{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

Motor hænger/hukker under acceleration i lave omdrejninger. {{forumTopicSubject}}

Hej :=)

Har allerede lavet en tråd tidligere, men har siden da fået kigget på nogle ting...

Yamaha XJ600 1992

Som nævnt, hukker/hænger den stadig i det, i de lave omdrejninger under acceleration. Enten kan jeg accelererer virkelig blidt uden der sker noget, men så snart man trækker lidt mere til, spasser den ligesom ud. Den skal have mere gas for at komme "ud" af det, og ellers kommer den automatisk over det efter 4000 omdrejninger.

Den har lige fået tjekket hele karburatoren igennem for fejl og skiftet membraner, så tror umiddelbart ikke det er det fejlen kommer fra?

Det siges at den også ryger lidt mere fra udstødningen når den spasser.

Nogen ideer til hvad det ellers kunne være?

Den er allerede en gammel sag fra 1992, så gider ikke ofrer alt for mange penge hos en forhandler..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor hænger/hukker under acceleration i lave omdrejninger.
  • #2   21. jun 2018 Har ikke selv, har fået et værksted til det. Og de skulle meget gerne også have synkroniseret dem også. Men for at være ærlig, har jeg min tvivl omkring det værksted.

    Tænker også bare at det må jo komme fra karburatoren?

    Men i og med den slet ikke gør det i starten når den er kold, hvad kan det betyde?


  • #3   21. jun 2018 Kører bedre kold end varm, hakker i det, ryger.... tyder på for fed blanding.

    Spørgsmålet er jo så hvorfor? Er der accelerationspumpe på karburatorerne? Kan de evt. give for meget juice?

    Eller er dine luftfiltre totalt tilstoppede efter stilstanden?

    Endelig er der jo flere her der siger at en 600 skal have omdrejninger.... måske du bare forventer for meget bundtræk af din maskine?

    ps - jeg kender ikke din maskine i detaljer, så mit indlæg er mere generelle betragtninger over det du skriver


  • #4   21. jun 2018 Tænker ikke det er fordi det er en 600. Der er helt sikkert noget i vejen. Har venner med 600 som på ingen måde laver det nummer, den ikke bare kører ujævnt, men døkker virkelig i træk, som om noget prøver at stoppe den inden fra (sådan føles det) men tak for bud! Tænker det har noget med blandingen at gøre, i og med den også ryger lidt

  • #5   21. jun 2018 Jeg forventer ikke specielt meget bundtræk, men forventer ikke den hukker og hakker, så det er disideret ubehagelig at køre i byen med, med alle de lyskryds :=)

  • #7   21. jun 2018 Lang historie, og jeg stoler ikke på dem.


    Nej, hvis jeg kunne selv havde jeg jo ikke fået et værksted til at kigge på den..?


  • #10   21. jun 2018 Tak for tippet, er bestilt, så prøver også lige det (y)

  • #11   21. jun 2018 De symptomer du nævner tyder på forkert (fed) blanding. Såvidt jeg kan se har dine karburatorer en nål (pos 6) der kan hæves/sænkes. Har du prøvet at sænke den et hak?

    Alternativt kan dine svømmere være utætte, det betyder de flyder lavere i svømmerhuset og dermed lukker mere benzin ind og derfor givere en federe blanding? Måske en forklaring, da din cykel har stået stille et stykke tid?



    profilbillede
  • #12   21. jun 2018 Tak for det Per! Super svar, jeg prøver mig frem med en af mine venner der er mere skarp end mig til dette smiley

  • #13   21. jun 2018 Ryk ikke på nålene, sæt hellere nogen nye dele i der er i orden, det har ofte god effekt.

  • #14   22. jun 2018 @13 - hvilke nye dele vil du anbefale?

  • #15   22. jun 2018 Jeg havde en yzf 1000 med samme symtomer som du beskriver så alle 4 karborator blev justeret i svømmerhøjde og checket men intet hjalp .
    indtil jeg fandt ud af en af der var en utæt/smuldret o-ring i det messing sæde hvor svømmerkeglen sidder i .Den er fejl som tit overses smiley


  • #16   22. jun 2018 @15 - lyder meget sandsynligt i og med cyklen har stået stille -> tør oring->smuldre->svømmer kan ikke kontrollere benzinstand->for fed blanding

Kommentér på:
Motor hænger/hukker under acceleration i lave omdrejninger.

Annonce