Dækvalg sports maskine {{forumTopicSubject}}
Efter lang tids søgning efter dækvalg, bliver jeg simpelthen nød til at give op,
Grundviden - monteres på gsxr 750,
Middel erfaring kørsel.
Primært brug er udelukkende gadekørsel med en anelse sving kørsel, så der skal være bid i dækket når det ligges ned.
Jeg finder emner som indeholder dæk som pilot sport 2, og BT alt fra 16-23..
Er der sket noget helt vildt sidenhen?
Som jeg bør se nærmere på, noget som kan passe bedre til det danske vejr og kørestil. Bridgestone dæk er umiddelbart at foretrække (vanens sag og mulighed for gode priser).
Kom meget gerne med jeres input, da i helt sikkert har både nørdet det mere end jeg, samt har langt mere erfaring.
Mvh.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.525
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 9 MC-er: 1 Annoncer: 3 Emner: 9 Svar: 369
Dunlopperne synes jeg har lidt mere instyring og er lidt mere “spidse” i udformningen
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 106 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 86
Men.. nu er det jo ord fra folk som sætter en hel del højere krav til dæk, og som umiddelbart har testet dem på bane, fungere det på det samme måde i “virkeligheden” så at sige?.
Tak for hurtigt svar begge to, det er spændende læsning at læse om egenskaber og sammenligne, dog kan jeg allerede på nuværende tidspunkt sige at konen bestemt ikke er enig i ovenstående ??
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
SKAL det være Bridgestone, så er det T30 i min verden. De er på ingen måde mere firkantede end S20 - men de holder længere.
Med "middel" køreerfaring, vil man ikke mærke hvilket dæk der bliver skiftet til, men AT der bliver skiftet til nye dæk - dvs positivt uanset hvad.
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 106 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 86
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 106 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 86
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 106 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 86
Nu bor vi jo i Danmark, så regnvejr er vel nærmest umuligt at undgå ??
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 9 MC-er: 1 Annoncer: 3 Emner: 9 Svar: 369
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.525
1: Continental Road Attack 3
2: Metzeler Roadtec 01
3: Pirelli Angel GT
4: Michelin Pilot Road 4
5: Dunlop Roadsmart III
6: Bridgestone T30Evo
Og hvad kan man så bruge det til?
Nogen vil sikkert mene, testet er farvet af, at være lavet i et tysk magasin, så de tyske mærker skal vinde.
Men, selv det "dårligste" dæk får i testet rosende ord. Der står direkte, at T30Evo er ikke dårligt i regnvejr (selvom det får laveste score af de 6 i vådtesten), men at konkurrenterne bare har rykket sig.
Og som Sajmon, og flere andre brugere af T30Evo kan fortælle dig, så er det et godt dæk, og sikkert bedre end det rene sportsdæk der sad på din GSXR for +10 år siden da den var ny.
Men hvad skal man så med dæktest, hvis selv det dårligste dæk er et godt dæk?
For hvert dæk bliver der listet op om deres fordele og ulemper, og så kan man vurdere om det passer til ens kørestil. F.eks er det relevant for mig, at man på vinderdækket, har super greb på våd vej, når man presser maskinen, hvis man alligevel sjældent kører i regnvejr, og når det sker er det altid med blød hånd. osv.
Dæktest er gode til at læse om de enkelte dæks egenskaber, styrker og svagheder sat overfor hinanden. Hvad der afgører placeringen, er et spørgsmål om personlige preferencer.
Det er også derfor, du måske ville kunne opleve en brokke sig over T30, fordi den person er vant til Angel GT eller et andet dæk.
Men holder man sig til relativt nyeste afstamning for de store anerkendte mærker, så går man aldrig galt i byen.
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 106 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 86
Tak for et utroligt fyldestgørende svar, og god pointe du lige kom med, at alle dæk er gode, men anmeldere typisk er farvet og man bør kigge på de kvaliteter som passer til ens behov.
Jeg må studere lidt videre
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 53 MC-er: 23 Emner: 13 Svar: 199
Det står simpelhen bare fast med de fedeste nedlægninger, kort opvarmningstid, selv en en stor 1300 ccm vil styre som en 600 ccm og endelig har Conti fundet regnvejrs enskaberne.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 53 MC-er: 23 Emner: 13 Svar: 199
Den bliver fuldstændig ændret.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 392
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
Der er sket meget siden det kom frem....
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 316
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 53 MC-er: 23 Emner: 13 Svar: 199
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 106 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 86
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 57
Med dit kørselsbehov og -stil vil du nok være bedst tjent med et touringdæk.
Sportsdækkene er sikkert gode i tests, men de er generelt noget længere om at varme op og holde varme.
Hvis du kører almindeligt friskt, vil du have et lige så godt greb og en længere holdbarhed med touringdæk.
Læs testene, og tag så det dæk, som du kan få til den bedste pris, og som ikke falder igennem. Husk dog kun at læse nye tests, for det er, som Sajmon siger: 'Der er sket meget...', og det betyder, at nye dæk fra et anerkendt mærke næsten fra en kant af vil være bedre end et dæk med et par år eller fire på bagen.
Dækvalg sports maskine