793 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Større dæk/fælge? Større dæk/fælge?

Nu har der været så mange spørgsmål om hvad der kan ske ved at montere et større dæk end standart på sin mc.
Og hver gang har svaret været at det ødelægger køreegenskaberne.
Mit spørgsmål lyder så: Hvad nu hvis man både sætter større fælg og bagdæk på? Vil det så stadig ødelægge køreegenskaberne?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Større dæk/fælge?
  • #1   1. apr 2007 Jeg vil ikke sige, at det ødelægger køreegenskaberne, men det ændrer i hvert fald på dem! Oftest i en negativ retning..
    Der er jo en grund til, at producenten har valg en given størrelse dæk. Uden at gøre mig til ekspert på området, vil jeg sige, at afviger du fra, den fra fabrikken, valgte dæk/fælgstørrelse, vil det med garanti ændre på køreegenskaberne! Jeg ville personligt ikke gøre det.. smiley

• #2   1. apr 2007 Hallo Mister..

Da jeg, i tidenens morgen, havede en Honda VF 500, der standart kører med 2,15"x16" forfælg og 2.5"x18" bagfælg. På den, monteret jeg et sæt CBR 600 F2 fælge 3.5"+4,5"x 17" og det kom den ikke til, og køre dårlig af!! Den kørte pisse godt, med den monteret!! Om så jeg bare var heldig, ved jeg ikke!!
    VFeren kan ses her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=98

• #3   1. apr 2007 Med den monteret = med DEM monteret......
    Det er vist ved og være sengetid :-))

• #4   1. apr 2007 Hvis bare fælgen følger med op i størrelse skulle det ikke volde nogen problemer... Det er ikke så meget dækkets bredde i forhold til cyklen, som i forhold til fælgbredden der er afgørende. For kigges der på de forskellige mål (efterløb, kronrørsvinkel, akselafstand, osv.) på forskellige cykler, er der ikke direkte nogen rød tråd for hvad man kan tillade sig med dækbredder.

Kommentér på:
Større dæk/fælge?

Annonce