574 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Dæks holdbarhed Dæks holdbarhed

Hvor lang tid kan man have et nyt dæk til at ligge i sin kælder som reserve.... Kan det godt holde til at ligge og vente eller mørner det eller på anden måde ikke virker ... Eller er det helt ligegyldigt og kan bruges to år efter hvis det er det man vil.

Håber i kan hjælpe

Mvh Glenn

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæks holdbarhed
  • #1   8. apr 2005 kommer nok an på hvordan "klimaet" er der hvor det ligger...men hvis det er gemt ordentligt ned burde det sku nok kunne holde nogle år

• #2   8. apr 2005 Jeg tror ikke jeg vil bruge et dæk der er et par år gammelt (i din kælder + den tid den har ligget hos mcforhandleren eller lign.)

Slet ikke når du har en mc med mange kræfter.

Noget af dækkets elasticitet forsvinder med at "olien" i gummiet forgår, det bliver mere stift og styrken forringes dermed en smule.

Bo

• #4   8. apr 2005 Det holder jeg mig til.. mange tak for den hurtige respons... Jeg holder lige snitterne væk fra det dæk så..

det er sgu dejligt at kunne få hjælp om sin uvidenhed i dette forum..

/Glenn

• #6   8. apr 2005 Der er fire tal og de skal læses med uge og så år eks. 2503 det er uge 25 2003

• #8   8. apr 2005 God måde at kontrollere det på m. den kode... Har selv gjort det m. et par dæk jeg bestilte i efteråret fra tyskland... Gik bare ind til en forhandler af dækmærket og de ringede og fik oplyst hvornår dækket var produceret...
    Dækkene er sgu noget af det vigtigste på en mc, - så der bør man jo ikke gå på kompromis...

• #9   9. apr 2005 hejsa.. Det med dækkoden vidste jeg egentlig godt. Men jeg vil heller ikke gå på kompromis med mine dæk og det var også derfor jeg lige spurgte. Men mange tak for hjælpen.

Kommentér på:
Dæks holdbarhed

Annonce