{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
357 visninger | Oprettet:

Cbr 600 f4 sokkel til lys {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg overvejer noget bedre lys på min Cbr 600f4 fra 2006, men jeg er lidt i tvivl om soklen på pæren. Jeg tror det er h7 sokkel men jeg er ikke sikker. Og den manual jeg har fra nettet siger ikke meget ..
nogen som kan sige det med sikkerhed

Kommentarer på:  Cbr 600 f4 sokkel til lys
  • #1   10. okt Pil pæren ud og se hva der står på den.

• #2   10. okt Det er en mulighed, jeg har bare ikke cyklen stående her

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 186
    #3   10. okt Hvis der kun sidder 1 pære i lygten og der kun er en lygte, så er det H4.
    Hvis der er to lygter og den ene lyser ved nedblændet og den anden ved opblændet, så kan det være H7. Hvis begge lamper lyser ved både op- og nedblændet, så er det H4.

• #4   10. okt 2 lygter. Den ene lyser med nærlys og begge med fjernlys

• #6   10. okt Nu ligner det noget tak for hjælpen

• #7   10. okt H7 soklen har kun 2 ben ikk’

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2015

#8   10. okt H7 to ben
    H4 tre ben
    Den der lyser både ved op- og nedblændet sidder der en H4 i og den anden er enten en H7 eller mere sandsynligt også en H4, hvor der ikke er ledning til benet, der giver nedblændet.
    H4 i begge lygter, hvor den ene ikke får strøm ved nedblændet var meget almindeligt indtil for få år siden. Dette fordi tyskerne tidligere ikke tillod to nedblændede lys på mc - og da det var det største marked, var det dem der bestemte for resten af Europa. Nye EU regler har ændret dette.

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2015

#9   11. okt Har kigget på det link Michael sendte - i oversigten ser det ud til at begge pærer er H7.
    Hvis det er rigtigt, så kan det ikke passe, at begge lygter lyser ved opblændet. H7 har kun 1 glødetråd og hvis der sidder sådan en og kun en i hver lygte, så bruges den ene lygte til nedblændet og den anden til opblændet.
    Hvis en lygte med H7 skal kunne give både kort og langt lys, så skulle der sidde 2 pærer i den lygte, men det er meget usandsynligt og det gør der heller ikke jvf. oversigten.

• #10   11. okt Tak for svarene. Jeg prøver lige at tjekke op på det, når jeg kommer om til cyklen i weekenden.

• #11   11. okt

• #12   11. okt

• #13   11. okt Efter at have kigget nærmere på pærene kan jeg se at det er H7 sokkel som sidder i

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2015

#14   12. okt Så har du også kun langt lys i en af lygterne og ikke i begge, som du skrev.

• #15   12. okt Ja kun langt lys i den ene, men begge lyser. Jeg tror vi har misforstået hinanden der. Men tak for hjælpen alligevel

• #16   12. okt De lyser begge 2 ved langt lys. Den ene fortsætter som nærlys og den anden lyser som langt lys.
    Der er forskel på de 2 paraboler/lygteglas. Det er det der gør at de lyser forskelligt.

• #17   12. okt Nu indkøbt 2stk osram nightbreaker til cyklen, med h 7 sokkel

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2015

#18   12. okt #16
    "De lyser begge 2 ved langt lys"
    Ja, det kan godt være, at der er lys i begge ved opblændet, men så er det stadig sådan, at når kontakten vippes på langt lys, så lyser den ene med nedblændet og den anden med opblændet og når kontakten vippes på nedblændet, så slukker lygten med det lange lys.
    Der behøver ikke nødvendigtvis at være forskel på parabolerne, idet den ene lygte bare justeres til kort lys og den anden til langt. Der kan dog godt være forskel på parabolerne. Hvordan det forholder sig med netop denne mc ved jeg ikke.

• #19   13. okt Der er forskel på parabolerne. Fjernlyslygten lyser i alle retninger. Det kan ikke bare justeres til at blive en nærlyslygte.

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2015

#20   14. okt #19
    "Fjernlyslygten lyser i alle retninger."
    Hvis det var rigtigt, så skulle alle jo have to lygter. I en H4 lygte er parabolen jo den samme til op- og nedblændet, når der kun er en lygte - der er det pæren, der gør forskellen.
    Hvis en mc har to lygter, kan det godt være to ens lygter - en til op- og en til nedblændet - det er ikke ideelt, men et spørgsmål om forskellig justering af lygterne.
    Nogen mc med to lygter har forskellige paraboler i de to lygter, men ikke alle.
    Jeg har selv tidligere kørt Honda med to lygter og der var ingen forskel på parabolerne - om trådstarters model har forskellige paraboler, ved jeg som skrevet tidligere ikke.

• #21   14. okt Hvis ikke der er forskel inde i parabolen, så er der forskel på glassene. Der er helt sikkert forskel på lygterne, for ellers ville begge lygter lyse som fjernlys.
    På H4 er det jo netop pæren der gør forskellen. Den har 2 glødetråde der lyser forskelligt. En til nærlys og en til fjernlys.

• #22   14. okt Når jeg ser ind i parabolerne så ser de ikke helt identiske ud. Jeg tror det er der forskellen er på de 2 lygter

Kommentér på:
Cbr 600 f4 sokkel til lys