{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.960 visninger | Oprettet:

Bruger du BellAdd på din MC? {{forumTopicSubject}}

Jeg bruger som en selvfølge BellAdd City, 1D+, 2D og Servicerens 3 på min dieselbil.

Men så kom jeg til at tænke på min CBR954RR, som egentlig aldrig har fået en gang BellAdd 1B+ i min tid og om jeg ikke skulle få puttet noget i tanken, næste gang, der bestilles til bilen?

Hvordan er erfaringerne egentligt med det på jeres MC og er det noget I bruger? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruger du BellAdd på din MC?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   21. mar 2018 Bruger det ikke.

    Hvad skulle det gøre?


  • #2   21. mar 2018 Har brugt det en gang, havde lige fået en MC hjem der havde stået stille i laang tid. Gjorde det for at prøve at redde dyserne der haltede noget, det fiksede den ene.
    Ellers tager jeg bare chancen smiley
    I en moderne dieselbil afhjælper det, nogle af de problemer der opstår med kolde motorer.


  • #3   21. mar 2018 Jeg bruger også i min 2010 Astra Diesel smiley jeg har ikke prøvet på mc, men jeg overvejer at prøve deres additiv som er lavet til mc.

    https://www.belladd.dk/da/produkter/bell-add/additiver/benzin-additiv-detail.html


  • #4   21. mar 2018 Ja, men kan ikke mærke/se/høre/fornemme den mindste forskel....
    men nu er det købt, så kan jeg lige så godt bruge hele flasken...


  • #5   21. mar 2018 Har brugt det som en nødløsning til rens af karb, der gik dårligt. Det hjalp mærkbart, men vil ikke erstatte en almindelig karb-rens i min bog smiley

  • #6   22. mar 2018 Bruger inter, heller ikke i min dieselbil

  • #7   22. mar 2018 Hvis man tanker på Shell, Circle-K, Q8 osv. så er der allerede tilsat en masse aditiver. At tilføre flere vil ikke gavne en dyt. Hvis man tanker på de billige stationer så får man ingen aditiver og så giver det mening.
    Men aditiver er ikke gratis, så jeg tror man får dem billigere ved at tanke på f.eks. Shell


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   22. mar 2018 #7 - Og den der påstand kan du vel bakke op eller bevise på en eller anden måde?

  • #9   22. mar 2018 Interessante inputs.
    Tak skal I have. Kom gerne med flere smiley

    Jeg skylder måske lige at sige, at det bestemt ikke er tiltænkt som "mekaniker på dåse" eller for at rette op på noget skidt.

    Det er derimod tiltænkt både eventuelt forudsigelige belægninger og dermed også som generel forebyggende vedligehold af brændstofsystemet.


  • #10   22. mar 2018 Har arbejdet med automation på benzin og olie-udlevering stationer, hvor tankbilerne bliver fyldt, inden de kørte ud på tankstationerne. Der var ingen forskel i den benzin, som blev leveret til de forskellige mærkers tankstationer, for det kom fra de samme tanke uanset hvem som det skulle leveres til. Kan ikke huske hvilke mærker de leverede til, men det var mange forskellige.

  • #11   22. mar 2018 Sådan er det f.eks. også på Samtank smiley

    #7: Den må du da egentligt gerne lige uddybe nærmere. Den var ny.


  • #12   22. mar 2018 Det er bare den info vi bliver podet med når vi deltager i div efteruddannelses forløb som autoteknikker og diesel teknikkere, samt foredrag af ingenøre inden for den slags udvikling.
    Ikke noget jeg har nogle dokumenterede fakta om


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   22. mar 2018 #12 - Så kun rygter og ingenting håndgribeligt. Modtaget.

  • #15   22. mar 2018 I min erhvervs kreds synes det at være alm. kendt "fakta" men ikke nødvendigvis noget nogle har fremlagt dokumentation for. Ihvertfald ikke en dokumentation udfærdiget af en uvildig instans, hvor der ikke kan sås tvivl om dets motiv.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   22. mar 2018 #15 - Så må vi konkludere at folkene i din erhvervskreds nok er lidt vildledt, i hvert fald indenfor det her emne... smiley

    Og hold lige fast i at jeg ikke selv har belæg for hverken at sige det ene eller det andet, om den benzin der sælges på de respektive tankstationer, for jeg er ikke i besiddelse af pålidelige fakta om emnet.


  • #17   22. mar 2018 Du er ikke bange for at få ørene i maskinen hva jens Henrik smiley

  • #18   22. mar 2018 Á hva mener du med det? smiley

  • #19   22. mar 2018 Det var lige nøjagtigt for Samtank jeg lavede et projekt

  • #20   23. mar 2018 Jeg bruger topolie på bussen

  • #21   26. mar 2018 #15: Tak for svar smiley

    Tak til alle for gode inputs.
    Jeg fylder en gang 1B+ rens på dyret.
    I skal nok få at høre, hvis den går i stykker af det! smiley


  • #22   28. mar 2018 Til jer der ikke tør bruge rense additiver, så husk lige på at benzin i dag indeholder ca 10 % bioethanol som soder lige så meget som diesel olie, derfor brug rense additiver for hver 5000.km så er hele indsprøjtnings systemet renset samt dyser forstøver benzin som de skal.
    Håber dette var nyttigt, arbejder med det til daglig.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #23   28. mar 2018 Til dig der vil sælge ideen om rensende additiver: Næ... Det gider jeg ikke. Det har virket fint uden de sidste mange år, så det kommer det nok også til fremover.

  • #24   28. mar 2018 endoskop til 75 kr ned i tændrørs hullet så kan man selv se om det er nødvendigt.

    Jeg har brugt det nogle gange pga. reklamefolk.

    Men omvendt har jeg også kørt uden rigtig mange gange, jeg kan hverken mærke forskel og tror ej heller de gange jeg har brugt det har gjort noget mærkbart/proaktivt.

    Btw. jeg køre på "billig" benzin, og det er da den største omgange reklame pis der bliver sagt i #7 smiley


  • Ken L
    Ken L Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 5
    #25   28. mar 2018 Jeg gir den 2 takt olie. Bare er bløb engang i mellem til at smøre pumpe og dysser.



  • #26   28. mar 2018 Jeg synes at huske, at DonT putter et eller andet "muddi pluddi stads" i benzintanken indimellem på Teneréen.
    Men det er vistnok ikke noget, der fåes i Danmark?


  • #27   28. mar 2018 Se, nu var det vist godt, at jeg endnu ikke har nået at hælde noget BellAdd 1B+ på min 954'er, for i manualen [5-2, 5-77] står der faktisk således:

    "Do not apply commercially available carburetor cleaners to the inside of the throttle bore, which is coated with molybdenum".

    - Så er det altså IMHO endegyldigt udelukket at benytte BellAdd, MED MINDRE man har taget højde for det i produktudviklingen.
    Det kommer vist an på en forespørgsel hos både BellAdd og Honda San smiley


  • #28   5. apr 2018 Update:
    Jeg har modtaget et tyndt svar fra Honda's service manager, hvor han sådan set blot bekræfter, det, der står i min manual og ikke svarer rigtigt på mit spørgsmål. Dog skrev han, at de har ingen erfaring omkring gavnlig effekt af at bruge BellAdd under normale driftbetingelser.
    I øvrigt henviste han til BellAdd smiley smiley

    BellAdd har fået to direkte henvendelser til samme person og en til en anden uden svar. Dog har jeg ikke ringet.
    Men alene det gør, at jeg ikke ønsker at benytte deres produkter mere.
    - Hverken til bilen eller motorcyklen smiley

    Tusind tak for jeres svar på mit spørgsmål smiley


Kommentér på:
Bruger du BellAdd på din MC?

Annonce