{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Bill S
Bill S
Tilmeldt:
21. maj 2018
Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14

Honda VF750C karburator {{forumTopicSubject}}

Hej
er helt ny i dette forum, så undskyld hvis jeg laver fejl.

Lidt historie
jeg har investeret i Honda VF750C fra 1993 importeret fra Holland. Den kørte sidste sommer og været startet i efteråret 2017.

Da jeg købte den kunne den ikke starte, har tjekket tændrør og gnister.
Adskilte karburator og renset, skiftet nåleventil og svømmer, skifte o-ringe ved brændstofrør, vaccum rør som forbinder de 4 karburator.

Når jeg monterer karburatoren igen på motorcyklen, vil den ikke starte. hælder jeg benzin direkte gennem indsugning , kan jeg få den til at brumme.

Er løbet tom for ideer, er der en der kan hjælpe med nogle fif. Eller kontakt til en mekaniker der kan hjælpe.

på forhånd tak.
Bill


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda VF750C karburator
  • #1   21. maj 2018 Hey. Kunne godt lyde som om den ikke bliver forsynet med benzin fra tanken. Er der både en on og pri på benzinhanen så prøv og sætten den på pri.

  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #2   21. maj 2018 Tak for svar
    jeg har afmonteret tanken og tilsluttet en plastiktank, ude hane, så jeg er sikker på den får tilført benzin.
    Men ja, tror nu heller ikke den får tilført benzin, aner bare ikke hvad jeg skal gøre.


  • #3   21. maj 2018 Starter den så med plastiktanken?

  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #4   21. maj 2018 Nej, desværre ikke

  • #5   21. maj 2018 4 ny tændrør

  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #6   21. maj 2018 tændrørene er nye, mærke NGK R cr8eh 9.

  • #7   21. maj 2018 Farven på gnisten?

  • #8   21. maj 2018 Kører benzinpumpen? Prøv evt. at sætte spænding direkte på den for at høre om den kører (og der kommer bz frem).


  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #9   21. maj 2018 farven på gnisten er hvid

  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #10   21. maj 2018 Benzinpumpe ? Når jeg følger slangen fra tanken, så løber benzinen fra tanken over i vaccumventil, videre der fra til karburatoren

  • #11   21. maj 2018 Lyder som om den ikke får benzin.

  • #12   22. maj 2018 Benzinpumpen

  • #13   22. maj 2018 Når du kobler plastiktanken på, kan du så køre udenom vacumventilen?

  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #14   22. maj 2018 Nej, den starter ikke uden vacumventil.

  • #15   22. maj 2018 Er det så vacumventilen som ikke virker?

  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #16   22. maj 2018 Jeg har jo haft afmonteret vacumventilen, og hft direkte til sluttet en plastik tank

  • #17   22. maj 2018 Gnisten skal være blå!
    Defekt CDI måske


  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #18   23. maj 2018 Har dette billed, kan ikke finde CDI modulet.

    profilbillede
  • #19   23. maj 2018 Prøv at tømme svømmerhuset på en karburator, saml den igen og sæt tænding på/åbne for benzinen. Check derefter om svømmerhuset stadig er tomt. Hvis ja, er det benzinforsyningen der ikke virker.

    CDI modulet hedder ICM på dit diagram


  • #20   23. maj 2018 Det er ligegyldigt om der kommer benzin eller ej, hvis gnisten ikke er i orden starter den ikke.

  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #21   23. maj 2018 Da jeg havde karburatoren af, tilsluttede jeg benzin direkte til karburatoren. Og der var ingen steder hvor der kom benzin ud.
    Nu har jeg monteret karburatoren igen og koblet benzin direkte til, altså uden om vacumventilen.
    Nu kan den brumme 2 gang men , vil ikke starte.

    Kan den drukne, og hvis hvordan tjekker jeg det.

    Hvis det er ICM modulet, kan jeg så tjekke den.

    Hvis det er ICM modulet, er der andet der er skyld i fejlen

    PS, jeg er meget taknemlig for alle jeres forslag


  • #22   23. maj 2018 Hvordan ser tændrørene ud efter den har brummet 2 gange? Er de våde og dufter af benzin? Så får den i alt fald benzin nok, og det er da een af betingelsernen for at du får den igang (sammen med gnist)

    Jeg forstår ikke rigtigt det du skriver: "der var ingen steder der kom benzin ud", betyder det at svømmerhuset (baljen under karburatoren) var tom? Den burde være næsten fuld af benzin hvis du har tilsluttet en direkte tank (og helst også når du har haft tænding på og åben benzin hane)

    I svømmerhuset er der en plasticbeholder der svømmer ovenpå benzinen, når karburatoren er fyldt af benzin går den op og lukker for yderligere tilførsel i en ventil lige under der hvor du sætter benzinslangen på. Denne ventil kan godt sætte sig ved stilstand, så er der ingen benzin i svømmerhuset kan ventilen være gået fast, den løsnes med fingrene eller et let slag på svømmerhuset.

    Som Allan er inde på lyder det til din gnist ikke er særlig kraftig (blå). Har du checket alle 4 spoler/tændrør? Det behøver ikke være CDI boksen, det kan ligeså godt være spoler, tændkabler eller tændrørene det er galt med

    Det er lidt svært at se om en gnist er god eller ej, men den bør være mørk blå og give et tydeligt smæld når den springer i fri luft


  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #23   23. maj 2018 Per T. med ingen steder der kommer benzin ud. Mener jeg at den er tæt, der kommer ikke benzin ud af karburatorstudsene. Så svømmerne må lukke for benzinen.

    har tjekket bundskruen i karburatorene og der kommer benzin ud.

    Vedr. tændrørene så giver de ikke et kraftigt smæld, og de er ikke blå.

    Så næste step er at tjekke alt hvad der har med tændingen at gøre.


  • #24   26. maj 2018 Evt kan du bøje elektroden ud på et gammelt tændrør, systemet skulle gerne kunne trække en 5 mm lang gnist. det monterer du så læst i en tændhætte og prøver at starte.

  • #25   26. maj 2018 På youtube kan du finde videoer om hvordan man måler sine tændspoler ud. Mener at modstanden skal ligge imellem 3-5 ohm.

  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #26   16. jun 2018 Hej nu har jeg tjekket og udskiftet en tændspole. Og den vil stadig ikke starte. Nu virker det som om der ikke kommer benzin nok i karburatorne. Overvejer at købe et brugt karburator sæt.

  • #27   16. jun 2018 Før du kaster dig ud i at investere i et brugt karburatorsæt skulle du prøve at checke OM der kommer benzin til karburatorerne som jeg beskrev ovenfor #22.

    Hvis din benzinhane eller tankfilteret er tilstoppet hjælper det ikke med en anden karburator. Just saying


  • #28   17. jun 2018 Svømmer ventiler der hænger i sæderne

  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #29   17. jun 2018 @Per T, jeg køre uden om tanken. Jeg lavede en plastik tank som er tilsluttet benzinslangen.

  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #30   17. jun 2018 @Urbanviking.dk, det første jeg lavede, var at skifte alle 4 måleventilerne og gummipakninger, senere adskilte jeg karburatorene tjekkede nåleventilerne og skiftede pakningerne på rørene for benzintilslutningen mellem karburatorene

  • Bill S
    Bill S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 14
    #31   17. jun 2018 har talt med et orakel i dag, som mener jeg skal ultralyds rense karburatorene. Da der findes nogle små kanaler mellem dyserne.

Kommentér på:
Honda VF750C karburator

Annonce