{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

fjerne skruerne der holder udstødningen på blokken {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg ville lige forhøre mig, om der er nogen der ved hvordan jeg få fjernet disse 2 stumper af skruerne der holder udstødningen fast på blokken.

Mere da jeg fjernede udstødningen siden jeg opdagede at den ene bolt var knækket, og den til vestre kunne jeg bare lige pille toppen med møtrikken af med fingrene, så har fjernet udstødningen, men kan ikke få disse 2 ud, har prøvet med varme, 2 møtrikker, papegøje tænger, men kan ikke få dem af, så jeg kan sætte nogen nye I.

Det er en yamaha xv 250 Virago.

Ellers hvis der er nogen omkring Helsingør der vil hjælpe mig, så må i meget gerne skrive hvis det er ^^


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fjerne skruerne der holder udstødningen på blokken
  • #1   19. jun 2018 jeg havde prøvet svejse en møtrik på stumpen af gevindet du har tilbage , svejs møtrik på lad varmen trække lidt ind og skru ud med en nøglestr der passer til den møtrik du har svejst på , har gjort det med held på katlysatorere/udstød manifold på mange biler smiley

  • #2   19. jun 2018 Har desvære ingen svejser smiley

  • #3   19. jun 2018 center midten og start med et 2 mm bor, går det, så øger du boret, varmen vil så løsne den på et tidspunkt

  • #4   19. jun 2018 Så vil jeg anbefale at du finder en med et svejseværk..
    Den her havde jeg STOR vandpumpetang på.. stumpen smuldrede bare og blev mindre og mindre..


    profilbillede
  • #5   19. jun 2018 Med påsvejst møtrik "smuttede" den lige af smiley

    profilbillede
  • #7   20. jun 2018 Den lille stump vil jeg foreslå du får svejset en møtrik på som foreslået ovenfor. Det er ved at være "sidste chance" at dømme efter stumpens størrelse.

    Den lange stump har du stadig en chance for at få ud med varme/rørtang, men vær forsigtig! En stor tang kan let bøje/knække bolten

    Hvordan varmer du? Du skal jo varme emnet op, IKKE bolten eller kiler den sig bare bedre fast. Så forsøg at afskærme bolten så godt du kan så den forbliver kold

    Giv evt bolten noget caramba eller andet rustløsner et døgns tid inden du forsøger igen.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   20. jun 2018 Glem alt om ornepik eller hvad folk end bruger af navne for de der sæt man borer for og skruer venstre i.

    Svejseværk er vejen frem. Ingen møtrik - man svejser bare materiale på enden af bolten til den er lang nok, og derfor også har fået varme nok til at man kan skrue den ud.


Kommentér på:
fjerne skruerne der holder udstødningen på blokken

Annonce