{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Motorbanken {{forumTopicSubject}}

Kan nogen forklare hvordan lyden af motorbanken er, hvis Karboratorene står forkert?

Der er ikke noget lige når jeg starter, men når den er varm, og muligvis kun under tomgang, så lyder det lidt som en banken....

Nu har motoren gået mere end 90.000km, så jeg ved sku ikke rigtigt om det er en dårlig Sync. eller om noget mere alvorligt....

Jo ikke videre fedt og køre rundt og motoren med et blokere pga. af et eller andet har sat sig..... Heldig vis har jeg fået fingere i en anden motor, men den ville jeg vente med og proppe I, hvis jeg kan....

Mvh

Erling

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorbanken
  • #1   23. mar 2007 Min laver godt nok også nogle motorbankne lyde i tomgang og den har gået 38000 km. Selvom du har skiftet knastkæden/strammeren samt skinnen ud, kan den stadig banke osv......det er standard på sådan en. Hvis det er hvad jeg tror det er.

• #2   23. mar 2007 Hej Erling,

Prøv først at lave en kompressionstest på alle cylindre

• #3   23. mar 2007 I hvilke omdrejninger er der banken?

• #5   24. mar 2007 Der er ingen Tikken eller Klirren, men mere en banke lyd...

Den rasler lidt når den er kold, men mindre når den er varm, og Kæden, strammeren er skiftet, så det skulle meget gerne ikke være slidt ned på 500km...

Den banker ikke når den lige bliver startet, men først når jeg har kørt den varm, så vidt jeg har opdaget.... Der er nemmelig ikke noget og høre når jeg er ude og køre, men først når jeg holder stille...

Generelt, så tror jeg den er ved og være OK slidt.... Koblingen klapre en smule, hvilket ikke er underligt, da koblingsskålen er noget hakket, så koblingspladerne kan give sig mere end ellers.... Det forsvinder så snart jeg tager koblingen....

Tror at jeg kører på den til den dør, og så propper jeg min reserve motor I fra Tyskland.... Er jeg heldig, så får jeg en sæson mere på denne motor, så jeg fra engang i Efternåret kan skille hele maskine ad og renovere fra en ende af...

• #6   24. mar 2007 Hmm jeg var lige på toilet... som bekendt et af de steder man tænker bedst.... Her er så min tanke:

Motorbanken opstår når benzinen antænder pga kompressionen i stedet for gnist fra tændrørene - Right?
    Jo lavere oktan tal man kører med jo lavere kompression skal der til før der opstår banken -og omvendt. Hvis nu du smækker 98 oktan (regner med at du normalt kører med 95) på dyret og lyden forsvinder....
    Er vi så ikke ret sikre på at det ER motorbanken?

Kommentér på:
Motorbanken

Annonce