Bucket-størrelser på en GSXR250? {{forumTopicSubject}}
Under en mindre motorrenovering med efterfølgende ventiljustering, har jeg opdaget noget, der undrer mig.
Allerførst skal det nævnes, at jeg bruger en værkstedsmanual til en GSX250F, hvilket imidlertid skulle være ligegyldigt, da de to modeller tilnærmelsesvis er motormæssigt identiske.
Manualen fortæller, at skal der være forskel på højden af buckets'ne eller ventilhætterne - eller hvad sådan nogle fætre nu hedder? - (manualen kalder dem "tappets") til indtag og udstødning, nemlig hhv. 14 og 16 mm. Og den understreger, at det er vigtigt ikke at forveksle dem ved montering!
Men ALLE mine hætter er 16 mm til både udstødnings- og indtagssiden!!
Har det nogen betydning? Kan det være en slags neddrosling?
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 190
angående dine spørgsmål er jeg blank, men jeg syns du skulle oprette din maskine herinde så vi andre også kan se den. det gør ikke noget den ikke er samlet..
\\morten
maj 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Ærgerligt at du ikke kan hjælpe mig med mit lille problem, men måske du kender andre herinde der kan? Desuden er det jo ikke nødvendigvis et særligt GSXR250-fænomen, men måske almengyldigt for alle med "shims under buckets"..
Mht. reservedele er jeg desværre ikke den rette at spørge, men autoriserede Suzuki-forhandlere kan jo skaffe de mest almindelige sliddele, så som kabler, lejer mv., pakninger og batterier, men originaldele koster! Derudover har jeg indtryk af at Sayjes Motor ApS kan være behjælpelige. Og ellers er det vist kun at holde øje med Den Blå og New Sealandske forhandlere..
Og fagmand eller ej, sålænge det ikke drejer sig om det elektriske, så er det bare om at krydse fingre og gå i gang
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 190
med hensyn til at gå i gang. kræver det ikke en masse værktøj, og hvor kan man købe pakninger og pakdåser, skal man købe det hele orginalt, har du ret i at det koster.
hvad er det helt præcis du har lavet ved din?
\\morten
maj 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Ud fra min egen begrænsede erfaring, vil jeg gentage, at hvis du har mod på det, er det bare at gå i gang, men vent til vinterhalvåret, hvis den skal have "den store tur" (og hænderne skal jo heller ikke være skruet omvendt på!). Hvis man holder sig fra motorens indvendige dele, et det eneste der kræves en værkstedsmanual (uundværlig!), et sted at arbejde (rent og opvarmet) og opbevare delene (fylder mere end man tror!), alsidigt skrueværkstøj og et par tænger, diverse klude og kemikalier, en transitorradio, men først og fremmest tid, tid og mere tid samt tålmodighed i rå mængder. Jeg er i hvert fald begyndt at forstå og tro på værkstedernes priser...
Fotos af projektet kommer på, så snart jeg får taget et par stykker, i mellemtiden kan du jo lade dig inspirere af disse: (link fjernet)
God fornøjelse!
Bucket-størrelser på en GSXR250?