{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Fra 6 volt til 12 volt {{forumTopicSubject}}

Jeg har en gammel Triumph fra 53 som er udstyret med en 6 volt dynamo, der ser ud til at fungere OK. Kan man ændre systemet til 12 volt uden at skifte dynamo ? Og kan man leve med at den skal have flere omdrejninger for at lade ? Er der nogen som har erfaring med dette ? Jeg skal pt. kun bruge det til at lave strøm til lys, magnet tændingen køre perfekt.
Claus M


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra 6 volt til 12 volt
  • #1   10. apr 2007 det får du ikke til at virke, et 12 volts batteri skal vel lades med 12 volt?

    kommer sikkert en med en god forklaring om lidt... ku forestille mig du slet ikk lader batteriet, eller ikke lader nok i forhold til hva du kommer til at bruge? men er ikke sikker, lyder bare som noget der ikk burde virke :S


  • #2   10. apr 2007 jeg har her i vinter ombygget min mz'er fra 6-12 volt hele vejen igennem... jeg prøvede at køre med 6 volts dynamo.. men den kunne ikke trække det... selvom det bare var nærlyset... så du skal have ny dynamo vil jeg skyde på (min kostede 1800 kr i tyskland)

  • #3   10. apr 2007 ja det er lige det der med af få nok effekt... men ellers skulle det kunne lade sige gøre at sitte en transformater ind (6-12V) men så vil Amper antallet også blive det halve....


Kommentér på:
Fra 6 volt til 12 volt

Annonce