1.059 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Forsvundet nøgle Forsvundet nøgle

Hej Motorcykelgalleri

Jeg har netop købt en Kawasaki Z500 B fra 1980 af min chef...
Han har ikke kørt på den i 6 år og han har i mellemtiden været så letsindig at smide nøglen væk...

Mit spørgsmål er så om der er nogen som har kendskab til hvordan man får fat på en ny nøgle til sådan en gammel dame...? Og hvis det ikke kan lade sig gøre, om man kan skifte alle låsecylindrene i både tændingslås, tank, sæde og hjemholder...

Mange tak
Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af trampolin 1.000 kr.
  • Jeg søger hjælp til diverse handyman opgaver. Det drejer sig speficikt om hjælp til ophæng af 5 x hylder, et spejl, to knager, et gardin og to Ivar IKEA skabe. 1.750 kr.
  • Installation af Husqvarna robotklipper med tråd 2.798 kr.
  • Opmontering 1.200 kr.
  • Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsvundet nøgle
  • #1   28. feb 2018 Du kan sende din låsecylinder til en der kan lave en nøgle ud fra den.
    Jeg har brugt Dani autonøgler på Frederiksberg, det virker bare smiley

• #2   28. feb 2018 Fedt! Så laver de bare en nøgle som passer i låsen...? Det lyder næsten for nemt...! Tak! ????

• #3   28. feb 2018 Jeg læser dit indlæg som om du slet ingen nøgler har....?

Hvis du har én nøgle, og blot ønsker en reservenøgle, så kan du uploade et par billeder af den eksisterende nøgle via Dani´s hjemmeside, og så fremstiller de en ekstra til dig.

Det gjorde jeg i forbindelse med en gammel 1980´er Suzuki jeg havde, og det fungerede bare.

• #4   28. feb 2018 Jep de laver en nøgle der passer i smiley

• #5   28. feb 2018 Jep, jeg har slet ingen nøgler... smiley
    Jeg tager fat i dem i morgen... Tak for hjælpen...!

• #6   28. feb 2018 Afmonter tændingslåsen - er du heldig står der et nøgle nummer under bunden af den. Ud fra et nummer kan Dani så lave nye nøgler til dig

• #7   2. mar 2018 hvad blev løsningen ?

• #8   2. mar 2018 Jeg har aftalt med Dani Autonøgler at jeg sender tændingslåsen over til dem... men de nævnte også at der muligvis er et nummer på bagsiden, afmontere låsen her i weekenden, så skal jeg nok opdatere... de oplyste at det ville koste 1000kr for én nøgle, og 119 pr ekstra nøgle...

• #9   2. mar 2018 ok det er da en udemærket løsning på problemet

• #10   2. mar 2018 Husk nu at sige til din Chef at sidste afdrag på geden , går lige op med den nøgle du ikke fik med smiley

• #11   8. mar 2018 Godmorgen smiley

Jeg fik omsider afmonteret tændingslåsen, og kunne se at der ganske rigtigt var et nummer stemplet på undersiden... Det var dog nærmest ulæseligt da de har haft en lærling uden muskler til at styre hammeren... Jeg kunne læse "Z5", så var 2 meget utydelige tal og det sidste var også en 5'er... Jeg sendte en mail med mit bedste bud til DANI Autonøgler og de svarede inden for en time at de havde lavet en nøgle og at den ville blive sendt med GLS senere samme dag. 10 minutter senere fik jeg en faktura på mail.
    Dagen efter modtog jeg nøglen og den passede! Både i tænding, tank, hjelmholder og under sædet.
    Fantastisk oplevelse! Det kostede kun 246,25 inkl. fragt.

Mange tak for hjælpen til alle...! I er nogle helte, hver især...!

• #12   8. mar 2018 Kanon super oplevelse af de billige

• #13   17. apr 2020 Hej hvordan fik i de spring/knæk bolte ud ? Jeg har selv fået smidt min eneste nøgle væk. Til min gamle Suzuki fra 1989 smiley
    Jeg har prøvet at svejse en bolt på, uden held.

profilbillede
Kommentér på:
Forsvundet nøgle

Annonce