{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Bo N
Bo N
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 15

Inttuder 750 1986 {{forumTopicSubject}}

Hej har en intruder fra 86 der lyder underlig i cylender og den ene udstødning bliver meget langsom varm . Kan det være stempel ringe der er slidte

Kommentarer på:  Inttuder 750 1986
  • #1   6. jan Det kan være mange ting, tilstoppet pilotdyse, dårlig kompression pga ventiler, eller stempelringe, dårlig synkronisering, trætte tændrør.
    bruger den olie?

• Bo N
    Bo N Tilmeldt:
    jan 2018

#2   6. jan Sys den smider lidt ud af den ene udstødning. Men ikke meget. Og det os den cylinder der lider som om den er utæt

• #3   6. jan olie eller væske?
    hvis det er olie, så kunne det nemt være en revet cylinder, eller en mmør ventilhætte, men så vil jeg mene at mængden af olien ville være så lille, at det ikke ville nå hele vejen ud gennem udstødningen. få den kompressionstestet

• Bo N
    Bo N Tilmeldt:
    jan 2018

#4   6. jan Ja der kommer ikke meget. Og holder jeg en hånd for udstødningen så suger den også. Ind ??

• #5   6. jan hvis udstødningen suger ind ,er der noget helt galt.på værksted med den.

• #6   6. jan vakuum i udstødning er i min verden en udstødningsventil som hænger

• #7   6. jan Nu kan jeg ikke lige se opbygningen for mig, med hvis du kan så tag udstødningsrøret af, ud med tændrøret, og lys med en kraftig lygte, med i cylindren, når den cylinder er i kompressionstakten, og kig ind ved udstøningshullet, du må ikke kunne se lys, kan du det, så skal du have toppen af, og undersøge den ventil, og sædet, for at finde ud af hvad der skyldes

• #8   6. jan Jeg ville under alle omstændigheder lave en kompressionstest som det første

• Bo N
    Bo N Tilmeldt:
    jan 2018

#9   6. jan Den både suger og puster ud når man sætter hånden på udstødning

• #10   6. jan ja, det lyder som en defekt udstødningsventil, især hvis der ikke er pause mellem sug og pust

• Bo N
    Bo N Tilmeldt:
    jan 2018

#11   6. jan Okay det vil jeg prøve...

• #12   6. jan hvis du er super heldig, så er det en ventil som er juster alt for stramt, men jeg tvivler

• #13   6. jan Stop nu med at male fanden på væggen! Start med at skrue begge tændrør ud, så tjekker du om der er gnist på det i den "dårlige" cylinder. Er der ikke. så har du problemet der! Er der gnist, så byt tændrørene rundt, de kan sagtens have gnist når de er ude, men fejle når der er kompression. Når du har byttet rundt på tændrør, kan du så se om problemet pludseligt er på den anden cylinder, så ved du at det er et par nye tændrør! Giver det ikke noget, ville jeg nok lige undersøge om der overhovedet kommer benzin frem den karburator der føder den cylinder. I bund og grund, start med det mest elementære inden du skiller hele motoren ad, og dømmer baby død!

• #14   6. jan et dårligt tændrør, giver ikke sug i udstødningen

• #15   6. jan #14 Nu ved jeg ikke hvor "teknisk" at trådstarter er, men jeg ved 100% at hverken du eller jeg står med cyklen Det giver bare i mine ringe øjne rigtigt god mening at starte med det mest oplagte og simple, det viser sig ofte at være nok! Men bevares, vi har jo fornyligt læst en lang tråd om en der havde vrøvl med sin cykel, hvor løsningen faktisk var en simpel smutter fra vedkommendes side, han havde vist også skilt det meste ad et par gange

• #16   6. jan ja bevares, men har du læst det jeg skriver?
    Kontroller kompression, er den dårlig, kontroller om der slipper lys forbi udstødningsventilen i kompressionstakten, gør der det, så må han have toppen af. Jeg synes selv det er at tage noget helt basalt først. Jeg har jo ikke skrevet noget om, at han straks skal skrotte den, og den og smide en ny motor i.

Men at den savler fra udstødningen, og ikke tænder ordentligt, den suger i udstødningen lugter ret meget af, at det er en utæt udstødningsventil.
    Hvis den ikke tænder korrekt, pga en udstødningsventil som hænger, vil det teoretisk sagtens kunne bevirke at den bare presser benzinen direkte i udstødningen, og det så stille og roligt bevæger sig bag ud, og samler lidt sod op på vejen, og kan ligne olie når først det når til åbningen.

Det skader da ikke at tjekke tændrørene, det er jo også blandt mine første forslag, men jeg synes det virker ulogisk, lagt sammen med de andre observationer TO deler længere nede i tråden.

• #17   6. jan Kørte den fint da du købte den?
    Har du pillet ved noget selv?
    Det lyder som defekt gaskabel/dårlig synkronisering

• #18   6. jan ud fra den info, ville jeg også starte med en kompressionstest. Det tager få min. Og fortæller fint, om stempel, ringe, cylinder eller ventiler er defekte.
    Hvis ok kompressionstest, så videre til tænding og karburator.

• #19   7. jan Bo
    Får vi en opdatering når du har fået kompressionstestet den

• Bo N
    Bo N Tilmeldt:
    jan 2018

#20   7. jan Ja jeg skal bare li ha fundet et sted i randers de kan gøre det. ??

• #21   7. jan Du kunne jo evt høre herinde, om der er en i området som har sådan en tester, det er nemmere end at få fragtet cyklen til et værksted. Og folk plejer at være behjælpelige med den slags

• #23   7. jan Og det er billigere end en værkstedstime

• Bo N
    Bo N Tilmeldt:
    jan 2018

#24   8. jan Kompression på den er 150 på den ene og 165 på den andeb

• #25   8. jan Det er alligevel en stor forskel. næsten 10% difference. men alligevel så lidt, at jeg ikke tror, at du ville kunne bruge lys til at kontrollere det. Du kan i stedet prøve at sætte den i kompressionstakten på den dårlige cylinder, og sætte lidt trykluft på, via tændrørshullet, og lytte om det siver fra enten udstødning eller indsugningssiden. MEN IKKE for meget tryk, for motoren kan sagtens rotere pga lufttrykket.

• Bo N
    Bo N Tilmeldt:
    jan 2018

#26   8. jan Skifter tændrør og nyt benzin på. Da den har stået stille i 2 måneder. Og tømmer karburator. Mon det kan hjælpe lidt??

• #27   8. jan Det ændrer ikke på kompression

• Bo N
    Bo N Tilmeldt:
    jan 2018

#28   8. jan Nej det rigtig. Men måske de ku ændre på det kørte uren ??

• #29   8. jan Hvis du har pillet ved dine karburatorer, skal de synkroniseres

• Bo N
    Bo N Tilmeldt:
    jan 2018

#30   8. jan Har kun taget bund skruen på dem begge???

• #31   8. jan altså nye tændrør og frisk benzin er aldrig en skade til, det er helt sikkert, men en 15 psi difference er i min verden for meget, og noget jeg ville undersøge nærmere. har lige været det igennem med min egen. en utæt ventil giver mager blanding, og det kan med tiden blive dyrt

• #33   8. jan Hmmm...........normal max grænse i kompressionstest er 10% mellem laveste og højeste måling. Din er lige på grænsen. Så jeg tror ikke problemet skal løses i nyt benzin og tændrør ( skader dog ikke ), men en synkronisering af maskinen. Den cyl med 150 psi skal have lidt mere juice og en lille smule før den med 165 psi.
    Du skriver godt nok at den lyder "underlig". En video ville hjælpe. Hvis manglende juice i den ene cyl. ja så lyder den underlig.

• #34   8. jan Det skulle såmænd ikke undre mig hvis det var den "dårlige" cylinder der havde den højeste kompression, men det melder historien jo intet om

• Bo N
    Bo N Tilmeldt:
    jan 2018

#35   9. jan Det har du nemlig ret i ??? Har prøvet at slå en video op her inde. Men den afviser den

• #36   9. jan spøjst

• #37   9. jan er vi så ude i, at det er den wire som går mellem karburatorerne, som skal justeres/synkroniseres. synes jeg mindes at Knud har skældt den lyst ud

• Bo
    Bo Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #38   10. jan Hej Bo (smukt navn??) Har selv lige solgt en 89 Intruder. Den havde periodevis lignende men værre symptomer (gik på 1 cylinder og skød vildt) og det hjalp betydelig da jeg på Knud Intruder-Guds bud fjernede synkroniserings-kablet mellem karburatorerne. En STABIL synkronisering er efter manges udsagn et svagt punkt ved denne model. Du må kontakte ham for den præcise og ret alternative synkroniserings-procedure, men det virkede i mit tilfælde. Uheldigvis for mig blev jeg først OBS på Knud efter to gange at være blevet rent ud sagt røvrendt af Østsjællands MC v Torben for sammenlagt kr ca 5000 for dette specifikke problem. Den glade amatør annoncerer at han laver alle cykler, men fik først min fixet da jeg selv fandt og sendte ham "Knuds-opskrift" - Cyklen var hos ham 4 gange og ca 2mdr sammenlagt og kostede mig det meste af sæson 16, Rigtig Dårlig Stil for en "professionel". Spredt venligst rygtet!! om begge dele.
    P. S. Jeg kan selvfølgelig ikke vide om dit problem er det samme, men.... check det!
    I øvrigt en fed cykel når den spinnerB)

• Bo N
    Bo N Tilmeldt:
    jan 2018

#39   11. jan Tak det vil jeg prøve.. og ja det er sku et smukt navn ?????????? Hva olie og hvor meget skal man fylde på så'n en. Hva mærke af motor olie ??

• #40   11. jan olie er et religionsspørgsmål.
    Der er dem som sværger til de dyre anerkendte mærker, og hvor det ikke kan blive fint nok.
    Og det er dem som vil mene, at hvis bare olien har den rette viskositet, og som lever op til den rette api norm, samt er jaso godkendt, så er det rigelig fint til en gammel japaner V2'er der ikke er presset på hk. Jeg ligger nok et sted midt imellem. Det er en motor det er 30 år gammel, og bygget efter datidens olier. Og udviklingen er jo nået milevidt siden da. var det mig, ville jeg købe en olie som dækkede forskrifterne på motoren, og ikke ligge søvnløs over, at det ikke lige var en castrol eller lignende

• #41   11. jan

Kommentér på:
Inttuder 750 1986