{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

olie og motorstøj {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg har en Honda varadero som tikker lidt.. troede det var ventilerne som trængte til justering, men et eftersyn har slået fast at det gør de ikke. Det er heller ikke knastkæderaslen.. Det lyder som ventiler, og ikke en knastkæde.

Mit spørgsmål. Er der nogen som har oplevet tikkeri med en bestemt slags olie (Castrol power 1 fra T Hansen.) cyklen kører som en drøm, trækker som et godstog, og alt spiller.. På nær lidt tikkeri, som er ved at drive mig vanvittig.. Den skal jo ik tikke.

På forhånd tak for lidt erfaringsdeling.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olie og motorstøj
  • #1   12. jul 2018 Neeeej.....tværtimod, kan man sige. Men det er jo et særdeles farligt emne at bevæge sig ind på. Og hvis jeg fortalte dig om mine erfaringer med detsin olie dah, ville det udelukkende være, hvad JEG har oplevet....sandt eller falsk smiley
    Jeg kan selvfølgelig osse gøre det enkelt: En fætter som kunne høre, at min kawa er500 tikke(r)de, foreslog mig at prøve en lidt trægere olie. Så jeg købte omtalte Castrol men som 15w-50, hvor jeg før brugte 10w-40. Det "ny" olie har jeg nok kørt med i en måned nu. Og jeg er på alle måder særdeles tilfreds. Også mht tikkeriet. Men jeg siger ikke, at det vil fjerne tikkeriet på din motor, ok? Eneste ulempe for mig er, at jeg lige tænker på, at køre lidt længere efter start, inden den får håndtag. Og det er jo nærmest ikke en ulempe....


  • #2   12. jul 2018 MT.. Det er lige præcis DIN erfaring jeg ville høre, og ikke hvad du eventuelt har hørt fra andre.. Tak for at du ville dele med mig. Kunne jeg så få lidt flere af din slags erfaringer, ville det være godt.. EVT. Med lidt henvisninger til oliemærker som har vidunderegenskaber... Griner.

  • #3   12. jul 2018 Olie har som MT skriver imellem linjerne meget forskellige egenskaber ... Kørte på én forholdsvis billig 10-40 semi olie , med rå motorgang og tvære gearskift ... skiftede til en anden 10-40 og øjeblikkeligt virkede gearene , koblingen greb og med føling , og motorgangen blev bestemt blødere ... skifter i denne weekend til en ligesom MT til en syntetisk 15-50 , roder med lidt tuning - hvilket vil give mere rå tomgang og sikkert også støj

Kommentér på:
olie og motorstøj

Annonce