{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Martin J
Martin J
Følger: 12 Emner: 6 Svar: 29

Gummidele - Hvornår er de for gamle? {{forumTopicSubject}}

Hej folks
Jeg har et par gange haft fornøjelsen af at adskille og rense karburatorer samt skifte gummimanchetter, etc, på lidt ældre maskiner.
Min erfaring er at gummidele med tiden bliver møre, hvilket er en belastning, både fordi de kan være svære at få af motorcyklen og fordi de kan være halvdyre.

Nu er jeg lidt nysgerrig efter jeres mening.
Hvor gammel skal en MC være, før I regner med at originale gummidele såsom manchetter og karburatormembraner er ved at være mørnet?

Jeg tænker, at hvis man ser på en gennemsnitlig MC fra omkring årtusindskiftet, er gummidelene vel fine nok.
Men nok ikke så meget for en ellers pæn MC fra, eksempelvis, 1985...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gummidele - Hvornår er de for gamle?
  • #1   6. feb 2018 Man kan ikke sætte en holdbarhedsalder på gummidelene, da flere ting spiller ind.
    Hvis indsugningsstudserne er tætte og sidder godt, så lad dem sidde. Begynder motoren at gå dårligt, så skift hvis det er gummiet der er skyld i det.

• 25
    25 Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 8
    #2   6. feb 2018 Gelcoat Restorer som kan købes online eller i bådbutkker
    er super godt til at holde gummi smidigt

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 12 Emner: 6 Svar: 29
    #3   6. feb 2018 Tak for jeres inputs, men spørgsmålet handler ikke om, at jeg skal restaurere eller udskifte eksisterende gummidele.
    Det handler om, at jeg er på udkig efter en MC og prøver at få et indtryk af, hvornår en motorcykel potentielt kan have problemer med gammel gummi, selv hvis den egentlig er godt holdt og har et lavt kilometertal.
    Det er mit indtryk at gummi i sagens natur tørrer ud og bliver mørt uanset hvor velholdt motorcyklen er, fordi sådan er de kemiske processer i gummi bare.

• 25
    25 Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 8
    #4   6. feb 2018 Hvis den er velholdt og ikke holder i sollys altfor ofte så holder det jo i mange år
    men som skrevet tidligere kan man selv gøre meget

• #5   6. feb 2018 Det kan du jo ikke vide...der er mange faktorer der spiller ind der er lang værre en alder...det er ligesom at spørge hvad en bil kører på literen uden at fortælle hvilken motorvariant...
    gummiet på en 1985 model kan være skiftet i går eller 4 eller 15 år siden...det kommer an på hvor meget sol...silikone... benzin...opløsningsmidler etc. gummiblandig og type... noget revner og noget bliver lige stift som en bryllupspik smiley ... så du kan IKKE regne med noget... kun tage ud og kigge på det ...

• #6   6. feb 2018 Alt kommer an på vedligeholdelse smiley

• #7   6. feb 2018 Det eneste gummi jeg ville kigge lidt nøje efter, er det der sidder på hjulene.

• #8   7. feb 2018 Skiftede indsugnings gummier på Fazeren sidste sæson, da der var begyndende revner /sprækker i to af dem..et fandens pøl, navnlig de to midterste, men er jo glad når det er overstået smiley Cyklen er fra 2001 og har lige rundet 23.000 km, så en egentlig rettesnor for tidspunkt for udskiftning, er vel noget med opbevaring, solens virkning, type af gummi o.s.v der afgør det..

• #9   7. feb 2018 På Nimbus køre flere med gummidele fra halvtresserene

Kommentér på:
Gummidele - Hvornår er de for gamle?

Annonce