{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kølervæske ?? how to do
  • #1   6. maj 2007 en god ide er ihvertfald at du finder ud af hvorfor din beholder er tom !!.
    er der en utæthed eller "bruger" den det .
    men ellers ja. så er det bare at hælde på igen . brug ikke KUN vand .


  • #3   6. maj 2007 Som Smiley siger må du ikke Kun bruge vand. Ofte er det 50/50 forhold af vand og kølervæske, medmindre det du køber allerede er fortyndet....du kan sikkert se det i din instruktionsbog

  • #4   6. maj 2007 du kan købe kølervæske på næsten alle tankstasioner og så blander du det halv af hver og hælder det på.
    Hvis den bruger det eller smider det, finder du nok hurtigt ud af det.


  • #5   6. maj 2007 ok...men hvordan tømmer man så den nu værende væske ud hvis jeg skal skifte ???

  • #6   6. maj 2007 Det nuværende væske tømmes fra den nederste slange i væskesystemet. Dvs. find alle de slanger der er forbundet til din køler og tag så den nederste af dem og hiv af... så kommer det ud.

    På kølervæsken du køber står de blandingsforholdet med vand. På Shell kan du få noget speciel kølervæske til aluminiumsmotorer...


  • #7   6. maj 2007 kanon tak for tips!! kom med flere hvis der er mere i det
    smiley


  • #8   6. maj 2007 David: også for Gud`s Skyld ... find ud af hvilken Kølevæske som der er på nu .. da man ikke må Blande forskellige kølervæsker sammen .. altså dem som der er til Alu kammer/cylinder og Støbejern ... da der kan ske det at under Varme påvirkning at det bliver til en Gel agtig masse som ikke kan Løbe rundt i dit kølesystem ....

  • #9   6. maj 2007 Nu kan jeg kun gi dig vejledningen for en Kawa 900... men mon ikke princippet er det samme på japanske sportsmc'er smiley

    Når kølersystemet er tomt fylder du på det øverste dæksel på køleren indtil det når kanten...dækslet forbliver af. Start nu motoren..mens den står i tomgang og bliver varm trykker/malker du hele tiden på slangerne i væskesystemet for at få eventuelle luftbobler ud. Når motoren har nået normal driftstemperatur stopper du den. Hvis væskestanden er sunket der hvor du hældte på, så fyld efter. Kontrollér at væskestanden på ekspansionsbeholderen(der hvor man normalt hælder på) er et sted mellem min. og max. mærket - hvis der er for lidt, hælder du på denne også. Nu skruer du dækslet på og kører en lille tur på en 10km. Hold meget øje med temperaturen. Efter de 10km stopper du og kontrollerer væskestanden igen om den er mellem min. og maks.. Prøv også at mærke på køleren om den er varm over det hele og ikke kun i bunden. Det er ligesom med radiotorer i et hus, hvis der er luft i systemet er den kun varm nogle steder. Bemærk at væskestanden godt kan falde en del efter de første par ture, hvis en luftbobbel er sluppet ud af systemet når der kommer tryk på...så efterfylder du blot når systemet er blevet koldt...

    Held og lykke smiley


  • #10   6. maj 2007 det du skal være opmærksom på er om din cykel kører på ethylenglygol eller propylenglygol og der Skal hældes det samme på igen for de to væsker arbejder ikke særlig godt sammen

  • #11   6. maj 2007 kan for de gode råd vil nu i gang fandt også lige det her link hvis nogle andre kan bruge det (link fjernet)

Kommentér på:
kølervæske ?? how to do

Annonce