{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

At køre med 2 droslings kits? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været hos en forhandler i dag, og kigge lidt på en
Kawasaki Z 750 med 110 heste.

Forhandleren snakkede noget om at man kunne køre med 2 droslings kits, og derved ramme en gråzone, så den blev lovlig at køre med, for en med A2 kørekort.

Er der andre der har hørt om det før, og ved om dette er sandt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At køre med 2 droslings kits?
  • #1   14. apr 2018 Så vidt jeg husker, er max 96 hk du må drosle fra, så den holder nok ikke i den virkelige verden! Og 2 droslingskit og en gråzone, den forhandler har vist ædt for mange svampe smiley

  • #2   14. apr 2018 Hej. du kan kun montere 1 droslingskit ad gangen. Man kan ikke montere flere droslingskit for at ramme a2 kørekortet. Når det er monteret skal den synes med konstruktive ændringer, og heri bliver skrevet serienummeret på det kit der er monteret. Hilsen mc mekanikeren.

  • #3   14. apr 2018 Haha, hvad man ikke siger for et salg..
    Det står meget tydeligt i reglerne at du maks må drosle 50% til A2


  • #4   14. apr 2018 Der er en e version af Z750 hvor den er typegodkendt med 96 hk - netop af samme årsag. Om den du har kigget på så kan komme derind under er så spørgsmålet.. Hvis ja - så kan den godt..

  • #5   14. apr 2018 Det er ikke sandt. 96 er maksimum den må drosles fra uanset hvor mange du sætter på.

  • #6   14. apr 2018 Det er jo det jeg siger - e versionen er 96 hk og den kan drosles.
    Om forhandleren så kan få den aktuelle z750 indregistreret som sådan er jo spørgsmålet. Men ellers er det jo bare at finde sådan en smiley


  • #8   14. apr 2018 Det er da Z800 der kan købes i en e version?

  • #9   14. apr 2018 Har du været i Køge og kigge smiley

  • #10   14. apr 2018 #9 Det må vi da sandeligt ikke håbe, bedre hvis han havde været i kigge og køge! Der er vist ikke større plathandler end ham i Køge, måske er der lige en i Herning der er en udfordrer!

  • #11   14. apr 2018 Lige præcis derfor jeg skrev det

  • #12   14. apr 2018 Kan godt tænkes at det var i køge smiley


  • #13   15. apr 2018 Man må ikke sige noget dårligt om forhandlere. Men lad mig spørger. Vil du overlade dit barn til en pædofil?

    Så har du svaret på om du skal handle i Køge.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #14   15. apr 2018 Man må drosle ned fra 96hk - færdig bum. Komplet tåbelig lorte regel, som ikke ændrer noget, andet end at man bliver begrænset ret meget i sit udvalg af MC'er.

    Der er ingen gråzone - det er soleklart formuleret i færdselsloven.


  • #15   15. apr 2018 #14
    Kørekortbekendtgørelsen smiley


  • #16   21. apr 2018 Udemærket af sådan en forhandler, at fortælle en kunde en historie, han lige rystede ud af ærmet. Og han så garanteret helt ærlig ud, da han fyrede den af. Når kunden så kommer tilbage efter at ha købt kværnen, fordi kunden bliver nødt til at vente med at køre på den, har forhandleren nok osse lige løsning, som værkstedet kan tage sig af for en god pris. Og kunden er selvfølgelig tumpen, fordi han må ha hørt forkert, eller misforstået. Det er bare smiley
    Hvis trådstarteren ikke har købt noget endnu, håber jeg at han går langt uden om den skedne forhandler. Øv.


  • #17   21. apr 2018 Den paragraf i kørekortbekendtgørelsen, er da også skrevet, så man nærmest kan få det ud af den, som man ønsker.
    Jeg har indsat kommentarer i parenteser: ( ):
    § 10. Kørekort til kategori A2 (mellemstor motorcykel) giver ret til at føre:
    1) Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med en maksimal motoreffekt på 35 kW (Altså den droslede effekt) og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt
    (Ikke et ord om, at det skal være den typegodkendte maksimale effekt, så hvis vi nu læser dette som en vis herre læser bibelen, kan vi først drosle til 96 HK, få dette synet og skrevet i registreringsattesten. Hvorefter vi kører hjem, sætter et droslingskit til 48 HK på, returnerer til synshallen og får cyklen synet igen, nu blot med 48HK). (JEG ER HELT SIKKER PÅ, at det er ikke sådan det er ment, men er den gangbar, det må der vist en anden på banen til at vurdere)

    2) De i § 9, stk. 1, nr. 1 og 2, nævnte køretøjer.
    3) De i § 8 nævnte køretøjer.
    Stk. 2. Foreligger der ikke oplysning om køreklar vægt (egenvægt med tillæg af vand, olie og brændstof), anvendes motorcyklens egenvægt med tillæg af 15 kg.


Kommentér på:
At køre med 2 droslings kits?

Annonce