702 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
DÆK DÆK
hejsa har desværre ikke den vilde forstand på dæk !!! hvilket nok er lidt en fejl NU det er dem der har kontakt til den vej man nu gerne skulle kører på !!!
Mit spøgsmål lyder ---> når man nu har kørt stille og roligt i 5-10 minutter i (koldt vejr) dvs fra 5-7 grader !!!! (tænker på dæk varme)
Kan det så passe at man får udskridning i en rundkørsel hvis man hiver den rundt med en 65-70 km/t !!!
nogen der har en ide om det !!! eller om det er mine billige dæk der har skylden!!!! håber der er en der har en (klogt) svar *s*
0 synes godt om
apr 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 3
tak for det gode svar,
Jonas J --> Jeg fik nye dæk her for en måned siden ca`jeg ser lige hvad det er for nogen (kan sq ik lige huske) vender lige tilbage i løbet af dagen...
men kan se på mine dæk de er blevet godt raspet på kanterne, og især mit fordæk er slebet godt på kanten i forhold til bagdækket.....
men ok måske jeg har været for nærrig da jeg skulle vælge dæk...!
BRB..
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 421
Hilsen Dennis
apr 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 3
jeg må nok lige stramme mig an og sænke farten og finde et mere egnet sted til at nyde farten i et sving !! OG ET par gode dæk må jeg vist også have
1000 tak for alle svarene`
ha en fed sommer *b*
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 96
Las H -> Hvis du kører med så meget nedlægning at du rasper dine dæk helt ud på kanten, så burde du gå lidt mere op i hvilke dæk du køber. Og måske ofre lidt mere på dem. Den rundkørsel du krydser med 65-70 vil jeg ikke håbe der er ret stor, fordi så skal du godt nok langt ned og ligge, og være hurtig til at svingen til den anden side. På billedet af din cykel ser det i øvrigt ud til at du mangler et par cetimeter på fordækket, men det kan selvfølgelig være at det er nyt.
feb 2004
Jeg kan se at selv om jeg har været helt ude på kanten af bagdækket, så mangler der ca. 1 cm på fordækket. Det har jeg så spurgt flere forskellige om, hvorfor det var tilfældet. Og jeg har fået at vide af alle at det er fordi da jeg skiftede den fra 190/50 til 180/55 i bag, skulle jeg også have fået et lavere fordæk. Altså en 60'er. Det er både MC mekanikere og road race kører jeg har spurgt.
Den gamle 190/50 + 120/70 kombination blev slidt nogenlunde ens, men der var jeg dog ikke helt ude på kanten, da jeg ikke har været på bane med den kombination. Men de manglede begge den 1 cm.
feb 2004
Mht. hvilket bagdæk der er højest, så har du ret i at 190/50 er lavere når du kører lige ud. Men når du kører med fuld nedlægning er 190/50 jo bredere, og dermed højere i en nedlægning. Og det er jo netop i en nedlægning at man slider kanterne.
DÆK