1.301 visninger
|
Oprettet:
Motorbanken {{forumTopicSubject}}
Kan nogen forklare hvordan lyden af motorbanken er, hvis Karboratorene står forkert?
Der er ikke noget lige når jeg starter, men når den er varm, og muligvis kun under tomgang, så lyder det lidt som en banken....
Nu har motoren gået mere end 90.000km, så jeg ved sku ikke rigtigt om det er en dårlig Sync. eller om noget mere alvorligt....
Jo ikke videre fedt og køre rundt og motoren med et blokere pga. af et eller andet har sat sig..... Heldig vis har jeg fået fingere i en anden motor, men den ville jeg vente med og proppe I, hvis jeg kan....
Mvh
Erling
nov 2006
Følger: 70 Følgere: 71 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 735
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 88
Prøv først at lave en kompressionstest på alle cylindre
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
Den rasler lidt når den er kold, men mindre når den er varm, og Kæden, strammeren er skiftet, så det skulle meget gerne ikke være slidt ned på 500km...
Den banker ikke når den lige bliver startet, men først når jeg har kørt den varm, så vidt jeg har opdaget.... Der er nemmelig ikke noget og høre når jeg er ude og køre, men først når jeg holder stille...
Generelt, så tror jeg den er ved og være OK slidt.... Koblingen klapre en smule, hvilket ikke er underligt, da koblingsskålen er noget hakket, så koblingspladerne kan give sig mere end ellers.... Det forsvinder så snart jeg tager koblingen....
Tror at jeg kører på den til den dør, og så propper jeg min reserve motor I fra Tyskland.... Er jeg heldig, så får jeg en sæson mere på denne motor, så jeg fra engang i Efternåret kan skille hele maskine ad og renovere fra en ende af...
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 435
Motorbanken opstår når benzinen antænder pga kompressionen i stedet for gnist fra tændrørene - Right?
Jo lavere oktan tal man kører med jo lavere kompression skal der til før der opstår banken -og omvendt. Hvis nu du smækker 98 oktan (regner med at du normalt kører med 95) på dyret og lyden forsvinder....
Er vi så ikke ret sikre på at det ER motorbanken?
Motorbanken