{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.054 visninger | Oprettet:

Michael T
Michael T
Tilmeldt:
27. apr 2017
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 4

BMW k1200r {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Har lige været en tur i Tyskland og kigge på en flot BMW k1200r fra 2006 med 29000 km på tælleren. Under prøvekørsel oplevede jeg at gearskifte gav en høj klonklyd. Forhandleren siger ar det er carbon bundkåben der forstærker lyden. Det er måske rigtigt da det også lyder rigtig højt når sidestøttebenet klappes op. Dog synes det er voldsomt. Jeg er ikke bange for småreparationer, men en defekt gearkasse er et for stort økonomisk. Håber nogle har erfaringer med dette. Vh Michael.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW k1200r
  • #1   10. okt 2017 En af mine bekendte fik skiftet gearkasse på en tilsvarende BMW. Han fandt en brugt kasse i Polen, kørte cyklen derned og overværede monteringen af den. Det kostede stadig omkring 15 af de lange, så det skal undersøges grundigt før eventuelt køb..

  • #2   10. okt 2017 Er du vant til at køre BMW, for vil sige at gearkassen på dem vil give et klonk, det er ihvertfald ikke at sammenligne med andre cykler, nok et af de få punkter hvor man tænker det kunne være gjort bedre..

  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 4
    #3   11. okt 2017 Takker for gode svar. Jeg ved at den klonker men på den jeg prøvede i Tyskland var det helt vildt, man kunne høre det 50 meter væk på trods af trafik, hvorimod den jeg kørte hos Jensen MC stadig sagde lyd men meget mindre. Jeg vil bare gerne vide om det skal laves, eller det bare er den model der siger sådan. Vh Michael.

  • #4   11. okt 2017 Nu har jeg jo ikke hørt den, men vi har en r1150rt fra 04, en k1200lt fra 99, og en r75/7 fra 77 og på ingen af dem er du i tvivl om du sidder på en BMW, men derfor er der jo stadig en grænse på acceptabel og kørbar, kontra 15.000,- brugt på gearkasse, held og lykke med købet, ihvertfald en fin cykel..

  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #5   11. okt 2017 Det er jo svært at vurdere udfra en beskrivelse af en lyd. Min vens S1000R har et blødt og lækkert gearskifte, men har også prøvet en R1200R med et meget "agricultural" gearskifte. Så der må være forskel på modellerne.

  • Jakob K
    Jakob K Tilmeldt:
    sep 2014

    MC-er: 1 Svar: 1
    #6   11. okt 2017 Jeg er selv ejer af en K1200R, rigtig lækker cykel. I forhold til andre cykler giver den et lidt højere klonk ved gearskift end mange andre cykler. Prøv evt. en anden K1200R hvis du vil have noget at sammenligne med.
    Ellers er alternativet at købe dig en K1300R istedet, der skulle de være kommet "problemet" til livs.


  • #7   12. okt 2017 mig bekendt er de problemer k1200 havde/har med gearkassen væk fra 2007 og nyerere . Vil dog tro den stadig klonker i gearskiftet


Kommentér på:
BMW k1200r

Annonce