{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Problem med Quick shift {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået monteret Dyno Quick shift på min GSXR 1000.

Det er indkørt på testbænk, men i praksis virker det ikke når man accelererer max.

Det er en ren mekanisk påvirkning pga.g-kræfterne der giver problemet.

Nogen forslag? (Jeg har ikke tid til at besøge værkstedet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med Quick shift
  • #1   1. jun 2007 Jeg ville også drøne hen på værkstedet og få det ordnet.

Skal du ikke have den oprettet, din fine maskine ??

• #2   1. jun 2007 Hvordan virker det ikke?? Bryder den ikke eller bryder den hele tiden eller hvorledes?

• #3   1. jun 2007 Den bryder simpelthen ikke med mindre man letter lidt på gassen.

Hvis man f. eks. kører den ud i 3. med fuld rulle og derefter holder den på 10.000 rpm or whatever, så virker den igen selv om man holder gas på.

Hvis man lader den strække ud i 6. bryder den igen når accelerationen aftager.

Det er helt tydeligt selve g-påvirkningen den ikke kan li.

Jeg har desværre ikke tid til at komme forbi værkstedet før i næste uge, så hvis I har ideer så bare kom med dem smiley

• #4   1. jun 2007 Jeg vil også mene at kontakten ikke virker som den skal.

Det virker i hvert fald underligt at den virker når du holder konstant fart på den. Det kan også være at tiderne er sat for korte så den ikke bryder længe nok til at du kan skifte gear mens der er maks træk på gearkassen.

• #5   1. jun 2007 Det er ikke tiden, for man kan slet ikke få den til at bryde.

Som jeg skrev før, når jeg lader den strække ud i 6. og bliver ved med at forsøge at skifte op, kan man mærke at den igen begynder at bryde når accelerationen aftager.

• #6   1. jun 2007 Nu er jeg forvirret.. Du kan OVERHOVEDET ikke få den til at bryde siger du. Det troede jeg ellers godt du kunne ved konstant hastighed. Hvis den slet ikke bryder så er det kontakten.

• #7   1. jun 2007 OK jeg udtrykte mig vist forkert.

Den bryder ved moderat acceleration og konstant hastighed, men den bryder ikke mens man har lange arme, hvis du forstår smiley

• #8   1. jun 2007 Nu forstår jeg... Tror altså godt det kan være tiden der er sat for kort.. Hvad tid er den sat til ved du det?

• #9   1. jun 2007 Jeg tror ikke at det er tiden, for man vil kunne mærke at den bryder selv om tiden er for kort til at den reelt skifter

• #10   1. jun 2007 Æhhh.... Du skriver at problemet er når du lader den strække ud i 6 gear..... Hvormange Gear har du??? hvis det kun er en 6 gears gearkasse, så er det jo egenlig ikke så underligt den ikke virker, der er jo ikke flere tilbage smiley

• #11   1. jun 2007 Og vi er helt sikre på at det er den der bryder en gang i mellem og at den ikke bare slipper gearet ind helt normalt uden at bryde og uden kobling. Det kan den jo sagtens i de tilfælde du nævner. Med andre ord den bryder aldrig?

• #12   1. jun 2007 I 6. kan man netop mærke hvornår den virker og hvornår den ikke gør.

Hvis man forsøger at skifte op i det ikke eksisterende 7. gear, vil man alligevel mærke det lille ryk når den bryder i ca. 1/2 sekund.

..og som skrevet begynder den først at bryde når accelerationen aftager tæt på topfart.

• #13   1. jun 2007 ..og ja Johnny, den virker fint med 3/4 gas i alle gear.

• #14   1. jun 2007 Nej det har jeg ikke tjekket. Det kunne være årsagen.
    Jeg går det hele igennem når jeg kommer hjem.

• #15   1. jun 2007 Du skulle ha købt KLS istedet :O)

• #16   4. jun 2007 Alle stik tjekket men ingen løse.

Kill-time står til 80 ms.

• #17   4. jun 2007 Får lige en tanke, men det er måske langt ude.

Kan den være forkert hooked-up så den kun afbryder på de 4 dyser og ikke tændingen, og det er derfor at det er afhængig af rpm og gashåndtag?

• #18   4. jun 2007 Det var også bare en tanke.

Der er jo tændingsmodul på så den bryder både tændingen og 4 dyser.

Jeg har testet lidt mere her i weekenden og for at gøre det endnu mere mærkeligt:
    Den skifter fint fra 1. til 2. til 3. med fuld gas og max. rpm, men ikke fra 3. og opefter

• #19   4. jun 2007 Ingen G-pack, Dynojet Ignition Module sammen med PC'en

• #20   4. jun 2007 God ide. Modulet kører med 0-map, så det kan der ikke ske noget ved. Det er der kun for Quick shifterens skyld.

• #21   4. jun 2007 Ja det er virkelig sært.
    På K5 og nyere er der 8 dyser, men PC'ren kan kun afbryde 4, derfor må man også ha' tændingsmodul. men det ved du sikkert.

Jeg må gå det hele efter i aften inkl. firmware version.
    Man skal nemlig opdatere PC'en før tændingsmodulet virker.
    Der følger en programmerings box med modulet.

Jeg kan bare ikke forestille mig at det ikke er gjort fra værkstedet.

De får den tilbage på fredag, hvis jeg ikke har fået det til at virke inden da.
    Jeg er bare fandens stædig og vil helst selv..:-)

• #22   4. jun 2007 Jeg mener at de fleste nye sportsmaskiner har 8 dyser nu, så næste version af PC'en er helt sikkert forberedt til det.

Jeg holder jer selvfølgelig opdateret.

• #23   4. jun 2007 Tak for updaten... Det lyder spændende det her. Jeg ser frem til en løsning på problemet. Men hvis den har virket i deres testbænk ved alle gearskift så er det da lidt underligt at den nu kun virker i de første 3 gear.... hmmmm

• #24   4. jun 2007 Jeg ved bare ikke om der har virket ved max. acceleration i alle gear i bænken.

Jeg har kun fået effektkurve for 5. og 6. gear.

Jeg vil lige rode lidt mere med selv det inden jeg ringer.

• #25   5. jun 2007 Når jeg sætter computeren til PC'en kan jeg se at tændingsmodulet er aktivt.
    PC'en er desuden opdateret med den nyeste firmware.

Nu ryger den sgu tilbage til værkstedet

• #26   6. jun 2007 Jeg har gjort et sidste forsøg på egen hånd, og nu har jeg sgu fundet fejlen.

Det viser sig at min tanke om at den kun afbryder indsprøjtningen og ikke tændingen, holder vand.

Jeg har lige kørt en tur uden tændingsmodul og der er ingen forskel.

Det er åbenbart sådan at de ekstra 4 dyser (som PC'en ikke afbryder) kun er i brug ved fuld gas fra 3. gear og op og kun over ca. 8000 rpm.

Derfor cutter den kun nogle gange, alt efter rpm, gear og stilling på rullen.

Nu skal jeg bare ha' tændingsmodulet til at virke. Jeg starter med at opdatere firmware'en og aktivere shift kill igen.

• #27   13. jul 2007 Jeg har monteret et nyt Ignition Module og nu spiller det.
    Jeg fik det selvfølgelig under garanti, men det har været i restordre.

Nu er det bare fedt at køre med. Jeg kan også køre med noget kortere kill-time nu, og det skifter blødere.

Nu er det bare at holde fast i styret og holde rullen stram :-)feeedt

Kommentér på:
Problem med Quick shift

Annonce