897 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Div. bremsespørgsmål Div. bremsespørgsmål

Hej, jeg har lidt vrøvl med bremsesystemet/kaliberen på min gs450.

Har læst en masse gamle tråde og i min Haynes og er blevet lidt klogere, men har stadig lidt spørgsmål. I får lige hele historien:

Bremsen strammede op når jeg styrede helt ud til venstre, så i går havde jeg kaliber af for at se om der var noget, klemte cylinderen nogen mm tilbage med en papegøjetang for at kunne få den på igen og monterede så det hele.
Trillede så en lille tur, men efter 5 km. opdager jeg, at bremseklodserne kører mod og skive + kaliber er brændende varm, så jeg finder en tank hvor jeg kan hælde noget vand over og køle den ned. Jeg trillede så straks hjem og lod den stå til i dag, hvor den var til at arbejde med...
Jeg har så haft kaliber helt af, tappet væske af systemet (som er brun/gul - så vidt jeg forstår er det = skift?)

Men nu de egentlige problemer:
Jeg kan slet ikke på cylinderen tilbage i kaliberen, kan ikke få den nogen vegne faktisk, hverken ind eller ud - nogen råd?
Læste noget med trykluft, men den mulighed har jeg desværre ikke...
Havde desuden slangen afmonteret oppe ved styret ved beholderen; burde bremsevæsken ikke løbe ud når jeg skruver slangen af?
Den blev bare liggende i beholderen - møg der blokerer?
Jeg kunne heller ikke pumpe det ud med bremsegræbet, det burde jeg vel ellers kunne?

Nogen andre input til det hele?

/Mvh.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Gravearbejde rende der er 15 cm bred og 30m lang 40cm dyb. 3.000 kr.
  • Tapere væg samt tilbud på maling af hele stuen 1.000 kr.
  • Beskæring / klipning af hæk kirsebær laurbær 3.800 kr.
  • Ukrudt og flyt jord og ny græs 5.000 kr.
  • Udskiftning af wc 8.500 kr.
  • Diverse indflytningsopgaver 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Div. bremsespørgsmål
  • #1   14. maj 2007 Morten (Ballerup) N
    Ok, det var vel rettere tempereret vand, håber ikke der er sket noget med delene...

    Men problemet er som sådan, at jeg slet ikke kan få kaliber og stempel fra hinanden?


  • #3   14. maj 2007 • S t r a d a Numero Uno ® <Salt Creek> •
    Kaliberen er pillet helt af, adskilt fra systemet, ergo der burde ikke være noget tryk på overhovedet? og kan alligevel ikke få den hverken frem eller tilbage - jeg kunne sagtens pumpe den frem inden jeg tappede væsken af systemet.

    Men du har nok ret i, at der sidder en eller anden form for prop i bunden af beholderen.


  • #5   14. maj 2007 Bank stemplet stille tilbage med en gummihammer og en klods. Ikke helt tilbage vel og mærke, og få vrist det ud med en papegøjetang (husk klud i mellem så tænderne på tangen ikke er direkte i kontakt med stemplet. Så skal stemples renses. og du skal have nye pakninger i kalipren. Smør dem og stemplet med bremse silikone så glider det lettere i.. Hvis du har haynes manual burde du også kunne finde ud af at skifte indmad i hovedcylindren (rep. kit til hovedcylindre.) Håber du får det til at spille. Martin

  • #6   14. maj 2007 har haft samme problem med et stemplel der ikke kunne komme ud og det er et fans til bøvl. hvis du ikke kan pumpe det ud må du finde en der har fuft tryk, ellers kan du ikke få det fra henanden uden at ødlægge noget.. er rat sikker på det ikke er fordi du har kølet med vand det sidder så godt fast det kan det saktens gøre afligevæl..
    men kan du ikke få ranset det system og så bare pumpe det stempel ud det er det bæste?


  • #7   14. maj 2007 • S t r a d a Numero Uno ® <Salt Creek> • :
    Som sagt, den kunne fint køre ud inden jeg tappede væsken af systemet tidligere i dag - og den kunne også bremse (altså tage helt fat) efter opvarmning og vand i går?
    Og det jeg ikke forstår er, at kaliberen ikke kan skilles ad - smider lige nogen billeder:
    http://peecee.dk/?id=45681
    http://peecee.dk/?id=45682
    http://peecee.dk/?id=45683
    Og ja, den er flydende ophængt, ophænget kører for så vidt også fint fra side til side.

    Martin Jørgensen (Hjørring) !
    Problemet er, at som det er nu, kan jeg ikke rykke det stempel så meget som en milimeter, hverken ind eller ud - har prøvet at banke på det.


  • #8   14. maj 2007 lasse L:
    Har jeg også overvejet - kunne det virke?
    Hvis jeg skiftede væsken og rensede systemet og så pumpede stempelet ud af kaliberen?
    Kan jeg få det hele vejen ud på den måde?


  • #9   14. maj 2007 stemplet er højst sandsyndlig 2kæntret" i det du har presset det ind.
    trykluft i slangens forskruning og ud med stemplet igen..
    nye pakninger og silikone fedt på stemplet


  • #10   14. maj 2007 kasper (Randers) M:
    ok, lyder meget rimeligt ja.
    Som sagt, kender ikke nogen med trykluft andet end på Bornholm, men det kan jeg ikke bruge til stort her ovre...
    Nogen løsningsforslag?


  • #11   14. maj 2007 hvis du har en tang du kan få i de inderste vægge af stemplet kan man nogen gange med held "dreje" stemplet ud igen

  • #13   14. maj 2007 kasper (Randers) M:
    Mener du fat i selve stemplet?
    For kan godt få fat i det med en tang (med en klud om for ikke at ridse noget), og det virker som den rokker sig fra side til side, men ikke kommer hverken ud eller ind?

    • S t r a d a Numero Uno ® <Salt Creek> • :
    Køber ny bremsevæske i morgen og prøver at klemme den ud på den måde - bor på kollegie, så sgu ikke det helt store værktøjssortiment jeg har ;o)


  • #14   14. maj 2007 ja en tang på stemplet men ikke på udvendige side..

    hvis du har en indvendig papegøjetang med vinkel kan du gribe fat "inden" i stemplet og derved dreje det ud..

    ellers prøv og pumpe det ud med væske som du skriver..


  • #15   14. maj 2007 kasper (Randers) M:
    Har som sagt prøvet at få fat på den med en alm. tang, med en klud rundt om, det lykkedes ikke - så jeg skal ha' købt bremsevæske i morgen.
    Men hva så når den er ude? Bliver den så til at få ind igen?


  • #16   15. maj 2007 husk og købe silikone fedt til og smørre delene med igen..

    når du sætter den ind igen så vær sikker på den går lige ind


  • #17   15. maj 2007 kasper (Randers) M:
    Måske et dumt spørgsmål, men... Silikonefedt?
    Må jeg ærligt indrømme at jeg aldrig har hørt om?


  • #18   15. maj 2007 Silikonefedt kan du få ved en hver autodele forhandler som t-hansen, hoyer osv.

  • #19   15. maj 2007 Martin Jørgensen (Hjørring) !:
    Ok, så må jeg spørge dem når jeg kommer derned - synes bare ikke jeg kan finde noget på t-hansens hjemmeside?


  • #20   15. maj 2007 enver auto grossist har det bare spørg efter det

  • #21   15. maj 2007 kasper (Randers) M:
    fandt det, silicone med c selvfølgelig smiley
    Mht. nye pakninger; er det nødvendigt?
    Hvis det er, er sådan et sæt så rigtigt:
    (link fjernet)


  • #22   15. maj 2007 vil bare anbefale nye pakninger men du kan godt prøve uden...
    der er bare ikke nogen garanti for dit stempel bliver ordentlig tæt og trækker tilbage efter bremsning


  • #23   15. maj 2007 kasper (Randers) M:
    Var forbi Søborg MC og bestille et nyt sæt tidligere - ikke værd at risikere sikkerheden for 135 kroner...
    Men kunne stadig ikke få noget som helst tryk på systemet efter jeg fyldte ny bremsevæske på.
    Jeg kan mærke/høre at den pumper når jeg løsner lufteskruen, men det er kun luft der kommer ud og væskestanden i beholderen falder overhovedet ikke.
    Når beholderen er fyldt og kaliberen afmonteret, drypper der en lille smule fra slangen, men ville da tro det skulle løbe frit?



  • #24   15. maj 2007 jo det skal løbe men det er de færreste du bare kan pumpe ud..

    mange skal suges ud nede ved caliperen..

    og vær sikker på at dit stempel ikke er presset helt tilbage i caliperen for så kan der ikke komme bremsevæske ind på bagsiden af stemplet...

    prøv og trykke bremsen i bund og åbne skruen, og mens bremsen er i bund lukker du, det gentager du en hulens masse gange indtil der begynder og komme væske ud, og når det kommer ud begynder du og lave tryk inden du åbner


  • #25   16. maj 2007 Så er jeg lige kommet tilbage fra Søborg MC hvor jeg havde bestilt pakninger - og en STOR tak til ham der hjalp mig med at få stemplet ud derfra, han startede også på den almindelige måde, men opgav hurtigt, hvorefter han gik over til deres suge-fætter, selv det tog en del tid...
    Men han ordnede det, helt uden beregning, dejligt med den slags hjælpsomhed, helt klart sådan noget der gør at jeg HELT sikkert handler der fremover!
    Men det lykkedes, og gud hvor var der meget møg i den kaliber!


  • #26   16. maj 2007 godt det lykkes for dig..

    ses på vejen


  • #27   16. maj 2007 Ja - og selvfølgelig også en stor tak til alle der har hjulpet her inde smiley

Kommentér på:
Div. bremsespørgsmål

Annonce