3.347 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Lav kompression Lav kompression
Min CBX 750F, har haft meget svært ved og starte på det sidste, men når den først blev varm, kørte den godt.
Nu kan den ikke starte, batteriet er fuldt opladt, der kommer benzin og der er gnist. Men så har jeg lige tjekket kompression på de to yderste cylindre, og de viser 30-40 psi.
Hvad kan dette skyldes, og hvordan fikser jeg det?
0 synes godt om
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.129
okt 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
Kan ventilerne godt give så lav en kompression alene? Og er det ikke underligt at det kan ske så hurtigt? Trods den var svær at starte, kørte den godt i fredags.
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.921
Fiser det ud af karburatoren, er indsugningsventilerne utætte.
Fiser det ud af udstødningen, så er udstødningsventilerne utætte.
Fiser det ud af oliepåfyldningen, er stempelringene utætte af den ene eller anden årsag.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
okt 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 81
Jeg fik det lavet på MC værksted, og det var ikke ret dyrt.
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
Kan det måske være toppakningen der er utæt mellem de to cylindre? Det oplevede jeg engang på en bil motor. Husker den lød meget mystisk og det var så fordi noget af forbrændingstrykket røg ind i den anden cylinder og forbi indsugningsventilen og videre op i luftfilterkassen, som lød som en stor-tromme
Knæk porcelænet af et gammelt tændrør og svejs en trykluftstuds derpå - så kan du i ro og mag sætte cylindrene under tryk og undersøge - uden at skulle fumle med en trykluftpistol etc
okt 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
Heldigvis har jeg lige købt den inklusiv garanti, så vil få forhandler til at fikse det. Tak for svarene!
okt 2017
Følger: 1 Svar: 11
Lav kompression