{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Fartvisning hopper +/- 5-8 km Bandit 650 2008 {{forumTopicSubject}}

Hej, lige pludselig fra den ene tur til den næste er min fartvisning begyndt at svinge ret meget (og jeg har altså ikke voldsomme abstinenser når jeg kører mc).

Der er digital fartvisning og analog omdrejningstæller.

Det begynder næsten fra 0 km/t men udsvingene er dog meget små ved helt lav hastighed. Ved motorvejshastighed svinger den som nævnt i emnet.

Suzuki Bandit 650 SA ABS 2008.

Er der nogen der har et bud på hvor man skal starte med at lede efter fejl? Og kan man nulstille elektronikken ved at frakoble strømmen (hvis altså det kunne være en fejlkilde).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fartvisning hopper +/- 5-8 km Bandit 650 2008
  • #2   15. apr 2018 sidder der ikke en føler ved forreste kædetandhjul ?

  • #3   15. apr 2018 Det er din føler ved foreste tandhjul der er gået løs . Der er en Umbraco bolt i tandhjuls akslen som holder en tandkrans som er gået løs

  • #4   15. apr 2018 Tusind tak for de hurtige svar - vil åbne til forreste kædehjul, straks jeg kommer hjem fra min søndagsvagt.

  • #5   15. apr 2018 TAK! Det var netop som #3 og andre var inde på. Og så sænkede roen sig...

    Nå men for dem som skulle have lyst til at læse om forløbet...

    Først er jeg naiv og tror at det bare er det yderste plastikskjold som skal fjernes. Forkert
    På det næste skjold er der så en del bolte som ligner hinanden - mon de alle skal af... Det vidste sig at det skulle de ikke - man kan nøjes med 4 men nu ved jeg at de andre kan skrues af!
    Nu var der adgang til umbraco bolten som er nævnt af andre - den er lige til men skal der virkelig ikke være en eller anden form for låse anordning - det er vel et spørgsmål om tid inden den ryster sig løs igen...
    Nå men omvendt rækkefølge som de siger. Først undre det mig, at jeg ved at afmontere sølle 2 stk skjolde, kan sidde med en bolt i overskud. Det viser sig at den slet ikke er i overskud men skal sidde og holde et køleskjold (ensretteren??). Det viser sig ydermere at den skrue ikke skal monteres som den sidste på det inderste skjold - faktisk som den første faktisk. Inden dette gik op for mig, havde jeg naturligvis tabt skruen mange gange ned mellem kåbe og blokken - men så fik jeg da brugt min nye fine lygte.
    Da jeg havde fået afmonteret begge skjolde, slog det mig at det var nogle underlige støbeforme som Suzuki havde brugt. Det viste sig ikke at have noget med støbeforme at gøre men derimod enorme mængder snavs/fedt/olie.
    Nå men da jeg så skulle spænde bolte, slog det mig at jeg i crosser tiden knækkede mange skruer, når man er nede i få mm godstykkelse. Det skete ikke denne gang men hvad fanden ligner det at bruge noget der ligner en 6 mm bolt (vistnok 8mm hoved) på motorblokken - det er jo dømt til at gå galt for mig på et eller andet tidspunkt :|
    Tid til afprøvning - afprøvningen tog 3 min og turen yderligere ca 45 min smiley
    Det spiller og endnu engang TAK for lynhurtig hjælp og spot on i første hug!


Kommentér på:
Fartvisning hopper +/- 5-8 km Bandit 650 2008

Annonce