{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Slør i bagtandhjul? {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger så kan jeg rykke mit bag-tandhjul(+kæde) frem og tilbage mens hjulet står stille. Min kammi's mc kan sgu ikke gøre sådan så er da blevet lidt nervøs for der er noget helt helt galt.
Nogen der ved hvad det kan være?

Og det er jo selvfølgelig i hjulets "køreretning" hvis i forstår? Altså ikke ind gennem hjulet. Hehe - Er sgu ikke nemt at forklare.

Og - Kan dette være grunden til jeg sommetider føler lidt tøven fra jeg rykker håndtaget i bund og til den tager HELT fat. Den øger altid farten, men det føles fuldstændig som turbotøven(desværre mangler turboen bare i motoren, så kan ik være normalt. Hehe). Den tager først fat efter et sekunds tid eller sådan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slør i bagtandhjul?
  • #1   19. jun 2007 det kan måske være dine shock koblings der er ved at være færdige

• #2   19. jun 2007 hvor meget er det?? det er nemt at lave hvis det er for vildt...

• #3   19. jun 2007 det sidste du nævner er nok bare manglende justering af karbs..

• #4   19. jun 2007 Det er aller max 2 millimeter den kan gi sig. Men min kammi's sidder fuldstændig fast!

• #5   19. jun 2007 Det er din chokkobling, som er lidt slidt!

Bagtandhjulet har forbindelse til navet gennem nogle gummiklodser, som giver en mere skånsom igangsætning og belastning af kæden. Så længe de er helt nye, kan du stort set ikke rykke tandhjulet i forhold til navet, men efterhånden som de bliver lidt slidte vil de rkomme lidt slør, men det er overhovedet ikke noget du skal være nervøs for.
    Når de er meget slidte vil du nok føle som om det giver et ekstra ryk når du sætter igang, men der er ikke noget farligt i det.

"Turbotøven" er højst sansynlig fordi dine karburatorer ikke er synkroniserede ordentlig, så de ikke åbner lige meget på samme tid.

• #6   19. jun 2007 Anders - Ok takker mange gange! Ved du om det er dyrt at få lavet, eller noget man selv kan gøre?
    Der er pt intet ved igangsætning, opdagede det bare da jeg var ved at rense kæde den anden dag! smiley

Kan man selv indstille karbs? Eller skal man lige have mekken til at kigge på det?

• #7   19. jun 2007 det er 5-6 gummiklodser der skal skiftes, det koster vel en 500 mand og tager vel en halv time ca

• #8   19. jun 2007 Som Wheelie King skriver, så ka' du sagtens selv skifte dem på en halv times tid. Det er bare at afmontere baghjulet og så kan du trække tandhjulsdelen fri af navet og udskifte gummiklodserne.

For at lave en ordentlig synkronisering er det nødvendigt at måle det vacum, som hver cylinder suger med, for at alle 4 suger ens. det er ikke så svært at gøre, men kræver du har udstyret. Det tager højst en halv time for en mekker.

• #9   19. jun 2007 Okay - Super hjælp! Takker mange gange!

Vil hive fat i mek så han kan justere de karb og så selv lige få skiftet de klodser der!

• #10   19. jun 2007 Tror da egentlig osse at mine klodser trænger til at blive kigget på smiley

er det noget en hver forhandler har til at ligge, eller skal man ud i en større eftersøgning, når det nu er til sådan en gammel dame som min

Kommentér på:
Slør i bagtandhjul?

Annonce