1.504 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Støddæmper? Støddæmper?

Hej. Jeg har haft skilt mine støddæmpere ad og renst dem for snavs og skidt, da jeg ville skifte olie.
Mit problem er så det at nu er de samlet luftet ud og monteret, også virker de ikke dvs, de fjedre kun dæmpningen virker ikke.
Nogle gode forslag til hvad der ku være galt.
Ps den olie jeg har brugt er en Silkolene Pro rsf 10wt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støddæmper?
  • #1   10. apr 2007 Nu ved jeg ikke lige hvordan det fungerer på sådan en Honda der, men er lufttrykket i benene korrekt?

• #2   10. apr 2007 Lufttrykket? hvordan måler man det?
    Er det ikke olien der danner dæmpningen?

• #4   10. apr 2007 Jeg ved ikke om det virker på samme måde på sådan en kværn som din, men på den gamle jeg havde var der en vis mængde olie, og så luft for resten.. Lufttrukket skulle så afpasses alt efter vægt osv osv.. Brugte bare en alm. kompressor med trykmåler.

Hvad er det man siger.. Luften fjedrer og olien dæmper? smiley

Men som sagt - jeg aner ikke hvordan det er skruet sammen på din! smiley

• #5   10. apr 2007 Og jeg undskylder hvis jeg forvirrer mere end jeg gavner! smiley

• #7   10. apr 2007 Hvordan pumper man luft i har ikke set nogen ventil?
    Olie og luft mængden har jeg chekket det skulle passe.
    Til Simon du forvirre ikke det er kun godt med nogle ider til hvad jeg muligvis har gjordt galt.

• #9   10. apr 2007 Mikkel H: Rigtigt, men nu er jeg så heldig, at pistolen med trykmåleren her fint kan spytte meget små mængder luft ud af gangen, så det er ikke noget problem! smiley

• #10   10. apr 2007 En cb900 kan ihverftald tåle en pumpe fra en tankstation, indstilles til 0.8bar og tryk på start.. det virker fint.. har aldrig været utætte efter den behandling..

• #11   10. apr 2007 Nu ligger det sådan at der ikke er en ventil el,
    Hvad ka det så ligge ved, er der ikke andre der har haft samme problem?

• #12   11. apr 2007 moolex ja det gjorde jeg.
    Har haft det hele skilt ad igen og fundet en fjederring der er brækket. Nu er problemet hvor får man den?
    Har kigget på div mc sider men ingen fundet. Har også snakket med Honda de siger man ska købe hele stangen hvor den sidder, surt for den er ret pebberet.
    Nogle der ved hvor man evt ka finde dem eller måske har dem liggende?

Kommentér på:
Støddæmper?

Annonce