{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.255 visninger | Oprettet:

Dækskift - forkert monteret? {{forumTopicSubject}}

Jeg afleverede mine fælge samt to nye dæk, som forhandleren så skulle montere. Jeg får oplyst, at prisen er 1 times arbejde = 450 kr incl moms samt 2 x 30 kr for afbalancering.

Da jeg så skal hente mine hjul, skal han kun have 400 kr for det hele. Penge sparet, det skal man ikke klage over. Fælgene har dog tilsammen fået en 5-10 skrammer, som jeg synes er rigtig ærgeligt, så jeg har allerede besluttet mig for, at det var første og sidste gang, jeg får andre til at skifte dæk for mig.

Men da jeg så skal til at montere mit forhjul, kan jeg se, at pilen på dækket (kørselsretningen) peger modsat af, hvad pilen på mine bremseskiver gør. Jeg antager, at pilene er på et dæk for en grund, men mener I, at der sker noget ved, at dækket vender forkert? Fælgen (og dermed bremseskiverne) bør nok helt klart vende rigtigt.

Det irriterer mig, at man ikke kan gøre sådan et simpelt stykke arbejde korrekt, når der er så tydelig markering af, hvordan skidtet skal vende. Jeg valgte at få dem skiftet hos en forhandler i Aalborg, som absolut ikke er den billigste, men som har det bedste ry af dem, jeg kender. Ingen navne nævnt.

Jeg regner med, at forhjulet skal tilbage til forhandleren og monteres korrekt. På en motorcykel synes jeg ikke, at jeg er villig til at tage nogle chancer. Hvad siger I?

K.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækskift - forkert monteret?
  • #2   31. mar 2007 tilbage med lortet, de bør vende dækket rigtigt og det er for dårligt at der er kommet skrammer på fælgen... en skam du ikke kan dokumentere at de har lavet skrammerne.... man bør næsten tage billeder af fælgen før man aflevere dem så man kan bevise at de har skrammet fælgen.... sur røv... og ja der er en grund til at der er sat en pil på et dæk

  • #3   31. mar 2007 Der er ingen tvilv de skal bare sætte det dæk korrekt på, uden beregning.. De har jo ikke gjort det de er blevet betalt for.. Har selv fået en forhandler til at gøre det mange gange jeg slipper hver gang med 100 kr til deres kagekasse eller whatever.. Goft sagt du er blevet røvrendt...

  • #4   31. mar 2007 Dækket skal vendes korrekt, når der på dækket er anvist en bestemt løbsretning....

    Mener at have læst, at vender man det forkert kan dækket blive for varmt og i regnvej ikke dræne vandet væk som det skal... ingen af delene er særlig godt...


  • #6   31. mar 2007 Hvis jeg køber nye dæk så er montering og afbalancering da altid en del af servicen.... Ja man kan sige, en tak for at man har valgt at købe dækket hos ham. Jeg ville ikke finde mig i de skrammer der! Ind og pust dig op og spørg hvad helvede det er for noget svineri! Og det dæk skal self vendes rigtigt....

    GL&HF


  • #7   31. mar 2007 Bred enighed, godt. Sporet i dækket vil vende omvendt, så det er klart en OMMER. Vand vil ikke løbe fra dækket, som det skal. Og sikkert heller ikke køle ordentligt, som det er skabt til. Forstår ikke hvorfor de ikke benytter fælgbeskyttere, når de står og skifter dækket.

    Er det bare mig, eller er det næsten 9 ud af 10 gange, man bliver nødt til at sende ting tilbage, når man køber eller får noget repareret? Om det så er bil, motorcykel, hardware, møbler, whatever. Man bruger godt nok meget tid og energi på den slags. Hvorfor ikke bare lave det ordentlig første gang. De kunne passende få lov til at betale for al den tid/benzin/irritation.

    Man er efterhånden utrolig kritisk over for alt og alle, man handler hos (og desværre med god grund). Og det er da synd for dem, som rent faktisk sætter en stor ære i at gøre deres arbejde ordentligt. Så kom jeg heller ikke ud at køre denne weekend. Skulle ikke undre mig, hvis påsken ryger også. Livet som forbruger er surt smiley

    K.


  • #8   31. mar 2007 Ville det være super dårligt stil at nævne forhandlerens navn? Det kan vel nærmest kun være Special eller Motorgården...? Jeg ville da fx gerne vide hvor jeg IKKE skulle gå hen næste gang jeg skal ha' nyt gummi!

    Hvis de laver noget lort, så er de sgu oss selv ude om at ordet spredes!


  • #9   31. mar 2007 JA det er en Om'er og dine fælge SKAL males for værksteddets regning ....... Så kan det desværre blive kanpen om ridserne var der i forvejen eller ej ...... Suuk man kan jo kun gisne om hvilken forhandler det er ... Der er jo ikke så mange i selve Aalborg

  • #10   31. mar 2007 hvor er det lige du har fået lavet det der sjusk henne ? det kunne nu være godt at vide

  • #11   31. mar 2007 Super skod oplevelse.
    Men nogle mekanikere er godt nok ligeglade med hvad de laver.
    Jeg oplevede engang en mekaniker på et dyrt værksted i Horsens der skulle skifte dæk på en Scooter. Løsne udstødningen lidt og så prøvede han ellers at krænge fælgen ud imellem bagaksel og udstødning.
    Resultat, ridset fælg da der ikke var plads nok. Helt tåbeligt at de ikke gider tage sig den tid det nu tager istedet for at ødelægge folks ting. I får jo jeres løn alligevel og jeg er sikker på folk heller vil betale en halv time for meget end at få ødelagt deres ting.

    Held og lykke med at få erstattet hjulene og så om igen med dækket. Istedet for at dræne vandet vil den samle vandet på midten. (Ok, mønster afhængigt men stadigvæk...)


  • #12   31. mar 2007 Det er klart en ommer for ham forhandleren, men det hjælper ikke at gå ned og puste sig op, bare tag ned og tage en pænt snak med ham, så burde han også være til snakke med og ja alle kan lave fejl også forhandlere... vi er trods alt alle sammen mennesker.. smiley

  • #13   31. mar 2007 En forhandler der monterer et dæk omvendt!!!!!!!!!!!!......ja man skal høre meget før ørerne falder af........

    Nu må vi jo ikke hænge forhandlere ud her på galleriet.....så kan du ikke bare sådan helt tilfældigt fortælle hvad for nogle gader du kørte ad hen til ham! smiley


Kommentér på:
Dækskift - forkert monteret?

Annonce