{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Blinklys kabel driller på XJ6 {{forumTopicSubject}}

Yamaha XJ6 Diversion F

Hej. Er der nogen der ved, hvordan man adskiller blinklys kablet for i det hele taget at kunne tage kåben af? smiley

Som det ses, består det af 2 gummimuffer, som sidder jævla godt fast. Skal man bare hive til, og er der i det hele taget en kontakt nedenunder som så kan skilles ad? Alle seriøse svar er velkommen smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blinklys kabel driller på XJ6
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
    #1   28. nov 2017 Øhm.. Kan du lige tage et nyt billede når leverpostejen er vasket af linsen?

    Det eneste man har brug for at se detaljer på, er sløret. smiley


  • #2   28. nov 2017 Det kan du selvfølgelig have ret i smiley men der er desværre ikke så meget mere at se, selv hvis billedet stod kniv skarpt, da mufferne bare er af hård uigennemsigtig plast som sidder som støbt. Men måske er der andre herinde, der har stået i samme situation, og kan genkende denne type blinklys kabel? smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
    #3   28. nov 2017 Ah ok. Jamen så er det bare klip-klip, er mit gæt.
    Det er sikkert en krympemuffe, som kortsigtede fjolser bruger på ting der skulle kunne skilles ad. smiley


  • #4   28. nov 2017 Ja, det kan du nok have ret i. Krympemuffe! Ikke særlig brugervenligt. Men klip, klip - det er nok vejen frem. Hvis andre kan bekræfte Sajmons teori eller også kender denne type kabel, så giv endelig lyd. Tak for tippet Sajmon!

  • #5   28. nov 2017 Holder mig til Sajmons teori.

  • #6   28. nov 2017 Jeg kalder det nu ledninger (feks. speedometerkabel, men der er nu også noget der hedder installationkabel, og det er jo egentlig nogle hårde ledninger) men fred være med det. smiley smiley smiley

    Er det gummi eller hårdt plast ?
    Der findes den slags samlinger i gummi. De kan godt sidde rimelig godt sammen, så hvis man hiver for hårdt i enderne går selve ledningen ud af den metalende den er klemt sammen med. Men bare hiv, i værste fald for du samme resultat som klip klip


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
    #7   28. nov 2017 Der er en chance for at det er "bullet connectors" - sådan en rund fætter som klikker i. De bruges ofte på blinklys når det er eftermonteret.

    Men det ville et bedre billede jo afsløre. smiley


  • #8   28. nov 2017 Japanstecker på tysk

    profilbillede
  • #9   28. nov 2017 Mit bedste bud vil også være at det er de stik som #8 foreslår.. det gummi der kan altså godt sætte sig skide godt fast på ledningen, især hvis det har været lidt lunt og siddet længe i vind og vejr.. se om du kan få det plastic skubbet til side eller skær det op og sæt noget ny over bagefter.. er der ikke stik under skulle de alligevel klippes som det også er nævnt allerede..

  • #10   28. nov 2017 Mange tak for hjælpen! Det prøver jeg - en af delene. Det er sæføli ledninger det handler om, og mufferne er nærmere af gummi. For dumt hvis man ikke kan få kåben af smiley

  • #11   13. apr 2018 Hejsa, skylder lige at fortælle, at der rent faktisk var tale om gummi-muffer, der lige kunne slidses halvt op med en saks og trækkes til side, hvorpå det rent faktisk viste sig at være de omtalte bullet connectors eller Japanstecker, som nævnt ovenfor. De var nu heller ikke særlig nemme at få på gled. Men det lykkedes da. En håbløs, ikke særlig brugervenlig løsning fra Yamaha. Men ellers kører den smiley

Kommentér på:
Blinklys kabel driller på XJ6

Annonce