{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  olie brug - GS 750
  • #1   25. apr 2007 en motor bruger olie .... det er ikke unormalt med 1 liter pr 1000 - 1500 km hæld en lidt tykkere olie på
    og undlad små smutture , korte ture æder mere olie

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   25. apr 2007 Det ER for meget, og det betyder at den er slidt.

Når den bruger så meget, ryger den temmelig sikkert også blåt - og det skal en MC altså ikke når den "kun" er fra 77.

Skide være med olien og at det koster lidt at fylde på den regelmæssigt - men det dur ikke at man skal holde så meget øje med den, for den dag man så lige glemmer at fylde på eller ikke lige får købt olie med hjem, og alligevel kører på den - så skal der ikke meget fantasi til at forestille sig en stendød motor på grund af for lav oliestand.
    Motoren skal renoveres så den ikke bruger mere end måske 1 liter per olieskift - dvs ca 6-7000 km

• #3   25. apr 2007 Det vil jeg jo også mene men der var en tråd den anden dag hvor en spurgte om det samme der sagde de at det var meget normal...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #4   25. apr 2007 Indirekte kan man godt sige det er et normalt olieforbrug, for det er svært at finde en som ikke er slidt.

Men det Er altså ikke smart..

• #6   25. apr 2007 Nye cykler har fra fabrikken lov til at bruge den nævnte mængde olie !!!!
    30 år på bagen x antal tusinde kilometer , lev med den som den er... en total motor renovering koster mindst op til nærmeste nyere model

evt kunne du få olie deflektorerne i topstykket skiftet

• #7   25. apr 2007 Kristian: Det kommer vel an på hvilken motorcykel og hvilket fabrikat der er tale om... For visse Yamaha modeller er det normalt med et olieforbrug på 1L/1000-1500km, men for andre motorcykler er det 1L/5000km eller mere. Og i de tilfælde tyder et olieforbrug på 1L/1000km at den trænger til en mindre renovering, såsom stempelringe, honing og olietyve.

• #8   25. apr 2007 1L olie på 1000 km til en 30 år gammel mc er ikke meget, tænk på hvor mange km de fleste kører, 7-8000 km per år, det vil sige een L olie om måneden, betyder det noget?

• #9   25. apr 2007 Ikke noget kriminelt i det!

Men når den nu alligevel skal have stillet ventiler til næste vinter, så ville jeg nok skifte "paraplyerne" på udstødningsventilerne, som nok er blevet "glashårde" og så sætte nye ringe i. Den operation koster stort set ikke andet end tiden.

• #10   25. apr 2007 står selv og skal købe en maskine magen til, som også har det olie forbrug... jeg har aldrig haft en mc før, så det bliver nok min første, men jeg er vandt til og lave min bil og andres selv, er disse operationer i snakker om til at finde ud af der hjemme og hvad er det helt præcist der skal laves...

• #11   25. apr 2007 Tak for svarene... =)

Kommentér på:
olie brug - GS 750

Annonce