1.422 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

martin N
martin N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

batteri deformt og afladt batteri deformt og afladt

i går var jeg ude at køre på min xj 600 3kn fra 91. jeg bemærkede at mit batteri blev så varmt at man kunne mærke varmen igennem sædet. i dag er batteriet afladt og deformt men ikke smeltet hvad kan det skyldes. batteriet er gel batteri fra biltema. skal men bruge et specielt laderelæ/ensretter til gel batterier? håber der er nogen der kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  batteri deformt og afladt
  • martin N
    martin N Tilmeldt:
    maj 2017

#2   16. jun 2017 ok det havde jeg også tænkt mig at gøre. men ved ikke om sådan en gammel svend slår fra når batteriet er fuldt opladet. og slår til igen når der mangler spænding på batteriet. for vis den kun regulere spænding til 14.5 eks. vil den vil stadig overlade batteriet kraftigt?

• martin N
    martin N Tilmeldt:
    maj 2017

#4   16. jun 2017 Ja men tænker vis batteriet er fuldt opladet. Bliver cyklen så ved med at lade eller slå regulatoren så fra.

• martin N
    martin N Tilmeldt:
    maj 2017

#6   17. jun 2017 Tak for det.

• #7   9. jul 2017 lyder som overladning , og nu hvor batteriet er afgået ved smeltedøden er turen nu kommet til statoren

var ude for samme et par år tilbage , målte 18,9 volt ladespænding og batteriet kunne næsten ikke vrides udaf stellet smiley

Kommentér på:
batteri deformt og afladt

Annonce