...
    Tjek, det prøver jeg. Mange tak smiley


  • #12   26. maj 2017 Ellers står tilbuddet ved magt smiley

  • #13   28. maj 2017 Får du ingen fejlkode i displayet når du sætter tændning på ?

  • GSXR
    GSXR Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   28. maj 2017 Benzinpumpen virker fint. Jeg har skilt den helt ad og sat 12v til og den kører.

    - der er ingen fejlkode i displayet. Kun temp siger check.

    Jeg tænker, at mit problem enten er, at kill switch/dødmandsknappen er gået i stykker eller at der ikke kommer tænding til gasspjællene, da jeg ikke kan høre at mekanikken slår til, når jeg drejer nøglen...
    - hvad tænker I?


Kommentér på:
Suzuki GSXR-1000 K3 kan ikke starte...

Annonce