Japansk Begrænsing på toppen {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har et lille spørgsmål, som nogle af jer måske ved noget om da jeg har søgt hjælp andre steder men forgæves.
Jeg har en kawasaki zxr 400 som er importeret fra UK i 2002.
Det er en årg 1991 (sidste måned)
Mit problem/spørgsmål lyder så ledes:
Den køre rigtig fint, trækker alle gear fuldt ud (15.000 i begænseren) på nær 5 og slet ikke 6.
Problemet er at når den rammer 195 i slutningen af 5 kan den ik mere. Den slår ligesom fra og tager ved igen og slår fra og tager ved igen osv. Så skifter jeg til 6. og den gør det igen ved 11.500 så den køre altså kun de der 195 på toppen, og den skulle da kunne køre 6. helt ud ikk? ellers kan jeg ikk se nogen grund til det er der
Jeg snakked så med jim hos den lokale forhandler (mc-importen) og han sagde det var fordi det var japansk import, og at den derfor havede sådan en begænsing som skulle sidde bag spedometeret, så vidt jeg for stod på ham.
Så jeg gik hjemog skilte lortet ad, men kan ikk finder nogle små bokse bag spedo. hmm
Mit spedo går også kun til 180 km/t hvilket jeg også synes er lidt underligt.
Håber der nogen der kender noget til dette og gider at hjælpe
Mvh Jakob G, Horsens
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 245
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 245
sep 2005
Følger: 51 Følgere: 47 MC-er: 7 Emner: 63 Svar: 1.168
spedometeret har intet og sige det er i styrings box`en det sker... til min kan man få en box og sætte imellem den der sidder så den ikke er begrænset... har hørt om at der en en ledning fra boxen man kan klippe for at fjerne begrænsningen... men ikke noget jeg gider og rode med.
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 432
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 758
(link fjernet)
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 17
Men er jo stadig ny inde for mc verdenen, så det hele tager jo lidt tid at lære.. så det jo godt vi har sådan en forum her inde..
hvis der nogen der har nogen idé om hvordan de 2 bokse inde i spedo ser ud og hvor de præcis sidder, må de gerne li give et hint
ellers er det ikk muligt bare at montere et nyt spedo?
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 17
Jeg sad selv i 4½ time og ledte efter lige nøjagtig det du fandt, og blev enig med mig selv om det nok ikk fandtes. Men jeg tog fejl..
Tusind tak for hjælpen i hvertfal
Japansk Begrænsing på toppen