1.780 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar
Olietank væk Olietank væk
Hej,
Jeg har en gammel Suzuki ts185 2-takter.
Den har problemer med at starte/køre, og så vidt jeg har forstået er min benzin for fed, da tændrøret er helt sort og vådt, plus den drypper olie. ( hver gang jeg skifter tændrør virker den kun en tur, og dagen efter kan den ikke starte og køre, medmindre man renser tændrøret hvor den vil starte men dør når den skal køre)
Derfor vil jeg høre om der vil komme nogle problemer ved at fjerne oliepumpen/olietanken, for så selv putte olie i benzinen?
0 synes godt om
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 82 Emner: 46 Svar: 272
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 194
apr 2018
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
Er det muligt bare at tømme oliebeholderen, så jeg slipper for at fjerne oliepumpen ?
apr 2018
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 194
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 471
Den gang jeg kørte knallert og fik en af de her ny modens scootere med selv blander og olie beholder under sædet, da pillede jeg også skidtet fra, for at være sikker på den fik olie og at den fik den mængde jeg synes den skulle have
-så vidt jeg husker fjernede jeg pumpe og beholder på én og lod det sidde på en anden, med lige godt resultat..
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 471
måske kan du gøre det samme med din
maj 2016
Følger: 14 Følgere: 21 Emner: 17 Svar: 113
der ikke bliver smurt når den kun for olien fra benzinen.
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 471
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 43 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 274
Jeg fjernede også tank og pumpe på min Aprilia Rallye, da jeg tunede den. Jeg turde sgu ikke satse på at pumpen doserede korrekt. Det ved man alligevel bedst når man selv tilsætter.
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.653
jan 2018
Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.653
korrekt i mange tilfælde , men netop ts185 har en bøvet måde at smøre det venstre krumtapsleje , på nogle årgange er det smurt direkte via pumpen , der sidder så en plade over lejet med et hul i der gør at olien kommer videre til krydspinden som så har en boring der smører plejlstangslejet
jeg ville ikke løbe an på at man kan få nok oliemix ind i krumtapslejet pga designet
dec 2017
Følger: 25 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 72
Glem nu ikke at gearkassen er bevægelige dele osse, og netop Suzuki ts185 kører med Posi force, smørring fra olietanken til gearkassen.
mvh
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.653
den har du vist fået galt i halsen
kig lige på illustrationen igen
dec 2017
Følger: 25 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 72
For mig ligner det et klassisk posi force system.
Men kan godt se at den smider i Kranken.
Men så igen, jeg kender ikke MCen videre irl, så hvad jeg kender til netop den model er hvad jeg lige slog op på et US forum, hvor en skriver omkring samme emne.
mvh
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.653
på illustrationen kan man følge oliens vej fra kontraventil til venstre leje , videre til midten af krydspind og plejlstangsleje via "fordelerplade" over venstre leje
det højre leje er smurt af gearkasseolien , bemærk oilseal på den "forkerte" side af det højre leje
dec 2017
Følger: 25 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 72
Så det som posi force gearsmørring, som man typisk så i 30erne.
mvh
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.653
jan 2018
Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
apr 2018
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
Den er fra 1984.
Således går de to slanger fra pumpen hen.
Har i nogen bud på hvorfor den drypper olie når den holder stille? Og hvordan vil man selv kunne justere blandingsforholdene?
Olietank væk