{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.693 visninger | Oprettet:

DB killer {{forumTopicSubject}}

Måske har emnet været oppe før men syntes ikke jeg kan finde nogen i blandt emnerne.

Problemet ligger i at jeg har en Toce udstødning på med fri udblæsning. Det larmer helt vildt og vil gerne have den dæmpet lidt. Kan ikke smide en Db-killer i enden da, den er 2 delt. Vil så smide en Db. killer før potten og direkte ind i afgangsrøret, men er ikke sikker på hvilken man skal bruge for dette lykkes?
Potten glider ud over afgangsrøret, så det skal nærmest sidde ind i afgangsrøret. ?
Indvendig mål af afgangsrør er 41mm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DB killer
  • #1   27. apr 2018 Hm tror ikke det vil virke super godt.
    Dit problem er svært at løse med de meget korte afgangsrør. Lyden skal forhindres i at komme direkte ud, nogen lunde som på foto, uden udstødningen stoppes til.


    profilbillede
  • #2   27. apr 2018 Hva med 2 db killere? En i hver rør?

  • #3   28. apr 2018 Jeg tror desværre det er mission impossible at dæmpe den udstødning og samtidig få motoren til at gå ordentligt: Du har jo reelt kun forrør og collector og dermed næsten fri udblæsning. Det svarer til "drag pipes" og med så lidt luft i udstødningen kan den ikke dæmpes effektivt uden at skabe så meget modstand at din motor ikke "kan trække vejret".

    Har du derimod en større luftmængde i udstødningen kan luften bremses mere effektivt og dermed tage toppen af lyden uden at stoppe flowet fra topstykkerne for meget

    Folk der kører med dragpipes svejser somme tider en fladskive på en bolt og monterer den i enden af dragpipe'ene.. det skulle tage lidt af de skarpe i lyden men reelt tror jeg mere det er et trosspørgsmål end noget der virker. Jeg har selv haft dragpipes på en harley og kørt med en slags db-killere der ligner et perforeret rør. Der var ikke nogen mærkbar dæmpning og jeg endte med at få en 2:1 udstødning på, der både dæmpede og fik motoren til at gå mere jævnt.

    Reelt tror jeg også du vil blive positivt overrasket over at få noget der ligner en dæmper på maskinen. Den vil lyde af mindre men tro mig, trække væsentligt bedre.... og naberne vil begynde at hilse på dig igen smiley


  • #4   28. apr 2018 Hvorfor ikke bare montere en potte/lyddæmper du har jo intet til at dæmpe lyden nu og en db killer vil bare skabe modstand i din udstødning smiley

  • #5   30. apr 2018 Denne her var måske en mulighed?
    https://www.motorcykelgalleri.dk/laser-slipon-udstoedning/id-245861


Kommentér på:
DB killer

Annonce