399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Batteribesvær - (hjælp) Batteribesvær - (hjælp)

I går skulle mc'en frem fra sit vinterhi. Desværre fandt jeg batteriet, som jeg havde opbevaret i kælderen på mit kollegie, i liggende tilstand og helt tør. Tilsyneladende har en eller anden flyttet den, og ikke vidst at den skulle stå op. Der var ingen mærker at se og det lugtede ikke, så jeg forstår ikke helt hvordan det er gået til. Men altså, jeg har fået ny syre på, uden at vide om det er for sent. Det viser sig desværre at der ikke er spor af strøm på batteriet. Er batteriet ødelagt, eller trænger det måske blot til en grundig opladning? (ladeapparatet er ikke umiddelbart tilgængeligt her).
vh Erik
XJ 550

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteribesvær - (hjælp)
  • #1   27. mar 2005 en ting er sikkert... d skal lades op før d dur... så må tiden vise om d holder strøm eller dør hurtigt... mange batterier kommer uden syre på og så bliver d først fyldt på når d bliver solgt fra forhandleren.... men start med at få d ladet op....

• #2   28. mar 2005 Tak for svarene. Jeg har valgt at bestille nyt batteri og lader hos Louis.de. Der koster et varta batteri til xj'eren dog omkring 250 mens en Saito kan fås til ca. 100 kr. Hvor meget har kvalitetsforskellen at sige her mon? Hvordan kan det i øvrigt være at batterierne varierer så meget i pris også indenfor det enkelte mærke? Min XJ 550 var desværre en af de dyrere modeller at købe batteri til. Og et sidste spørgsmål: ville det være en fordel at købe et servicefrit batteri (hvilket jeg ikke umiddelbart kan finde til min model)?

vh Erik

• #3   14. jun 2006 en krsftig lader skulle kunne klare det, mange batterrier kopmmer jo ofte uden syre på...

Kommentér på:
Batteribesvær - (hjælp)

Annonce