671 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Bandit Gearing Bandit Gearing

Nogen der har erfaring med at gear en Bandit 600 om??

Jeg har ikke rigtigt behov for at den kører 240 på klokken, ville nemlig hellere have en MC der er friskere i optræk?

Nogen ideer!

Eller skal man op i racer eller 1000ccm før at gear om er noget ved..

Jeg tænker på at ændre størrelsen på kædens tandhjul, hvis nogen skulle være i tvivl!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bandit Gearing
  • #1   2. maj 2005 Hej Thomas

Jeg tror ikke du vil få noget godt ud af det. Min Bandit gik std. 60 km/t i 1. gear, så det går jeg udfra at din også gør, det er jo ikke sikkert, men hvis den gør og du så sætter en lavere gearing på får du travlt med at skifte op når du accelerere smiley
    Men hvis du alligevel vil prøve kan du jo nøjes med en tand bag på, da det ikke giver en alt for stor ændring, og så se om det går den vej du vil...

Mvh. Rune

• #2   2. maj 2005 Når jeg skal have nyt kædekit på min 600 gixxer ryger der 1 tand foran og 2 eller 3 bagpå. Regner med at miste 10-15 km/t på toppen men optrækket skulle blive markant bedre. Du kan prøve at sætte et tandhjul foran med 1 tand mindre og se forskellen.

• #3   2. maj 2005 Nikolaj N:

Hvorfor sætte et med mindre antal tænder bagpå, hvis du vil have bedre optræk?

• #4   2. maj 2005 Hej Rune, nu skal jeg se om jeg kan huske det

1 = 80
    2 = 120
    3 = 160
    4 = 180
    5 = 210
    6 =240

Dette er ca hvad jeg husker

de 240 er ved 12omdr, hvor det røde felt begynder...
    Så hvis jeg kører med 6omdr kører jeg 120 smiley sådan kan man regne det om i 6gear!

• #5   2. maj 2005 Simon jeg mente self... et størrer et:) var lige stået op der hehe.

• #6   6. maj 2005 Jeg har ikke den helt store erfaring, da min er drastisk gearet om... Men tja, jeg ville nok prøve med 1-2 tænder mindre bag på, til at starte med, hvis det så ikke er nok så 1 tand mere foran, mener bare min skulle have slebet det skjold der sidder over det forreste tandhjul, for at det større tandhjul kunne være der...

Mvh. Rune

• #7   6. maj 2005 Rune skal vi ikke blive enige om at der skal et 1 til 2 tænder mere på bagpå for at opnå bedre bundtræk?

Og ikke mindre som du skriver?

• #8   6. maj 2005 Jo selfølgelig, min fejl!

• #9   6. maj 2005 Nu kører du ikke meget motorvej vel?

• #10   6. maj 2005 Der kommer den jo til at lige med noget højere omr. men det har du sikkert taget med i dine overvejelser...

Kommentér på:
Bandit Gearing

Annonce