{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS lampe lyser !
  • #1   25. mar 2018 Det er helt normalt

  • #2   25. mar 2018 Jeg har lige købt den og hentet den i dag. Den har stået er varmt sted hos tidligere ejer. Og da jeg så den første gang var ser bare ikke nogen ABS lampe som lyste på den måde. Altså konstant efter den er startet.
    Så tænker det kan være noget periodisk !

    Men kender så heller ikke maskine helt jo. Men du mener det er normalt ?


  • #3   25. mar 2018 Den skal jo omsynes så tænker ikke den kan synes med en ABS der lyser

  • #4   25. mar 2018 Den viser, ved at lyse, at den virker.. Når du kører en tur går den ud..

    ABS har ikke noget med syn at gøre..


  • #5   25. mar 2018 Selvfølgelig har ABS noget med syn at gøre, og den måde den opfører sig på er i min optik på ingen måde normalt...
    Nu skal jeg ikke kloge mig for meget på Mc ABS men lyser ABS i en bil på andre tidspunkter andet end et kort øjeblik når der sættes tænding på/ved opstart så er der noget galt, og lyser den kan den ikke synes.
    Hvis den lyser under kørsel viser den jo at den/systemet er "defekt"...
    Det kunne tyde på en defekt føler.


  • #6   25. mar 2018 Kender ikke din model. De 2 cykler jeg har med abs lyser begge i lampen når de startes og de første meter man kører, derefter lyser lampen kun hvis abs`en er aktiv (dog kun testet på den ene smiley )

  • #7   25. mar 2018 Da jeg havde Z750 lyste ABS lampen kun når man startede den og gik ud lige så snart man havde kørt nogle meter men tændte ikke igen når jeg stoppede????

  • #8   25. mar 2018 på HD sportster fra 2017 med ABS blinker ABS lampen gult når man holder stille / holder i tomgang.. når man så sætter i gear og kommer over 15-20 km/t stopper den... indtil man holder stille igen... det skal den gøre...
    Men hvordan det er på kawasaki ved jeg desværre ikke, men kunne tro det var noget alla det samme.


  • #10   25. mar 2018 ABS er da ikke lovkrav på MC fra 2011 så hvad har ABS med syn at gøre?

    Og det han beskriver i sit spørgsmål er helt normal opførsel for ABS systemer for MC..


  • #11   25. mar 2018 Tror absolut at hvis en mc er født med abs, så skal det virke til syn uanset hvad krav der er til alt andet af samme årgang..

  • #12   25. mar 2018 Det kan godt være..? Men ud fra det han beskriver bliver det heller ikke et problem smiley

  • #13   25. mar 2018 Begge mine cykler SV650s og Z900 er der en lampe der lyser indtil man begynder at køre.
    Ingen af dem begynder at lyse igen før cyklen har været slukket.
    Hvis cyklen er født med ABS uanset årgang, skal det selvfølgelig virke til syn.


  • #14   25. mar 2018 Selvfølgelig har ABS/en noget at sige til syn hvis den lyser, DVS defekte bremser, en ABS lampe skal slukke efter få SEK

  • #15   25. mar 2018 Tak for alle de gode tanker i forhold til mit spørgsmål i tråden. Jeg tænker jeg vil kontakte en mekaniker for lige og være helt sikker. Nu er jeg selv udlært mekaniker i bil. Og der må ABS lampen ikke lyse så bliver den ikke godkendt til syn.
    Men igen hvordan den skal opføre sig på en MC ved start og kørsel lyder det meget rigtigt den kan lyse ved start og gå ud efter lidt kørsel. Men giver det så mening den skal lyse igen når man holder stille i tomgang ?????

    Ikke helt vel smiley


  • #16   25. mar 2018 Hmm jo måske slukker den først når sensor aktiveres på tandkredsen, og dermed lyser den når cyklen står stille, og slukker så igen når der køres,
    Her er hvad der står i min manual til min Nuda
    “ABS” warning light. When turning the key to the “ON” position, the warning light starts blinking and keeps on blinking until the vehicle starts moving forward. If the system works properly, the warning light turns off; if the self-diagnosis finds a failure in the system, or if the system is deactivated, the warning light stays on


  • #18   25. mar 2018 ok så vil den jo virke som en tilsvarende model bare uden abs, hverken bedre eller dårligere, men sikringen ville jeg ikke pille ud, find fejlen og spar op

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #19   25. mar 2018 Den skal lyse når cyklen er startet men ikke har bevæget sig endnu.

    Men har den kørt 8-10 meter, så SKAL lampen slukke og må IKKE tænde igen før motoren har været slukket.

    Så virker den korrekt.

    Hvis den begynder at lyse igen uden du slukker motoren, men bare standser ved f.eks lyskurv, så er der noget galt med den.


  • #21   25. mar 2018 Øhhh Petersen ??
    Fordi absblokken er styret elektronisk, så tror du en deffekt i den forsvinder hvis den deaktiveres ??
    Jeg havde kørt den på værksted omgående !


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #23   25. mar 2018 #21 - Det Petersen prøver at fortælle, er at han (og jeg) ikke bryder sig om ABS... smiley

  • #24   25. mar 2018 @sajmon
    I know smiley men er sikker på i foretrækker en cykel uden abs fremfor en med defekt abs smiley smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #25   25. mar 2018 Dont care - bare ABS virkningen ikke er der.

    Jeg skal nok selv lette cyklen for alt det skrammel og lave nye bremseslanger, hvis det endelig kommer dertil. smiley


  • #26   25. mar 2018 Hej MV..
    Det er ikke korrekt - en ABS lampe skal slukke efter få meters kørsel
    - efter at systemet har verificeret at begge hjulfølere virker ved at opfange impulser fra ABS ringen. Ellers forbliver lampen tændt.


  • #27   26. mar 2018 Jeg ville se om, føler og ABS-kransene er rene.

  • #30   28. mar 2018 Hej Erik og tak for det gode svar. Jeg har sat cyklen ind i varmen. Og kan ikke lige tjekke det med om den går ud når jeg giver gas fra tomgang og holder stille.
    Men som du skriver og andre så slukker den efter jeg har kørt lidt. Og mener bare den tændte igen da jeg holdte stille. Havde lige hentet den. Der har været lade på ved jeg da batt var lavt i strøm. Så ja skal nok lige undersøge din tanke.


  • #32   28. mar 2018 Til Erik
    For lav batteri spænding kan få Abs lampen til tænde, det så sikkert som ammen i kirken smiley


  • #33   2. apr 2018 Tilbage til tråden. Var ude og køre en god lang tur i dag. Og abs lampen tændte ved start og gik ud efter kort tids kørsel. Og tændte ikke mere. Ej heller ved tomgang. Så måske batt har fået sig en ordentlig tur.
    Så tænker ! Et lidt sløvt batt.
    Så tak for de gode indspark smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #34   2. apr 2018 Så gør den som den skal nu. smiley


Kommentér på:
ABS lampe lyser !

Annonce