{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Japansk Begrænsing på toppen {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har et lille spørgsmål, som nogle af jer måske ved noget om da jeg har søgt hjælp andre steder men forgæves.

Jeg har en kawasaki zxr 400 som er importeret fra UK i 2002.
Det er en årg 1991 (sidste måned)

Mit problem/spørgsmål lyder så ledes:
Den køre rigtig fint, trækker alle gear fuldt ud (15.000 i begænseren) på nær 5 og slet ikke 6.
Problemet er at når den rammer 195 i slutningen af 5 kan den ik mere. Den slår ligesom fra og tager ved igen og slår fra og tager ved igen osv. Så skifter jeg til 6. og den gør det igen ved 11.500 så den køre altså kun de der 195 på toppen, og den skulle da kunne køre 6. helt ud ikk? ellers kan jeg ikk se nogen grund til det er der smiley

Jeg snakked så med jim hos den lokale forhandler (mc-importen) og han sagde det var fordi det var japansk import, og at den derfor havede sådan en begænsing som skulle sidde bag spedometeret, så vidt jeg for stod på ham.

Så jeg gik hjemog skilte lortet ad, men kan ikk finder nogle små bokse bag spedo. hmm

Mit spedo går også kun til 180 km/t hvilket jeg også synes er lidt underligt.

Håber der nogen der kender noget til dette og gider at hjælpe smiley

Mvh Jakob G, Horsens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Japansk Begrænsing på toppen
  • #1   5. maj 2007 er der en speed lampe(rød som regel) der starter med at lyse er den nok japansk hvordan køre den hvis du piller speedometeret fra så mcen ikk ved hvor hurtig den køre

• #2   5. maj 2007 speed lampen lyser ved 80kmt

• #3   5. maj 2007 ja mange 400 er begrænset i det sidste gear... min gsx-r 400 er også begrænset, den er begrænset i 6 gear til 13.500 odr... (i de andre gear ca 15 16 stykker) men det er vist også rigeligt... omkring 200...
    spedometeret har intet og sige det er i styrings box`en det sker... til min kan man få en box og sætte imellem den der sidder så den ikke er begrænset... har hørt om at der en en ledning fra boxen man kan klippe for at fjerne begrænsningen... men ikke noget jeg gider og rode med.

• #4   5. maj 2007 Skift din cdi boks, havde selv en suzuki 750 der gjorde det samme, fik af vide det var cdi boksen. Men jeg fik det nu aldrig prøvet før jeg kom af med den smiley

• #5   6. maj 2007 Mon ikke du kan finde hjælp i dette forum:
    (link fjernet)

• #6   6. maj 2007 TUsind tak for hjælpen.. prøver det med spedo i første omgang. Tror kun det er suzuki man kan montere de der bokse på ledningsnettet ved motor styringen. Har jeg godt læst om før..

Men er jo stadig ny inde for mc verdenen, så det hele tager jo lidt tid at lære.. så det jo godt vi har sådan en forum her inde.. smiley

hvis der nogen der har nogen idé om hvordan de 2 bokse inde i spedo ser ud og hvor de præcis sidder, må de gerne li give et hint smiley

ellers er det ikk muligt bare at montere et nyt spedo?

• #7   6. maj 2007 okay, du er sindsyg til at søge på nettet..:S
    Jeg sad selv i 4½ time og ledte efter lige nøjagtig det du fandt, og blev enig med mig selv om det nok ikk fandtes. Men jeg tog fejl..

Tusind tak for hjælpen i hvertfal smiley

Kommentér på:
Japansk Begrænsing på toppen

Annonce