{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.295 visninger | Oprettet:

Motorex Olie - Viskositet ?? {{forumTopicSubject}}

OLIE-EKSPERTER - Please help...

Så er "olie-test-tiden" forbi... Nu har jeg efterhånden prøve en del olier, men Motorex er faktisk en af de få jeg ikke har prøvet, og faktisk en af de få jeg ikke har hørt noget som helst dårligt om. Rent faktisk skulle den være perfekt til FZR'en som jo er kendt for at fedte lidt engang i mellem i koblingen. Folk der har haft det problem, og så har skiftet til Motorex inden de brænder koblingen helt af selvfølgelig, siger at den stopper med at fedte lige så snart man har skiftet olien... Sikke et mirakel smiley

Valget er Motorex Power Synt 4T.
Men jeg ved ikke helt hvad for et viskositetstal jeg skal vælge. Den bliver lavet i 3 versioner:

5W-40
10W-50
10W-60

10W-60'eren er anelsen for tynd i det efter min mening da jeg jo ikke kun bruger maskinen til race...

Så enten skal det være 5W-40 eller 10W-50.
Jeg bruger min maskine hver eneste dag til og fra arbejde. Dvs tidligt om morgen og kører på kold motor. Kører dog kun i lave omdrejninger de 2km jeg har til og fra arbejde. Men i fritiden kører jeg "rimelig meget frisk" kørsel. Hurtig acceleration, flittigt gearbrug, høje RPM's, meget koblingsbrug, og det hænder da også at jeg får lavet en del wheelies... Men selvfølgelig er det jo kun på lukket områder hvor det er tilladt ;-D

Hvad skal jeg vælge? Jeg vil have optimal smørring af motoren ved min vilde kørsel, men samtidig skal den også være god til min tidlige morgenkørsel på kold motor...

Hvad angår om den drikker en del olie, så synes jeg ikke at det er et problem på min FZR. Og hvis den gør, så er det underordnet så længe den kører og smørre optimalt.. Hvis tingene er iorden, så hælder jeg gerne en liter dyr olie på maskinen om måneden hvis den kommer til at bruge så meget. Bare den kører godt...

Hjælp mig lige så jeg kan blive klogere smiley

mvh -Boxe-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorex Olie - Viskositet ??
  • #1   29. apr 2007 Hvis den ikke bruger over 1L pr. 1000km så er der ikke noget og være bekymret for.... De skal bruge lidt....

    Min gamle krikke bruger stadig kun ca. 1L på 8-10.000km og det selv om det har gået 94000km...


  • #2   29. apr 2007 ved ikke hvad viskositet der er bedst for dig , men ka mindes min første mc hvor jeg brugte motorex 10w40 fuldsyntestisk, det var en ret ok olie, dog aner jeg ikke hvad de havde puttet i min olie af gode og sjove ting , men når olien blev varm lugtede den squ frygteligt af honning, i starten var jeg helt rundt på gulvet ovet det , men vænnede mig ret hurtigt til duften

  • #3   29. apr 2007 Min har gået ca 85.000km, men er blevet hovedrenoveret 2 gange... Første gang ved 40.000km, hvor der kom nye ventiler, lejer, olietyve, og enkelte lejer, i motoren. Anden gang blev ved 80.000km, hvor der endnu engang blev skifte de samme dele, men også stempler, plejlstænger, og krumptap. Har lige siddet og kigget alle de tyske servicepapirer igennem. Har en hel bunke hvor der står stelnummer, samt km-tal på, så de er meget rare at have så man ved hvad der er skiftet hvornår... Så faktisk er det kun en 5000km gammel motor smiley

  • #4   29. apr 2007 Man har godt nok gået til den, hvis en motor skal hovedrenoveres 2 gang på 80.000km smiley

    Synes jeg har hørt, at en motor vil bruge lidt mere olie i starten, indtil alt er kørt til....

    Jeg bruger den Castrol som kan fåes ved Thansen til 399kr for 4 L.... Den fungere fint på min CBR.... Men Olie er som med MC mærke.... smag og behag.... Vælg den du er tilfreds med og hold dig til den....


  • #5   29. apr 2007 Har endnu ikke mødt et mærke jeg er fuldt ud tilfreds med.... Biltema's billige lorteolie til 59kr/literen er faktisk det bedste jeg har prøvet..
    Har også prøvet den Castrol GPS du nævner, men var ikke synderligt overrasket over den. Havde en lidt ujævnt tomgang, samt efter et par hundrede kilometers kørsel begyndte det at sige et lidt for højt "klonk" når man skiftede gear.. I hvert fald efter min mening...

    Men skidt med producenterne.. Alt jeg har brug for at vide er hvilken viskositet jeg skal vælge til mit behov...


  • #7   3. maj 2007 Så blev der fyldt Motorex Power Synt 4T 10W-50 på den.. Fuldsyntetisk... Ingen koblingsfedteri.. Heller ikke på kold motor... Lækkert lækkert smiley

    Men måske har det også noget at gøre med at jeg samtidig skiftede til ny kobling.... Men skidtet virker nu perfekt..

    Strada >> Det er også sådan jeg altid har fået det fortalt, MEN, nede hos forhandlere sagde de det omvendte om tallene... 10W står for hvor tyk olien er når den er varm... Det er det som W står for.. Warm... Det sidste tal er når olien er kold... Jeg ringede så til Kawazaki som er deres olie leverandør for Motorex olie.. Og de sagde det samme...

    Rent faktisk synes jeg også at den her 10W-50 olie var en del tykkere da jeg hældte den på end alle de andre 10W-40 olier jeg har fyldt på... Men når olien er varmet op synes jeg de har samme tykkelse...


  • #8   4. maj 2007 Heh ja... Synes bare det virker underligt at folk der sælger olien så ikke ved hvad de snakker om.

    Jeg var selv lidt skeptisk angående om olien nu var god ved min kobling. Har jo hørt så meget om at fuldsyntetisk olie er noget lort til vådkoblinger... Men jeg er da godt nok overrasket over hvor godt koblingen hukker til når man slipper den...


Kommentér på:
Motorex Olie - Viskositet ??

Annonce