{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.183 visninger | Oprettet:

Må jeg selv køre min MC til syn er neddrosling? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Får min motorcykel neddroslet en af de kommende dage hvor jeg får den fragtet ud til mekanikeren. Spørgsmålet lyder så om jeg lovligt selv kan køre den videre til syn efter monteringen?

Mvh
Steffen Nielsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må jeg selv køre min MC til syn er neddrosling?
  • #1   11. sep 2017 I princippet må du ikke, da den først bliver registreret som droslet når den er blevet synet.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #2   11. sep 2017 Nej det må du ikke, men synsmanden bekymrer sig kun om cyklen og ikke dig eller dit kørekort.

    Ansvarsforsikringen bortfalder ikke i tilfælde af en ulykke, så jeg ville bare gøre det hvis jeg var dig.


  • #3   11. sep 2017 Det er jo et lidt fjollet spørgsmål.. For din mc er først neddroslet når dokumentationen er på plads, og det er godkendt.

  • #4   11. sep 2017 #3 Det er jo et lidt fjollet svar Rasmus..

    Manden havde jo nok ikke spurgt hvis han var lige så viden som dig !!


  • #5   11. sep 2017 Jeg havde også bare kørt den.. Hvis du bliver stoppet (og du har kørt pænt) så skal det være en noget mere end emsig betjent der slår ned på det, når det nu kun er synet der mangler for at den er droslet.

  • #6   11. sep 2017 Ja det må du meget undskylde Michael. Men jeg mener nu det er indlysende at den ikke er lovligt droslet før dokumentationen er på plads.
    Og det er da fedt at "råde" ham til bare at køre på den selv, ned til syn. Men i kan jo selvfølgelig være ligeglade med om han bliver stoppet, og risikerer en bøde med mere.


  • #7   11. sep 2017 Hvad er egentlig straffen for at køre på en "for stor" mc end man har kørekort til. Eller rettere at føre et køretøj uden gyldigt førerbevis.

  • #8   11. sep 2017 Straffen er 7000 men man får den sat ned, fordi man har kørekort bare til anden kategori. Sikkert halvdelen..

  • #9   11. sep 2017 Man kan vel ikke blive straffet når man ikke har gjort noget ulovligt.
    Hvis du har en faktura fra mekanikker, hvor der står han har neddroslet motorcyklen, så kan du ikke blive straffet for at køre en for stor MC til syn.


  • #10   11. sep 2017 Det er fuldstændig ligegyldigt, den er først lovlig når det er registreret hvis man skal følge loven slavisk. Om man bliver straffet for det er op til jens betjent smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #11   11. sep 2017 Den er ikke droslet ned før det er angivet på reg attesten, hvis man skal være helt firkantet.



  • #12   11. sep 2017 Det er jo lidt som at køre til omsyn med sin bil, efter fejlen er udbedret, den er først synet/lovlig når den er blevet godkendt. Reglerne er jo simple.. Mange kan køre bil uden kørekort, men de må først når de har bevist det, og de har modtaget dokumentation for det.

  • #13   11. sep 2017 Start med at få den fragtet til en synshal, og få den synet som droslet ( du skal have tuv dokumentet fra droslings sættet med) derefter kan du problemfrit køre på værkstedet og få droslingen monteret smiley

  • #14   12. sep 2017 Manden skal være opmærksom på at det er ulovligt og han kan få en bøde, HVIS han bliver stoppet, men derudover er der ingen andre konsekvenser, heller ikke ifht ansvarsforsikringen ifbm et uheld

  • #15   12. sep 2017 #13 hvad?????


  • #16   12. sep 2017 Jeg kørte selv min til syn da den var blevet 'droslet' 2HK ned så jeg måtte føre den. smiley Det var der intet problem i hos synsmanden. Man kan selvfølgelig diskutere konsekvensen hvis du bliver stoppet på vejen derop´.

  • #17   12. sep 2017 Det er netop konsekvensen ved at blive stoppet, og det umoralske i at råde andre til at gøre noget ulovligt, som jeg synes der er problemet her. Hvad folk ellers gør er jo op til dem.

  • #18   12. sep 2017 #15

    Hvad er det du ikke forstår ? smiley


  • #19   12. sep 2017 Fårstår det ude mærket men det er den forkerte rækkefølge

  • #20   12. sep 2017 #19 Det er ikke synsmandens vedkommende om droslingssættet egentligt sidder i eller ej, selvom det nok burde være det!

  • #21   12. sep 2017 Altså normalt medbringer man tuv attest som dokumentation for den konstruktive ændring man har lavet. Så det samme må jo gælde på et neddroslings kit til mc. At det så kan være ret svært at se om det faktisk sidder der, og særligt hvis det er få hk det drosler, så det heller ikke kan mærkes, så vil jeg ikke afvise at det kan lade sig gøre. Men det er sjovt nok heller ikke lovligt.

  • #22   12. sep 2017 #19
    Det er den rækkefølge der giver absolut mindst chance for bøder, når man kun har mulighed for at få transporteret cyklen 1 gang smiley


  • #23   12. sep 2017 Få mekanikeren til at køre den til syn for dig, når han har monteret det.

  • #24   12. sep 2017 Jamen Askar for hulen.... Det koster jo hurtig 500,- smiley

  • #25   12. sep 2017 Det koster jo også når han selv syner, og de 500 er med garanti billigere end hvis han bliver stoppet smiley

  • #26   13. sep 2017 ??
    Mindst chance for Bøder?


  • #27   13. sep 2017 #26

    Nu løsner du lige slipset.. smiley .

    Når man bliver stoppet af Bent betjent, Hvad tror du så er mest sansynligt.

    1.: Han tjekker hvad kategori føreren har mckort til, samt tjekker om motorcyklen er registreret til en kategori føreren har førerret til .

    2.: Tvivler på om den nu også er droslet selv om den lige kommer fra synshallen. og derfor genindkalder den så den kan adskilles for at konstaterer om alt er som det skal være .


    ??????? smiley


  • #28   13. sep 2017 Men om han montere først og så køre til syn eller montere efter bliver turen til syns hallen da ikke længere af?

    +en syns mand der ved lidt om mcer godt kan mærke /se det på de fleste mcer smiley

    i til fælde af en ulykke på turen hva tror du så er bedst at den er droslet men ikke synet eller den lige er synet men ikke droslet som du lige har fortalt synsmanden den?




  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #29   13. sep 2017 #28 - I tilfælde af en ulykke, har drosling eller ej INGEN betydning for andet end kaskodækningen.

  • #30   13. sep 2017 Tror du ikke også policen tjekker det? ??

  • #31   13. sep 2017 Helt ærlig hvornår er i sidst blevet stoppet på MC, er blevet stoppet 1 gang på 7 år på mc og det var ifbm med et rutinetjek.. og hvordan skulle policen tjekke om den er droslet

  • #32   13. sep 2017 #28

    "i til fælde af en ulykke på turen hva tror du så er bedst at den er droslet men ikke synet eller den lige er synet men ikke droslet som du lige har fortalt synsmanden den? "

    klart at den er synet men ikke droslet.... INGEN tjekker om den faktisk er droslet, Med mindre ulykken skyldes en fart på 250kmt ( som jeg ikke formoder bliver tilfældet da cyklen jo kun skal køres fra synshal til værksted)

    Hvor mange cykler der er registreret droslet tror du faktisk kører rundt med droslingskittet ??? et forsigtig gæt herfra er 50%


  • #33   13. sep 2017 Men de 2 andre ting ville du ikke svare på? ??

  • #34   13. sep 2017 #33

    1.: Turen bliver ikke hverken kortere eller længere. Men det er jo slet ikke et issue her. Da trådstarter kun kan få transporteret cyklen 1 gang, så er valget mellem at få den til værkstedet eller til synshallen . og det som det handler om er hvad der står på reg attesten når han tager den lige lange tur mellem synshal og værksted.

    2.: Synsmanden kan ikke mærke forskel, det skal han heller ikke, det er jo ikke meningen at han skal brænde hr og fru jensens raserjern af på den lokale sognevej. Han skal tjekke og den styrer og bremser som den skal.
    Desuden så rager det ham en papand. smiley

    Mere du ikke mener jeg har forholdt mig sagligt til ?? (væsentligt som uvæsentligt smiley )


  • #35   13. sep 2017 Jeg forstår nu godt trådstarter.
    Jeg kunne godt forestille mig at kørsel mellem værksted og synshal kunne være lovligt.
    Men jeg havde nu smidt den på en trailer, så er man da sikker.
    At køre der fra og blive stoppet på vejen hjem kan jeg ikke se vil skabe problemer.
    Man får jo en synsrapport og kvittering med.


  • #36   13. sep 2017 Bare kør den til syn. Den ene gang jeg er blevet stoppet på motorcykel har ikke nævnt noget som helst om den er droslet eller har for mange hk til mit kørekort.
    Så chancen for de tjekker det er sikkert ret så lav


  • #37   13. sep 2017 Risikoen for at blive stoppet, mens man kører pænt er forsvindende lille. Og bliver man stoppet, så snakker man pænt til betjenten og forklarer situationen, og viser ham, man har booket tid til synet, eller man har droslingskit og papirer med hen til værkstedet, så er risikoen for at få en bøde endnu mindre.. Som sagt tidligere, jeg havde bare kørt den..

  • #39   13. sep 2017 #38 øhm nej.. Du må ikke køre på en maskine man ikke har kørekort til, heller ikke med en prøveplade på..

  • #40   13. sep 2017 Ellers ville prøveplader til flyvemaskiner blive et hit smiley smiley

  • #41   13. sep 2017 Du må da kende en der kan køre den til syn - så er der ikke noget problem.
    ??B)??????


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 1
    #42   14. sep 2017 Du må godt selv montere ned droslingen på din Mc. Så skal den bare til syn og have papirer på at den er ned droslingen er ok. Ved dog ikke lige hvordan reglerne er, for din kørsel til syn med den. Men kan ikke tro der er problemer med kørslen til syn. Da den jo er droslet ned. men tag for en sikkerheds skyld tidsbestillingen på synet med i lommen. At køre på ulovlig Mc kan jo både give bøder og så er der jo lige forsikrings problemet vis du er skyld i ulykke.

  • #43   14. sep 2017 Tak for alle inputs =)

Kommentér på:
Må jeg selv køre min MC til syn er neddrosling?

Annonce