{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Køler, ombygning. {{forumTopicSubject}}

Ved godt at dette er en repost for dem som er medlem af "Banditterne" men jeg troede at mit indlæg også kom op under nyeste indlæg, men jeg blev klogere smiley

Går og tænker på at bygge min køler om på min bandit 1200 96'.

Efter megen surfen rundt på diverse bandit hjemmesider, er det min opfattelse at det ikke kun er mig som syntes at sådan en 1200 bliver temmelig varm.
Jeg ved ikke lige nøjagtig hvor varm den bliver men den knager og brager når jeg sætter den efter køreturen, og jeg kan mærke at varmen puster op ad mine ben når jeg kommer kørende. (Ja jeg har nok olie på)

Ydermere tager det nok noget der ligner 5 min, før man næsten ikke kan holde hånden på motoren mere.

Hvad jeg har kunnet læse mig til på diverse hjemmeside så ligger den normale drifttemperatur på omkring (ved 98hk) 130-140 grader, og ved de omkring 130-140 hk med jetkit, KN filter og stor potte et sted imellem 150-160 grader.

Hvis den så får lidt stryg (på den tyske motorvej, og på bane smiley ) kommer vi jo nok op på omkring 170 grader, hvilket jeg ikke syntes er rimeligt, kunne godt tænke mig at ende op med omkring 100-120 grader.

Nu ligger min Haynes manual selvølgeligt ude på værkstedet, men jeg mener at 1200 banditten i 2000 får en lidt større køler, hvilket jo understøtter ideen om at den kører lidt rigeligt varmt.

Nu er mine spørgsmål så:

1: Skulle der være nogen som har lignende oplevelser (med meget varm motor)

2: Skulle der være nogen som har bygget om på deres bandit køler og vil dele deres erfaringer med mig.

3: Er der nogen som har en egnet køler til at ligge (eventuelt fra en gixxer)

4: Skulle der være nogle problemer med at sætte en vandkøler på eventuelt fra en gixxer (tænker på testtryk og om en vandkøler kan tåle at køre med olie i stedet)

5: Er der nogen som kan komme i tanke om en cykkel med olie/vand termometer som man rent optisk kunne få til at passe sammen med instrumenteringen på sin bandit (Er elektrikker så det med ledningerne er ikke noget problem, og føleren skal jeg nok finde ud af at få monteret på passende vis)

Håber at der er nogen der kan svare på nogen af mine spørgsmål her i sommervarmen.

M.V.H
Morten R


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køler, ombygning.
  • #1   10. jun 2007 Prøv evt at undersøge hvorvidt oliekøleren fra en GSX1400 er større...

    Det er ca samme motor med større propper og ca samme tuningsgrad som en standard Bandit1200 så hvis den kan køle en GSX1400 så kan den sikkert også køle en Bandit1200 tilstrækkelig.

    Ellers så ville jeg kigge på GSXR1100 oliekøleren, hvis den har samme mål som din så burde det være alt rigeligt ..

    Ellers så skal du kigge på tuningssider hvor de ofte også har større kølere da det typisk er et problem for en tunet motor...


  • #2   10. jun 2007 Kan du læst tysk så er der masser af råd her...
    http://www.1200bandit.de/oelkuehler.htm


  • #3   10. jun 2007 Hej jesper.

    Ja den side du har fundet der er faktisk også en af dem jeg er stødt på under min søgen.
    Ham der har lavet den side her tydeligvis også haft samme "problem" som mig, tror jeg vil ud forbi Koksbang mc og se hvad de har liggende af kølere og instrumenter, det kan være du vil med en gang i næste weekend ? og eventuelt ud forbi steens mc med en tommestok smiley


Kommentér på:
Køler, ombygning.

Annonce