{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

honda vfr 750 gokart projekt, hjælp søges {{forumTopicSubject}}

Hej MCgalleri!
Jeg har været i gang med dette buggy projekt i noget tid nu, og jeg er nået til en dead end..
Målet var i sin tid at sætte en vfr750 motor på en plindberg buggy stel.
Motoren sidder på men ledningsnettet driller, jeg skulle mene at jeg har alle de nødvendige dele men stadig ingen reaktion fra starter motor overhovedet... det er her at min ekspertise ophører da jeg aldrig har ejet en MC.

Er der nogen honda / vfr kendere derude som kunne have lyst til at hjælpe med projektet? Jeg har bare brug for en der kan fortælle mig hvad jeg mangler for at kunne komme videre.

Håber virkelig der er nogen derude der har lidt tid tilovers til at hjælpe en nødstedt mekaniker kammerat ??

Der kvitteres med et par flasker lækker vin eller en kasse øl hvis det er sagen ??

Den står i skjold, 10 min fra horsens på vej mod juelsminde

Hilsen max


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  honda vfr 750 gokart projekt, hjælp søges
  • #1   11. aug 2017 Kan desværre ikke komme og hjælpe dig, men hvis du ikke har et ledningsdiagram kan du tjekket her: http://pkarwowski.pl/moto/wp-content/uploads/2014/01/Honda-VFR-750F-RC24-Service-Manual.pdf Side 561 i pdf'en eller sektion 21.

    Husk sådan noget som at støttefoden har en kontakt der gør, at man ikke kan køre uden at støttefoden er slået op, og på nogle skal man også aktivere bremsen før at den starter. Andre skal være i frigear eller koblingen trukket. Husk killswitch skal være på run. Osv.


  • #2   11. aug 2017 Tak for svar smiley har lige haft en til at kigge på den og nu er der ihvertfald tænding på så den drejer rundt når man trykker på start knappen, betyder det så at der også er gnist i tændrørene? Eller kan den lukke for gnisten indtil støttefoden fx er oppe?

  • #3   11. aug 2017 Kender ikke den cykel men formoder da at der er gnist når starteren drejer... ellers tager det 10 sekunder og tjekke.

  • #4   11. aug 2017 Ja okay jeg må lige hive et tændrør og se om den giver stød

  • #5   11. aug 2017 Der ligger mange gode guides på yputube. Start men "spark test" eller sådan noget.

    Et trick jeg bruger når jeg prøver at få liv i en motor er at smide en lille smule benzin ned i cylinderen gennem hullet til tændrøret eller gennem karburatoren.

    Benzin + luft + gnist + kompression + korrekt timing = forbrænding.


  • #6   13. aug 2017 Hvor meget olie skal der på sådan en? Self bare indtil det passer på olie pinden men er det under eller over en liter? Bare så jeg ved om jeg skal købe en eller to liter

  • #7   13. aug 2017 #6

    Jeg synes du sætte dig ned og sætte dig ind i din motor. Det betaler sig. Den første kommentar i denne tråd er en komplet værkstedsbog til din MC. Der finder du alle svar omkring basale ting som olie mængde (som IKKE er hverken én eller to liter)


  • #8   13. aug 2017 Jeg har hentet den værkstedsbog og jeg kan netop ikke finde det i den bog... Og ved godt at det ikke er præcis en eller to liter, ville bare vide om det var over en liter så jeg skulle købe to dunke olie, var på vej ud for at købe det... Hvis du ikke har et brugbart svar på mine spørgsmål så ville jeg sætte pris på at du helt udlod at kommentere!

  • #9   13. aug 2017 #7 har helt ret. Sæt dig ned og sæt dig ind i hvad du har med at gøre. Som #7 siger finder du næste alt i den bog jeg linkede til. Under General information, Engine, Oil capacity står der 3.9 og 4 liter olie alt efter om du har skilt motoren eller bare tømt den. Så som #7 siger, er det er IKKE 1 eller 2 liter, men omkring 4 liter.

    Service manualen er tiltænkt værksteder, så de fleste informationer kan findes der. Du skal bare være sikker på, at din model også er VRF750RC24 som bogen beskriver.

    Dog bruger de fleste normale motorcykler omkring 2-5 liter olie. 3.9 liter er vejledende, fyld så der er mellem min. og max. på motoren.

    Max, lyt til hvad folk som ved mere end dig siger, det gør bare tingene lidt nemmere og vi er mere villig til at hjælpe dig.

    God fornøjelse med projektet (:


  • #10   13. aug 2017 Øh... Kommer den ikke til at køre baglæns som motoren er monteret der?

    Eller er omløbsretningen vendt mellem kædehjul og bagaksel?


  • #11   13. aug 2017 Hahaha! Et meget reelt spørgsmål.

  • #12   13. aug 2017 #8

    Det var absolut ikke for at lyde bedrevidende eller smart. Jeg prøver at give dig et godt råd.
    Når du slynger et spørgsmål ud som det med '1 eller 2 liter', så lyder det som om du er helt grøn på området. Derfor foreslår jeg dig at stoppe helt op og sætte dig ind i modellen. Det kan spare dig for mange 'dumme' reparationer, og 'do-overs' fordi man ikke anede hvad man havde med at gøre til at starte med.
    Jeg taler af erfaring, og prøver kun at hjælpe dig. smiley


Kommentér på:
honda vfr 750 gokart projekt, hjælp søges

Annonce