{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Dækvalg sports maskine {{forumTopicSubject}}

Efter lang tids søgning efter dækvalg, bliver jeg simpelthen nød til at give op,

Grundviden - monteres på gsxr 750,
Middel erfaring kørsel.

Primært brug er udelukkende gadekørsel med en anelse sving kørsel, så der skal være bid i dækket når det ligges ned.

Jeg finder emner som indeholder dæk som pilot sport 2, og BT alt fra 16-23..

Er der sket noget helt vildt sidenhen?
Som jeg bør se nærmere på, noget som kan passe bedre til det danske vejr og kørestil. Bridgestone dæk er umiddelbart at foretrække (vanens sag og mulighed for gode priser).

Kom meget gerne med jeres input, da i helt sikkert har både nørdet det mere end jeg, samt har langt mere erfaring.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækvalg sports maskine
  • #1   20. jan 2018 Bridgestone S20

  • #2   20. jan 2018 Bridgestone t30 eller Dunlop Roadsmart lll
    Dunlopperne synes jeg har lidt mere instyring og er lidt mere “spidse” i udformningen


  • #3   20. jan 2018 Så vidt jeg kan læse mig til, skulle et s20 være et godt sportsdæk, med touring dæks egenskaber til at skabe varme i dækket samt holdbarhed, det lyder umiddelbart som om at et t30 er for meget touring dæk og lider af en mere firkantet profil, altså lidt mere træg i styretøjet?

    Men.. nu er det jo ord fra folk som sætter en hel del højere krav til dæk, og som umiddelbart har testet dem på bane, fungere det på det samme måde i “virkeligheden” så at sige?.

    Tak for hurtigt svar begge to, det er spændende læsning at læse om egenskaber og sammenligne, dog kan jeg allerede på nuværende tidspunkt sige at konen bestemt ikke er enig i ovenstående ??


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   20. jan 2018 Så må konen da selv tage den beslutning.

    SKAL det være Bridgestone, så er det T30 i min verden. De er på ingen måde mere firkantede end S20 - men de holder længere.

    Med "middel" køreerfaring, vil man ikke mærke hvilket dæk der bliver skiftet til, men AT der bliver skiftet til nye dæk - dvs positivt uanset hvad.


  • #5   20. jan 2018 Haha det er nu mit valg, hun er dog irriteret over hun ikke får nok opmærksomhed her op mod foråret?? næste dæk må blive et t30, skal fordæk skiftes i samme moment? Der er stadig mønster på til ihvertfald en halv sæson mere, eller ville du skifte samtidig for at få mere ens handling

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   21. jan 2018 Jeg skifter begge to hvis jeg ændrer mærke og model - og så har jeg altid et ekstra bagdæk med til lager. Med min kørsel går der ca 2 bagdæk på et fordæk.

  • #7   21. jan 2018 2 nye dæk it is, så skulle alt spille, nu mangler vi bare det gode vejr..

  • #9   21. jan 2018 Hvis du ikke kører skrækkeligt meget i regnvejr så er et PR2 stadig slidstærkt og knaldhamrende godt dæk til det meste, og meget billige hos dækonline tilmed.

  • #10   21. jan 2018 Hej Eddie.

    Nu bor vi jo i Danmark, så regnvejr er vel nærmest umuligt at undgå ??


  • #11   21. jan 2018 Hvis du handler online ville jeg købe det fabrikat der har det nyeste mønster og T30 er et rigtigt fint dæk, jeg havde bare denne gang lyst til Dunlopperne

  • #12   21. jan 2018 I motorrads dæktest af sportstouring dæk 2017, dvs dæk i kategori med T30Evo, er placeringerne som flg.
    1: Continental Road Attack 3
    2: Metzeler Roadtec 01
    3: Pirelli Angel GT
    4: Michelin Pilot Road 4
    5: Dunlop Roadsmart III
    6: Bridgestone T30Evo

    Og hvad kan man så bruge det til?
    Nogen vil sikkert mene, testet er farvet af, at være lavet i et tysk magasin, så de tyske mærker skal vinde.
    Men, selv det "dårligste" dæk får i testet rosende ord. Der står direkte, at T30Evo er ikke dårligt i regnvejr (selvom det får laveste score af de 6 i vådtesten), men at konkurrenterne bare har rykket sig.
    Og som Sajmon, og flere andre brugere af T30Evo kan fortælle dig, så er det et godt dæk, og sikkert bedre end det rene sportsdæk der sad på din GSXR for +10 år siden da den var ny.
    Men hvad skal man så med dæktest, hvis selv det dårligste dæk er et godt dæk?
    For hvert dæk bliver der listet op om deres fordele og ulemper, og så kan man vurdere om det passer til ens kørestil. F.eks er det relevant for mig, at man på vinderdækket, har super greb på våd vej, når man presser maskinen, hvis man alligevel sjældent kører i regnvejr, og når det sker er det altid med blød hånd. osv.
    Dæktest er gode til at læse om de enkelte dæks egenskaber, styrker og svagheder sat overfor hinanden. Hvad der afgører placeringen, er et spørgsmål om personlige preferencer.
    Det er også derfor, du måske ville kunne opleve en brokke sig over T30, fordi den person er vant til Angel GT eller et andet dæk.

    Men holder man sig til relativt nyeste afstamning for de store anerkendte mærker, så går man aldrig galt i byen.


  • #13   21. jan 2018 Hej Jesper,

    Tak for et utroligt fyldestgørende svar, og god pointe du lige kom med, at alle dæk er gode, men anmeldere typisk er farvet og man bør kigge på de kvaliteter som passer til ens behov.

    Jeg må studere lidt videre smiley


  • #14   21. jan 2018 Jeg valgte Conti fordi:
    Det står simpelhen bare fast med de fedeste nedlægninger, kort opvarmningstid, selv en en stor 1300 ccm vil styre som en 600 ccm og endelig har Conti fundet regnvejrs enskaberne.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   21. jan 2018 #14 - Du beskriver ca 80% af alle nyere sportsdæk med den kommentar. smiley

  • #16   21. jan 2018 Ikke med håndteretbarhed kære Sajmon
    Den bliver fuldstændig ændret.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #17   21. jan 2018 Jo kære Schmülle - også med styreegenskaber og feedback.

  • #19   21. jan 2018 Fast Eddie: Hvad er et PR2 dæk?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #20   21. jan 2018 Pilot Road 2.

    Der er sket meget siden det kom frem.... smiley


  • #21   22. jan 2018 Pirelli diablo rosso 3 bliver rost til skyerne af alle anmeldere. Har en ven der køre med dem som også siger de bider helt vildt, så dem skal jeg selv ha på til i år.

  • #22   22. jan 2018 Har også kørt Rosso og de bider fabelagtig, men de skal eder røvme være varme før de virker og sådan lød det ikke til at Michael kørt/efterlyste !

  • #23   22. jan 2018 Nej det rækker evnerne ikke til, og slet ikke på de danske veje

  • #24   24. jan 2018 Sajmon siger det meget godt "Der er sket meget..."
    Med dit kørselsbehov og -stil vil du nok være bedst tjent med et touringdæk.
    Sportsdækkene er sikkert gode i tests, men de er generelt noget længere om at varme op og holde varme.
    Hvis du kører almindeligt friskt, vil du have et lige så godt greb og en længere holdbarhed med touringdæk.
    Læs testene, og tag så det dæk, som du kan få til den bedste pris, og som ikke falder igennem. Husk dog kun at læse nye tests, for det er, som Sajmon siger: 'Der er sket meget...', og det betyder, at nye dæk fra et anerkendt mærke næsten fra en kant af vil være bedre end et dæk med et par år eller fire på bagen.


Kommentér på:
Dækvalg sports maskine

Annonce