973 visninger
|
Oprettet:
Problem med Quick shift {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fået monteret Dyno Quick shift på min GSXR 1000.
Det er indkørt på testbænk, men i praksis virker det ikke når man accelererer max.
Det er en ren mekanisk påvirkning pga.g-kræfterne der giver problemet.
Nogen forslag? (Jeg har ikke tid til at besøge værkstedet)
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 9 Emner: 49 Svar: 762
Skal du ikke have den oprettet, din fine maskine ??
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
Hvis man f. eks. kører den ud i 3. med fuld rulle og derefter holder den på 10.000 rpm or whatever, så virker den igen selv om man holder gas på.
Hvis man lader den strække ud i 6. bryder den igen når accelerationen aftager.
Det er helt tydeligt selve g-påvirkningen den ikke kan li.
Jeg har desværre ikke tid til at komme forbi værkstedet før i næste uge, så hvis I har ideer så bare kom med dem
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
Det virker i hvert fald underligt at den virker når du holder konstant fart på den. Det kan også være at tiderne er sat for korte så den ikke bryder længe nok til at du kan skifte gear mens der er maks træk på gearkassen.
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
Som jeg skrev før, når jeg lader den strække ud i 6. og bliver ved med at forsøge at skifte op, kan man mærke at den igen begynder at bryde når accelerationen aftager.
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
Den bryder ved moderat acceleration og konstant hastighed, men den bryder ikke mens man har lange arme, hvis du forstår
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.084
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 61 Svar: 505
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
Hvis man forsøger at skifte op i det ikke eksisterende 7. gear, vil man alligevel mærke det lille ryk når den bryder i ca. 1/2 sekund.
..og som skrevet begynder den først at bryde når accelerationen aftager tæt på topfart.
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
Jeg går det hele igennem når jeg kommer hjem.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 28
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
Kill-time står til 80 ms.
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
Kan den være forkert hooked-up så den kun afbryder på de 4 dyser og ikke tændingen, og det er derfor at det er afhængig af rpm og gashåndtag?
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
Der er jo tændingsmodul på så den bryder både tændingen og 4 dyser.
Jeg har testet lidt mere her i weekenden og for at gøre det endnu mere mærkeligt:
Den skifter fint fra 1. til 2. til 3. med fuld gas og max. rpm, men ikke fra 3. og opefter
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
På K5 og nyere er der 8 dyser, men PC'ren kan kun afbryde 4, derfor må man også ha' tændingsmodul. men det ved du sikkert.
Jeg må gå det hele efter i aften inkl. firmware version.
Man skal nemlig opdatere PC'en før tændingsmodulet virker.
Der følger en programmerings box med modulet.
Jeg kan bare ikke forestille mig at det ikke er gjort fra værkstedet.
De får den tilbage på fredag, hvis jeg ikke har fået det til at virke inden da.
Jeg er bare fandens stædig og vil helst selv..:-)
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
Jeg holder jer selvfølgelig opdateret.
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
Jeg har kun fået effektkurve for 5. og 6. gear.
Jeg vil lige rode lidt mere med selv det inden jeg ringer.
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
PC'en er desuden opdateret med den nyeste firmware.
Nu ryger den sgu tilbage til værkstedet
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
Det viser sig at min tanke om at den kun afbryder indsprøjtningen og ikke tændingen, holder vand.
Jeg har lige kørt en tur uden tændingsmodul og der er ingen forskel.
Det er åbenbart sådan at de ekstra 4 dyser (som PC'en ikke afbryder) kun er i brug ved fuld gas fra 3. gear og op og kun over ca. 8000 rpm.
Derfor cutter den kun nogle gange, alt efter rpm, gear og stilling på rullen.
Nu skal jeg bare ha' tændingsmodulet til at virke. Jeg starter med at opdatere firmware'en og aktivere shift kill igen.
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 94
Jeg fik det selvfølgelig under garanti, men det har været i restordre.
Nu er det bare fedt at køre med. Jeg kan også køre med noget kortere kill-time nu, og det skifter blødere.
Nu er det bare at holde fast i styret og holde rullen stram :-)feeedt
Problem med Quick shift