{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.019 visninger | Oprettet:

Honda vfr 800 fi {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et problem med at denne vfr døjer med at starte, og når den kører, stiger tomgangshastigheden til 5000 omdr., når den bliver varm. Jeg er selvfølgelig overbevist om at det er en "chokerfejl". Men hvad regulerer den ud fra? Jeg har målt køletemperaturføler. Der er ikke fejl. Der er ikke fejl på føler i luftfilterboks. Eller på solenoidventil. Er der nogen der kender til denne fejl? Så vil jeg være modtagelig for input:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda vfr 800 fi
  • #1   20. jan 2018 Prøv at se denne video smiley
    https://youtu.be/k4oVVbzTvVo


  • #2   20. jan 2018 Så man kan forestille sig at denne vax ventil er tjenlig til udskiftning? Opsætningen er lidt anderledes på denne Rc46, men funktionen er den samme. Er der km/aldersbegrænsning på denne del?

  • #3   20. jan 2018 Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til VFR klubben. Der sidder alle guruerne og der er garanteret en der har svaret på at løse dit problem.
    www.vfr.dk


  • #4   20. jan 2018 Ja, det KAN være årsagen.

    Nu skriver du, at du har en Fi , men ikke om det er en gen. 1 (med manuel choker) eller 2.
    Er det gen. 2 ('00-'01) er det SVJV partnummer 16044-MAT-E01.
    Du kan checke dit element i en spand varmt vand. Søg på det på nettet. Evt. Youtube. Den kører med det samme element, som 929, Blackbird og F4i gør.

    Har du i øvrigt skiftet kølervæske og glemt at den skal "bøvse" ordentligt af?

    Er du sikker på, at alle slanger er tætte og ikke tilstoppede?

    Er alle bevægelige dele og kabler korrekt justerede, velsmurte og bevægelige?

    Er/var høj/lav tomgang korrekt justeret?

    Hvis ikke du har en manual, bør du nok få fat på en. Klubben tager SVJV penge for at at give dig adgang til Hondas servicemanualer.

    Den findes naturligvis andre danske steder på nettet, hvor du kan finde sådan en (se PB).


  • #5   20. jan 2018 De penge de tager kaldes et kontingent. smiley
    Det kan være givet rigtig godt ud og kan hurtigt tjenes ind igen via nogle klubfordele som man har. Måske kan medlemsskabet også spare et værkstedsbesøg. Medlemmerne er gode til at hjælpe hinanden, når der er problemer.


  • #6   20. jan 2018 Hjælp nu manden i stedet for! smiley


    profilbillede
  • #7   21. jan 2018 Tak til JH.
    Alt er tjekket og tæt og velsmurt. Så nu er jeg sporet ind! Super.


  • #8   21. jan 2018 #6# - Det var jo det jeg gjorde. smiley

  • #9   24. jan 2018 De er flinke til at hjælpe i vfr klubben, selvom man ikke er medlem, og det koster gratis at oprette sig som bruger.

Kommentér på:
Honda vfr 800 fi

Annonce