{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

Karburatore hænger {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har fået fat i et rigtig projekt!
En Kawasaki 454 LTD, der muligvis skal bruges til hverdagscykel.
Den har stået udenfor et par år, uden at blive brugt.

Karburatorene flyder over. et er en ting, jeg tænker de bare skal splittes ad, renses og skifte pakninger.

Dog er der et andet problem. Den aksel der forbinder de to gasspjæld i mellem de to karburatorer, kan næsten ikke rotere.

Er der nogen der har nogle gode råd, og erfaringer til hvordan man får denne tilbagegjort i god stand igen?
er der noget godt rensemiddel til fjerne det korrosion der er? eller er det bare at skille ad, og slibe med fin sandpapir?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburatore hænger
  • #2   8. jan 2018 Ja, det er mere hvordan denne korrosion og ir renses ordentligt: er det slibning? hvilket korn?

  • #3   8. jan 2018 Rustfri ståluld smiley
    (Glasuld er ikke godt nok)


  • #4   8. jan 2018 Sandpapir fjerner materiale, næsten lige meget hvor fint det er, med slør til følge. Jeg ville prøve med Rens-let, hvis karburatorrens og knofedt ikke kan gøre det, det lyder måske som et husmortrick, men sæben på ståluldssvampene gør det meget mere skånsomt.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   8. jan 2018 WD40 er fantastisk til at løsne ting der er groet lidt fast - bare man ikke lader tingene svømme i det.

    Når det så er adskilt, kan man bruge ståluld (rustfri) eller en hvid 3M / Scotch Brite måtte til at rengøre. Den er meget finkornet, så den ødelægger man ikke noget med.


  • #6   8. jan 2018 Ok.!
    Tak for svarene!
    Jeg vil få indkøbt lidt til weekendens arbejde smiley


  • #8   13. jan 2018 Motion var det der skulle til. I hvertfald umiddelbart.
    Dyret er startet nu, og går egentlig fint nok. Der er dog vidst nogle vakuum slanger der skal gås efter!


Kommentér på:
Karburatore hænger

Annonce