{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

UTÆT FORGAFFEL .... LIDT HJÆLP PLZ :-P {{forumTopicSubject}}

jeg var ude at trille en tur sidste weekend !! Og opdager med rædsel at det drypper fra min venste forgaffel !! Det et kommet med et og det har ikke tænkt sig at holde op før den er tom !!! Alle der har erfaringer med at skidte pakdåser på mc må meget gerne kommentere dette emne... alt information er velset !!! på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  UTÆT FORGAFFEL .... LIDT HJÆLP PLZ :-P
  • #1   16. mar 2007 je er ved og lave det på min nu... ingen problem hvis kan kan lidt selv!!!!

  • #2   16. mar 2007 Det da bare komme igang

  • #3   16. mar 2007 Få fat i en værkstedshåndbog til din cykel hvis du er lidt usikker. Hvis du følger den punktvis (slavisk) så kan det ikke gå galt. Så på med vanten. Den bedste måde at lære det på er at glemme usikkerheden og springe lige ud i det.

  • #4   16. mar 2007 Har selv skiftet mine pakdåser. TO gange. Så et lille tip: Poler gaffelbenene med vandslibepapir (jeg brugte korn 2000), for selv meget små grater, som du næsten ikke kan mærke med fingrene, kan være nok til at ødelægge pakningerne og sikre, at du har spildt en helvedes masse tid! Men du skriver, at forgaflen drypper: Har du tjekket præcis hvor olien kommer ud? Ved overlappet mellem de ydre og indre gaffelben eller fra bunden af gaflen?

  • #5   16. mar 2007 Det er typisk snavs der trænger ned til simmeringene og derved tillader olie at komme med ud indimellem, her en en rensning af ringene oftest nok.
    Men afhængig af stand så kan det jo være værre ting i vejen.

    Tjek som skrevet andetsteds hvorfra utætheden er.


  • #6   17. mar 2007 det kommer direkte fra pakdåsen ,, der er ingen tvivl .. men min cykel har kørt 18.000 km -- jeg har været nødsaget til at køre lidt på grusvej den seneste tid, hvor jeg boede midlertidig.... og det er kommet efter det ...tror også det er skidt !!! hvor køber i drenge jeres pakdåser ..er de orginale bedst .. og kan det over hovedet betle sig at købe dem i tyskalnad eller england .. nu man regner porto med


  • #7   17. mar 2007 Køb blot de originale. De koster måske lidt, men så passer de også præcist.

    Men som sagt. kig engang på det inden du køber nogle. Det er typisk ikke nødvendigt at skifte dem,


  • #8   17. mar 2007 prøv ved MAX der købte jeg mine...

  • #9   18. mar 2007 En sjælden gang imellem kan pakdåserne reddes/renses med et fint søger blad så man slipper for at skille gaffelen ad. Men i langt de fleste tilfælde er der kun the hard way. På min Ktm crosser købte jeg nogle neopren sokker til gaffel benene og derefter havde jeg aldrigt problemer med skidt i pakdåserne mere. Løsningen med sokkerne så cool nok ud på en crosser meen vil se lidt øv ud på en gade maskine.

Kommentér på:
UTÆT FORGAFFEL .... LIDT HJÆLP PLZ :-P

Annonce