3.946 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Katalysator og syn Katalysator og syn

Jeg går med tankerne om at montere en scorpion serket udstødning på min SV650 fra 07. MCen er født med katalysator, men denne bliver så vidt jeg ved, fjernet i forbindelse med monteringen af den nye udstødning.

Hvad har det af betydning i forhold til performance og synsgodkendelse?

Udstødningen i sig selv er så vidt jeg kan se godkendt til gadebrug i eu, så længe dB killeren er monteret.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katalysator og syn
  • #1   10. apr 2018 Hvis synsmanden opdager at kat'en er væk bliver den ikke godkendt

• #2   10. apr 2018 bare skift udstødning når den skal synes? det tager da ikke længe smiley

• #3   26. apr 2019 Problemet er lidt at udstødningen på en SV650 er et langt rør som skal skæres over når den nye udstødning monteres. Og snittet ligger selvfølgelig lige der hvor katalysatoren sidder, så den tager enten skade eller bliver fjernet når man sætter ny udstødning på.

Så laver de emissionstest ved syn af MCer?

• #4   26. apr 2019 Christian J. Det er fuldstændig ligemeget om der er kat på din cykel eller ej. Synsmanden skal nok syne den, hvis den ikke larmer for meget (DB-killer er rigeligt). Rigtig mange både her på forum og udenfor kører på cykler uden katalysator. Det er bare med at finde en large/almindelig synsmand.

De fleste af os herinde har ingen problemer med at syne vores larmende cykler. Nogle endda uden db-killer.

Så køb du bare din drømme udstødning. Synet bliver det mindste problem smiley

Mvh Mathias

Kommentér på:
Katalysator og syn

Annonce