{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

tjek inden køb {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg skal ud at kigge på en brugt mc her på onsdag - på Amager. Da jeg ikke er specielt dygtig til at skrue og gøre ved, har jeg brug for lidt assistance. Heldigvis er svigerfar og begge svogere skide dygtige, men de kan ikke komme til kbh i denne uge.

Er der nogen herinde som kender til et værksted, hvor man kan betale i timepris for at få en mekaniker med ud til et kig? Eller nogen herinde som er dygtige til at tjekke de små ting på en mc, som vil assistere?

Kawa ninja zx9r

Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tjek inden køb
  • #1   20. aug 2018 Jeg er fra Jylland og er heller ikke for smart endnu med motorer. Og jeg kender heller ikke nogen på Sjælland.
    Men jeg ville lige fortælle dig, at da jeg købte min lille Kawa, sagde jeg til sælger, at hun skulle regne med, at jeg ville omkring en mekaniker med den inden et evt køb. Og det var ikke noget problem sålænge hun måtte tage med, så jeg ikke rendte med cyklen smiley
    Tror du ikke, at hvis du er på forkant.....Dvs imorgen....finder du en mekaniker i rimelig afstand til sælger og finder ud af, om du kan komme forbi med cyklen med henblik på at få den grov-tjekket inden et evt køb. Bare husk, at det helst ikke skal være samme værksted, som sælgeren bruger. Hvis du kan finde en, der kan afse en halv time, snakker du med sælger og fortæller ham om situationen. Så er jeg sikker på, at han er lydhør overfor at finde ud af et eller andet med dig. Han vil nok osse gerne af med cyklen, ikk.
    SÅ!!! -Hvis du ikke har held med det du efterlyser, er rådet hermed givet videre smiley
    ( Vi skulle syne min, sælger og jeg, inden jeg kørte hjem. Og det endte med, at jeg kørte cyklen, og hun kørte i sin bil, hen og fik cyklen synet. Og alle (2) var glade. Sådan kunne i jo også gøre det, hvis han har tid.)
    Jeg glemte lige, hvis du ikke er klar over det: Der er guider til hvad man gør klogt i at checke, ved køb af brugte biler og mcer på nettet, som du kunne finde en god en af. Og så kunne du godt ordne det selv, det er jeg sikker på.


  • #2   20. aug 2018 Ikke for noget MT , men din cykel var vel ikke årets køb ! med den mekaniker oplevelse du var ude for , var der en ven med dig da du købte din Cykel eller opstod fejlene langt senere ?


  • #3   20. aug 2018 det afhænger af prisen, ved første øjekast skal du kunne lide den uden at give udtryk for det, så finder du et par fejl og handler om prisen

  • #4   20. aug 2018 Du kan hører Stevens mc, ligger i Kastrup det er ca 10-15 fra overalt på Amager smiley

  • #5   21. aug 2018 Alle gode råd! Napper sgu et værksted tror jeg. Så er den rimelig sikker i hvert fald med neutral tredje part!

    Tak for hjælpen, folkens smiley altid rart lige at høre om Andres erfaringer


  • #6   21. aug 2018 Spibatten: Alene ude at købe brugt. Alene og uden forstand. Men et par varme kvindehænder på kuglerne hjalp beslutningen på vej....Jeg må hellere tilføje, at jeg jo aldrig kom omkring den mekaniker for at få den checket, inden jeg købte. Men jeg havde aftalt det med sælger og det hele. Jeg havde bare fået nok, og ville ha min cykel.....Så vi synede den, og så hjemad med mig....
    Meeen: At du ikke mener at det var årets køb i.e: At jeg ikke har gjort et ok køb synes jeg er at stramme den lidt. I bund og grund skulle der skiftes en svømmernål og stilles lidt på karburatorne. At den første mekaniker som jeg overlod den hos, er et røvhul og en snydepels. Og at jeg er sikker på, at han gjorde mere skade end gavn, skal min cykel ikke ha skylden for, vel?! Og jeg er iøvrigt blevet bekræftet i, at denne Kent Koed, mekaniker snyder og bedrager....og lyver hvis han ser sit snit til at tjene en ekstra skilling.....Og iøvrigt forsøgte at købe den for en slik af mig, da han havde bildt mig ind at det var motoren som var færdig....Det er en anden historie. Men en historie, som jeg har et vidne til, som på første hånd erfarede, at kawaen skulle gåes efter, og ha rep de ting, som K Koed havde stillet skævt eller decideret ødelagt, og derfter stod med en ok brugt cykel som han kunne overlade mig. Se DET var den rigtige historie. Og den kan du i grove træk selv læse i av min røv-tråden, hvis du ikke husker historie sådan...
    Forresten: Min historie taget i betragtning, vil jeg mene endnu stærkere at en dygtig ven, eller forbi en mekaniker er en god ide i både mit og trådstarters tilfælde. Øv-bøv smiley


  • #7   21. aug 2018 Mt .
    Ja den lorte historie med mekanikeren der ødelage din MC har faktisk ikke noget med standen af MC at gøre , jeg havde fortrængt den del af historien


  • #8   21. aug 2018 #7:Kender jeg kun alt for godt fra min egen psykologi. Men når jeg rammer lidt ved siden af skiven næste gang, håber jeg at du som den første vil rette mig, ok smiley

  • #9   22. aug 2018 Bodie: Lur mig, om det ikke er sværere end som så, når man som jeg og trådstarter er, og føler sig grøn. Jeg synes, at det var svært nok, blot at bevare overblikket og få tjekket de basale ting. En god ide, ikke at vise sin evt entusiasme for meget. Men nok osse en god ide, ikke at spille alt for smart, når man nu ikke selv helt har erfarings grundlaget for det.
    En helt 7ende ting, han evt kunne gøre er, at hvis han er vild med mcen. Så kunne han jo få fat i en af de han kender som har erfaring med motorer og vende tilbage en af dagene med forstærkning....måske!? (Undskyld....næste uge.)
    Hvis du tager omkring sælger og kører mcen til en mekker og får ham til at kigge på den, så held og lykke med det.


  • #10   23. aug 2018 Tobias: Hvad så? Spill the beans manner.....Vi er sikkert flere som er lidt nysgerrige om du har købt mc, og i så fald, om du tager nogle billeder og viser os. smiley

  • #11   23. aug 2018 Hehe fedt med interessen. Desværre blev det ikke til noget smiley der var lidt for mange ting som jeg ikke helt synes om.

    Jeg tager på sommerferie mandag, og drager til Tyskland i slut september for at købe mig et eksemplar af en Zx9r! Så vidt jeg har forstået, så skal man have dk prøveplader med, som skal skiftes til ved grænsen. Men hvad gør man med de tyske plader som sidder på?


  • #12   23. aug 2018 Du er en hård mand, at du kan vente. Men når det var, som du beskriver, er det sikkert det bedste. Så held og lykke og god ferie.
    Jeg aner ikke hvad du skal gøre med pladerne.....


  • #13   23. aug 2018 Det er sgu også svært smiley

  • #14   23. aug 2018 Ja, jeg bukkede jo selv under for tidspres og købte uden eksperthjælp. Men det gik heldigvis godt på trods. Så heldig var jeg ikke med mit første valg af mekaniker....Men det er dog nærmere Kent Koed, som kunne bruge noget noget professionel hjælp...Asshole, som Dolph ville råbe.... smiley

  • #15   23. aug 2018 11> Kan det - økonomisk - betale sig, at hente en i Tyskland og betale afgift af den herhjemme?

  • #16   31. aug 2018 #15 Søren, økonomisk bliver det samme beløb som en model her i DK, men udvalget er bare lidt større i tyskland. Flere at vælge imellem, hvilket naturligvis også betyder flere pæne modeller.

    Men jeg endte sgu med at finde et super lækkert eksemplar i DK. Til en rigtig fin pris! Kører virkelig godt. Tak for hjælpen allesammen


  • #17   1. sep 2018 Tobias: Kan du så få taget nogle billeder så jeg kan se vidunderet. (Når du har tid.)
    Og tillykke med mcen. Juhu!


Kommentér på:
tjek inden køb

Annonce