1.780 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Victor C
Victor C
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Olietank væk Olietank væk

Hej,

Jeg har en gammel Suzuki ts185 2-takter.

Den har problemer med at starte/køre, og så vidt jeg har forstået er min benzin for fed, da tændrøret er helt sort og vådt, plus den drypper olie. ( hver gang jeg skifter tændrør virker den kun en tur, og dagen efter kan den ikke starte og køre, medmindre man renser tændrøret hvor den vil starte men dør når den skal køre)

Derfor vil jeg høre om der vil komme nogle problemer ved at fjerne oliepumpen/olietanken, for så selv putte olie i benzinen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olietank væk
  • #1   2. jun 2018 Ingen problemer idet.

• #2   2. jun 2018 Kan man godt, du skal bare lige finde blandingsforholdet, må vel være en 2-3% tænker jeg.

• #3   2. jun 2018 Ingen problem med det. Så er der heller ingen tvivl om den får den korrekte mængde olie, eller at oliepumpen skulle stå af

• Victor C
    Victor C Tilmeldt:
    apr 2018

#4   3. jun 2018 Tak for jeres svar!

Er det muligt bare at tømme oliebeholderen, så jeg slipper for at fjerne oliepumpen ?

• Victor C
    Victor C Tilmeldt:
    apr 2018

#5   3. jun 2018 Ved nogen af jer hvorfor det skyldes at min blanding bliver for fed? Og den drypper olie og til tider ud af cylinderen hvor udstødningen sider?

• #6   3. jun 2018 Det kan være ubrændt 2takts olie der drypper ud ved udstødningen. Især hvis den ikke slutter helt tæt.

• #7   3. jun 2018 Det eneste jeg lige kan se du vil kunne ødelægge ved bare at tømme beholderen og lade pumpen sidde, er pumpen. Men det gør jo heller ikke så meget når du alligevel ikke vil bruge den og den måske er defet i forvejen (blander for meget olie i)

Den gang jeg kørte knallert og fik en af de her ny modens scootere med selv blander og olie beholder under sædet, da pillede jeg også skidtet fra, for at være sikker på den fik olie og at den fik den mængde jeg synes den skulle have smiley
    -så vidt jeg husker fjernede jeg pumpe og beholder på én og lod det sidde på en anden, med lige godt resultat..

• #8   3. jun 2018 -er kommet frem til at på min scooter fjernede jeg drevet i pumpen og lod resten sidde, på den måde skulle jeg ikke gøre yderligere for at blænde huller af, pumpen ødelægges ikke af at køre tør og kunne nemt sætte drevet tilbage hvis den skulle køre med selvblander igen..
    måske kan du gøre det samme med din smiley

• #9   3. jun 2018 Jeg har læst et sted at det ikke er godt for motoren, der er flere steder
    der ikke bliver smurt når den kun for olien fra benzinen.

• #10   3. jun 2018 Jeg kan ikke lige komme på noget som to takts olien skal smøre, som den ikke vil smøre ved at blive blandet i tanken smiley

• #11   3. jun 2018 #9 totakts olien bliver kun tilsat benzinen i karburatoren, og smører derved kun de dele der kommer i berøring med benzinblandi gen efter det er indsuget.

Jeg fjernede også tank og pumpe på min Aprilia Rallye, da jeg tunede den. Jeg turde sgu ikke satse på at pumpen doserede korrekt. Det ved man alligevel bedst når man selv tilsætter.

• #12   3. jun 2018 Jeg mener altså den smører direkte ind i motoren i stedet for at blande i benzinen. Går der små slanger ind i motor blokken er det et no go, da den smører lejer direkte den vej så.

• #13   3. jun 2018 det kommmer vist an på årgang hvordan pumpen fordeler olien , der er nogle der smører det ene krumtapsleje direkte , der er mix no go da der sidder en tætning der vil gøre at mix ikke når ordentligt ind i lejet

• ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
    #14   3. jun 2018 Der er kun 3 bevægelige dele i en 2 takts motor!! Krumtap,plejlstang og stempel. Alle 3 bliver smurt via olie i benzinen, så fjern både olietank og pumpe.

• #15   4. jun 2018 #14
    korrekt i mange tilfælde , men netop ts185 har en bøvet måde at smøre det venstre krumtapsleje , på nogle årgange er det smurt direkte via pumpen , der sidder så en plade over lejet med et hul i der gør at olien kommer videre til krydspinden som så har en boring der smører plejlstangslejet
    jeg ville ikke løbe an på at man kan få nok oliemix ind i krumtapslejet pga designet

• #16   4. jun 2018 Ken H.
    Glem nu ikke at gearkassen er bevægelige dele osse, og netop Suzuki ts185 kører med Posi force, smørring fra olietanken til gearkassen.

mvh

profilbillede
  • #17   4. jun 2018 søren P
    den har du vist fået galt i halsen smiley gearkassen har sin egen olie

kig lige på illustrationen igen smiley

• #18   4. jun 2018 Jeg forstår ilustrationen anderledes.
    For mig ligner det et klassisk posi force system.
    Men kan godt se at den smider i Kranken.

Men så igen, jeg kender ikke MCen videre irl, så hvad jeg kender til netop den model er hvad jeg lige slog op på et US forum, hvor en skriver omkring samme emne.

mvh

• #19   4. jun 2018 så jeg prøver at forklare smiley

på illustrationen kan man følge oliens vej fra kontraventil til venstre leje , videre til midten af krydspind og plejlstangsleje via "fordelerplade" over venstre leje

det højre leje er smurt af gearkasseolien , bemærk oilseal på den "forkerte" side af det højre leje

• #20   4. jun 2018 AAAA! Ser det nu.

Så det som posi force gearsmørring, som man typisk så i 30erne.

mvh

• #21   4. jun 2018 har kun hørt/set suzuki bruge begrebet posi-force og har aldrig hørt om i forbindelse med gearkassesmøring

• ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
    #22   4. jun 2018 Jeg beklager!! Ingen regler uden undtagelser.

• Victor C
    Victor C Tilmeldt:
    apr 2018

#24   5. jun 2018 Hej alle, tak for jeres svar!

Den er fra 1984.

Således går de to slanger fra pumpen hen.

Har i nogen bud på hvorfor den drypper olie når den holder stille? Og hvordan vil man selv kunne justere blandingsforholdene?

profilbillede
Kommentér på:
Olietank væk

Annonce