3.630 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hjemmelavet toppakning Hjemmelavet toppakning

Hvis man nu står med en gammel to-takter, der godt kunne trænge til en ny toppakning, hvad gør man så? Findes der ikke et eller andet, man kan klippe det af? Jeg er helt med på, man kan købe almindeligt pakningspap, men det er ikke helt godt til toppakning jo...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmelavet toppakning
  • #1   30. mar 2007 Jeg ville ikke satse på at det vil holde..

Jeg har aldrig hørt om noget som man klippe til en toppakning..

Mvh. Slot

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.921
    #3   30. mar 2007 Kobberplade som man så efterfølgende udgløder.

Bedre fåes det ikke.

En kammerat havde en gammel luftkølet RD350'er hvor vi lavede begge toppakninger på den måde - det holdt i de 2 år han havde den.

• #6   31. mar 2007 Ok jeg må krybe til bekendelse... Jeg har cirka 1.7hk :o) Kompressionen er 1:5.5 Det er til en NSU Quickly fra 1967, som jeg har restaureret sammen med min far. Så det er med andre ord en knallert, men jeg gider ikke spilde tid på at poste på scootergalleri, for det får jeg ikke noget ud af...
    Men jeg har faktisk adgang til kobber og en revolverstanser. Så er det bare lige med om vi har de rigtige stempelstørrelser.
    Jeg mener altså at kunne huske, man kan købe noget pakningsmateriale med en form for metal i, således det kan bruges til toppakning (muligvis kun på små motorer).

• #9   31. mar 2007 Thx! Jeg kigger på det - eller rettere, får min far til det :o) Lige nu kører den faktisk fint på noget mælkekarton, men det brænder jo op efterhånden, så den kører kun lidt ad gangen, for at undgå det. Men jeg skulle jo lige stille tændingen :o) Og det eneste den totalrenoverede NSU mangler nu er en toppakning. Man kan få den i tyskland specifikt til Quickly, men man kan ikke købe så lidt ad gangen, så jeg leder efter et alternativ i DK...

• #10   31. mar 2007 Carsten -> Jyttevej... Det er sgu tæt på mig - bor nemlig i Vejgaard. Lille verden egentlig... :o)

• #11   31. mar 2007 Hvor stor er boring/pinbolte afstanden?
    Det kan jo tænkes at du kan få noget til den fra en knallert motor. Men ellers som flere forslår, noget kobber.
    Pap pakninger egner sig bedre som bundpakninger.

• #12   1. apr 2007 Den er, så vidt jeg husker, 39mm. Så det er nok rigtigt, der er en del pakninger fra andre knallerter, jeg kan bruge... Det er jo cirka samme boring :o)

Kommentér på:
Hjemmelavet toppakning

Annonce