1.965 visninger
|
Oprettet:
indstilling af karburater {{forumTopicSubject}}
Hej
Har bygget min maskine om hen over vinteren og nu er den kommet blevet startet op og testkørt, men den kører ikke ordenligt. den hopper en smule når jeg giver den gas.
jeg tænker det er fordi jeg kører med uoriginal luftfilter, så den skal enten dyses om, eller den skal indstilles i karburator.
er der en venlig sjæl i nærheden af Aabenraa der har forstand på dette?
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 38
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
http://www.factorypro.com/tech_tuning_procedures/tuning_carbtune,CV,high_rpm_engines.html
http://www.ducati-upnorth.com/tech/carbs.php
1) Sync 2) flyder højde 3) hoveddyse 4) nål 5) blandingsskruer 6) forfra, finjuster.
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 38
apr 2010
Bare mens du venter på en ordenlig respons.
apr 2010
apr 2010
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.299
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Prøv først at sætte original luftfilter på igen og se om den så køre ok. Så kan du udelukke at det er karburatore der er justeret/samlet forkert efter adskillelse og rens.
Mit bud er at den får for lidt benzin pga de nye filtre.
apr 2010
Ville bare vide hvorfor Hans Henrik var så skråsikker på at jeg ikke vidste noget om "sådan en Yamaha". Vil da elske at høre om en ny slags karburator eller et nyt system jeg ikke har hørt om før.
apr 2010
Og drop lige den nedladende tone, det er ret træls. Tak.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
apr 2010
Se billede: http://www.yamaha-community.fr/sites/wiki.yamaha-motor.fr/files/images/1980_YICS_001.preview.jpg
Din cykel har et system kaldet YICS som, meget kort fortalt, giver bedre brændstoføkonomi ved at 1) lave finere benzinpartikler og mere vigtigt 2) fordele forbrændingen mere jævnt i cylinderen. YCIS-kanalerne sidder i topstykket. Disse YCIS-kanaler hænger sammen mellem alle karburatorerne, så skal man balancere karbs skal disse kanaler lukkes (ellers kan man ved stoppede kanaler få forskellige mål fra karburatorerne da én karburator skal fordele til flere cylindere gennem de kanaler).
Egentlig meget godt at vide - også hvis du finder en som kan hjælpe dig men ikke kender til det system.
Hvis jeg ikke har forklaret det godt nok kan du læse mere her: http://www.xj4ever.com/catalog/yics.html.
Nu du er i gang med ombygning vil måske også få noget ud af at rense disse kanaler som sidder i topstykket.
Du har helt ret Per T. Håber du finder ud af det, Søren!
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
So, how can we reliably adjust an individual carb based on the results of the adjustments, if it's companions are contributing to the results? Now, to be fair-----if the bike has been reasonably well maintained and the cylinders are all fairly close to begin with, you can usually get away without blanking the YICS passage and still achieve a reasonable state of tune. At the opposite end of the maintenance spectrum, the YICS passages are often already plugged up with years worth of accumulated grunge and grime, so the bike is effectively being tuned with the YICS system disabled and the presence of the tool is irrelevant. But we have seen some examples of carbs where one cylinder was effectively relying on it's neighbors to supply most of the mixture through the YICS system, and this most certainly affects performance, especially the top end.
So, my recommendation: for an engine with approximately equal compression across the cylinders and valve clearances in spec, make sure the YICS passages are clean and use the blanking tool to tune the carbs.
apr 2010
Men fedt at lære noget nyt.
apr 2010
Tak alligevel
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.846
Selv folk han har hjulpet synes han er et idiot (ligesom de fleste andre der har haft med ham at gøre)..
indstilling af karburater